الیاژ های الومینیوم چیست؟


آلیاژهای آلومینیوم برای پروفیل های پنجره

پنجره های آلومینیومی – چارچوب و ارسی – تقریباً منحصراً از دو آلیاژ مرتبط و مشابه – 6060 و 6063 ساخته شده است. آلیاژ آلومینیوم بین المللی 6063 تقریباً به طور کامل با آلیاژ داخلی AD31 مطابقت دارد.

پروفیل پنجره آلومینیومی

این آلیاژهای آلومینیوم – آلیاژهای 6060، 6063 و AD31 پرس خوب بر روی پرس اکستروژن – تراکم پذیری خوبی دارند. این اجازه می دهد تا از این پروفیل ها با مقاطع پیچیده با، حداکثر کارایی را به عنوان پروفیل های پنجره ارائه دهید.

علاوه بر این، پروفیل های ساخته شده از این آلیاژها به خوبی به ماشین کاری کمک می کنند: برش، مته کردن، آسیاب کردن، سوراخ کردن آنها آسان است. در حالتی که پروفیل نرمال باشد رنگ انها چروک نمیشود، و پس از سرد کردن طبیعی، این آلیاژها به خوبی به خم شدن پاسخ می دهند. زمانی که آلیاژها به 6060، 6063 AD31 نیاز دارند و به راحتی جوش داده می شوند.

پروفیل های آلومینیومی در مقایسه با سایر نازک کاری ها از جمله پلی وینیل کلراید (PVC) و چوبی دارای مزایای زیر هستند:

سطح مقطع پروفیل های آلومینیومی می تواند پیچیده ترین اشکال را به خود بگیرد.

پروفیل های آلومینیومی تحت تأثیر محیط، مقاومت شیمیایی بالایی دارند.

پروفیل های آلومینیومی پنجره دارای وزن کم در هر متر در حال اجرا هستند.

قاب پنجره آلومینیومی مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد.

قاب پنجره آلومینیومی عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است.

قاب آلومینیومی در صورت آتش سوزی گازهای سمی منتشر نمی کند.

سطح قاب آلومینیومی می تواند تقریباً هر رنگی داشته باشد.

فریم پنجره های آلومینیومی به راحتی و پردازش متالورژیکی پس از عمر مفید دوباره اعمال می شود.

پروفیل آلومینیوم ترموازویازکا

تنها “ضعف” جدی آلومینیوم، به عنوان یک ماده برای قاب پنجره – هدایت حرارتی بالای آن است. این مشکل با استفاده از پروفیل های آلومینیومی “ترمال” حل می شود – پروفیل های آلومینیومی با نوار پلی امیدی

در دنیا از دو روش اساسی برای ساخت پروفیل های آلومینیومی “ترمال” استفاده می شود.

یکی از آنها این است که بین پروفیل های آلومینیومی بیرونی و داخلی قرار داده شده و به اصطلاح عایق یا درج حرارتی به صورت مکانیکی محکم می شود. گاهی اوقات آنها روش دیگری که عمدتاً در آمریکای شمالی توزیع می شود، روشی است که به آن «ریختن و برش» می گویند، چیزی شبیه «ریختن و برش». پروفیل آلومینیومی از دو نیمه بیرونی و داخلی تشکیل شده است که توسط پل های نازکی به هم متصل می شوند. آلومینیوم نیمه حفره ریخته جرم پلاستیک مایع خاص، معمولا، پلی اورتان. پس از آن، با سخت شدن پلی اورتان، تارهای بین قسمت های بیرونی و داخلی پروفیل آلومینیومی بریده می شوند. بنابراین، پلی اورتان یک درج عایق حرارتی بین دو پروفیل آلومینیومی تشکیل می دهد.

پل های حرارتی نیز نامیده می شوند. مواد این ترمواینسرت ها اغلب یک پلی آمید با افزودن 25 درصد فایبرگلاس است.

مقاومت حرارتی پنجره های آلومینیومی

نتیجه یک محاسبه مقایسه عددی توزیع دما روی سطح مقطع پنجره را برای شرایط زمستانی نشان می دهد: یک پنجره آلومینیومی “سرد” (بدون عایق حرارتی) و یک پنجره آلومینیومی “گرم” (با عایق حرارتی).

مشاهده می شود که در یک جعبه آلومینیومی بدون ترمورازویازکی سرد بیرون به راحتی به داخل پنجره و سطح قاب پنجره داخلی که بطور قابل ملاحظه ای کمتر از دمای سطح داخلی واحد لعاب است گسترش می یابد.

پنجره آلومینیومی “ترمال” سرد متوقف می شود و دمای سطح داخلی قاب آلومینیومی کمتر از سطح داخلی واحد لعاب نیست. دمای منفی جلو از وسط شیشه و پل عبور می کند.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟