چرا آلومینویم برای ساخت پنجره ها مناسب تر است؟


استحکام بالا

آلومینیوم قوی ترین ماده ای است که برای ساخت قاب پنجره ها استفاده می شود.

استحکام یکپارچه آلومینیوم به این معنی است که مواد تحت تأثیر تغییرات دما قرار نمی گیرند و نمی توانند خراب شوند.

الوار و یو پی وی سی هر دو در شرایط مختلف آب و هوایی مستعد تاب خوردن هستند. به عنوان مثال، اگر مواد رطوبت بیش از حد را جذب کنند یا برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند تغییر رنگ خواهند داد، قاب پنجره های چوبی می توانند تاب بخورند. هنگامی که الوار تاب می‌خورد، می‌تواند میزان مناسب بودن پنجره را در چارچوب به خطر بیندازد و باعث ایجاد مشکلاتی در راندمان حرارتی و عملکرد شود.

قاب‌های uPVC همچنین مستعد تاب خوردن در حرارت زیاد هستند که می‌تواند باعث انبساط و انقباض مواد شود و باز و بسته شدن صحیح قاب‌ها را دشوار کند.

آلومینیوم تحت تأثیر چنین عواملی قرار نمی گیرد، و به دلیل استحکام ذاتی آن، همچنین به این معنی است که پنجره ها می توانند بسیار بزرگتر و با ارتفاع بالاتر بدون به خطر انداختن سطوح امنیتی تولید شوند. این بدان معنی است که امکانات طراحی به طور قابل توجهی انعطاف پذیرتر است، بنابراین می توان به نور بیشتر با مصرف کمتر پروفیل دست یافت.

راندمان حرارتی عالی

فریم های آلومینیومی از نظر حرارتی بسیار کارآمد هستند، مشروط بر اینکه قاب پنجره ها دارای ترمال بریک باشند.

ترمال بریک از خواص رسانایی فلز در انتقال گرما به خارج از خانه جلوگیری می کند. پنجره لیفت اند اسلاید مجهز به ترمال بریک پلی آمید 35 میلی متری با موانع به هم پیوسته است که جریان هوا را از طریق سیستم به حداقل می رساند. یک واشر حفره ای سفارشی در محفظه داخلی قاب پنجره، بین ارسی و قاب (به جز طرف قاب که قفل ها در آن نصب شده اند) تعبیه می شود تا بازده حرارتی را بیشتر بهبود بخشد. با استفاده از این پرسش‌های متداول مفید، می‌توانید درباره راندمان حرارتی پنجره‌ها و شیشه‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ایرژل

عایق ایروژل آنقدر قدرتمند است که در فضاپیماها و لباس‌های فضایی استفاده می‌شود، که نتایج راندمان حرارتی واقعاً فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

قاب پنجره های چوبی نیز از نظر حرارتی کارآمد هستند. با این حال، نقطه ضعف اصلی این ماده در مقایسه با آلومینیوم این است که چوب در هوای سرد منقبض می شود و شکاف های کوچکی بین قاب و فریم ایجاد می کند که باعث می شود الودگی ها و هوای سرد وارد خانه شوند.

بازده حرارتی پنجره های یو پی وی سی بسته به سازنده بسیار متفاوت است. این موضوع با مقررات ساختمانی که اکنون بیان می کند که پنجره های تازه نصب شده باید دارای عایق بندی بسیار بالایی باشد که گروه صنعتی گلدن وین بهترین درب و پنجره های الومینیوم را با بالاترین عایق تولید میکند.

تعمیر و نگهداری

قاب پنجره های آلومینیومی به کمترین میزان نگهداری نیاز دارند.

پنجره های آلومینیومی فقط نیاز به تمیز کردن با آب گرم و صابون دارند تا تمیز به نظر برسند. اکثر قاب های آلومینیومی پنجره ها روکش پودری دارند، به این معنی که نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارند و رنگ آنها به مرور زمان از بین نمی رود. آلومینیوم با روکش پودری نیز خوردگی، تغییر رنگ، پوسیدگی یا تاب برداشتن ندارد. شما می توانید در گلدن وین در این بخش در مورد درب های دوتایی در مورد نگهداری آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید – که بیشتر آن در مورد قاب پنجره های آلومینیومی نیز صدق می کند.

قاب های چوبی به بیشترین تعمیر و نگهداری نیاز دارند و هر چند سال یکبار نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند تا از فرسودگی آنها جلوگیری شود و اطمینان حاصل شود که الوار کاملاً مهر و موم شده و از رطوبت محافظت می شود.

قاب های ساخته شده از یو پی وی سی یک انتخاب کم تعمیر و نگهداری هستند. با این حال، نقطه ضعف اصلی آنها این است که می توانند در طول زمان فرسوده به نظر برسند، به خصوص اگر برای مدت طولانی در معرض نور شدید خورشید قرار گیرند. برخلاف الوار، آنها را نمی توان دوباره رنگ کرد، بنابراین عمر بکر به نظر رسیدن آنها معمولا کوتاهتر است.

سبک

قاب‌های باریک زیبا و گزینه‌های رنگی متعدد، پنجره‌های آلومینیومی را به انتخابی بسیار شیک تبدیل کرده است.

قاب پنجره های آلومینیومی با رنگ های RAL با پوشش پودری موجود است که پوششی صاف و بی عیب ایجاد می کند، مشروط بر اینکه آلومینیوم استفاده شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برخی از تولیدکنندگان پنجره، درب و پنجره‌ها را از آلومینیوم ضایعات ذوب شده می‌سازند که می‌تواند عیوب کوچکی در صافی سطح قاب ایجاد کند. در انتهای دیگر مقیاس، اولین پنجره ها از شمش های آلومینیومی اولیه ساخته شده است که می توان آن ها را به راحتی رنگ کرد. اینها پنجره هایی با بالاترین کیفیت ایجاد می کنند. پنجره‌ها را می‌توان با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های لمینت طرح چوب از جمله پوشش‌های واقعی چندگانه با جلوه‌های چوب، تکمیل کرد.

درست مانند پنجره های چوبی و یو پی وی سی، پنجره های آلومینیومی در طیف وسیعی از سبک ها متناسب با سلیقه و خانه شما، از جمله پنجره های محفظه ای، دهانه ای و شیروانی در دسترس هستند.

الوار از نظر زیبایی شناسی، به ویژه در ویژگی های دوره، نزدیک ترین رقیب آلومینیوم است. نقطه ضعف اصلی قاب‌های چوبی این است که نشانه‌های ساییدگی و پارگی را سریع‌تر از سایر مواد نشان می‌دهند و به نگهداری بسیار بیشتری نیاز دارند. قاب های پنجره یو پی وی سی به دلیل زیبایی شناخته شده نیستند و می توانند درشت به نظر برسند. همچنین گزینه های رنگی محدودی با پنجره های uPVC موجود است.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟