پنجره ترمال بریک

 پنجره ترمال بریک

 پنجره ترمال بریک

 ترمال بریک اصطلاحی است مربوط به پنجره یا قاب در، که به همان اندازه مهم است، اگر نه بیشتر از شیشه. قاب پنجره تأثیر قابل توجهی در بازده کلی انرژی هر پنجره و درب دارد . از جمله سیستم های شیشه  دو جداره. در حالی که شیشه دوجداره به عنوان معیار بهره وری انرژی تلقی می شود ، انتخاب شیشه دوجداره با یک قاب آلومینیومی استاندارد تنها نصف راه برای داشتن یک پنجره با بازده انرژی بالا را دارد.

دو جداره برای شیشه ای است که از لحاظ حرارتی برای درب و پنجره دوجداره آلومینیوم شکسته شده است. فریم آلومینیوم ترمال بریک: جدول زیر پنجره های حرارتی شکسته و جدول 2 پنجره های آلومینیومی استاندارد را نشان می دهد.کم مصرف ترین پنجره ها از ترکیب هر دو قاب عایق و شیشه مناسب برای دستیابی به عملکرد انرژی برتر حاصل می شوند. پنجره های ترمال بریک نه تنها در هزینه های انرژی شما صرفه جویی می کنند بلکه در بهبود راحتی خانه شما نیز نقش بسزایی دارند.

 پنجره ترمال بریک

اهمیت قاب های ترمال بریک

وقتی به پنجره فلزی و گزینه های درب نگاه می کنید ، ممکن است اصطلاح “ترمال بریک” یا “غیر ترمال بریک” را ببینید که در اطلاعاتی که می خوانید پراکنده است.اگر در انتخاب یا تعیین قاب های فولادی تجربه ندارید ، این ممکن است برای شما یک عبارت خارجی باشد اما در هنگام انتخاب سیستم درب پنجره / درب بسیار مهم است

علاوه بر این، می توان اصلاحات قاب پنجره را ایجاد کرد. این قابهای “ترمال بریک دارای یک یا چند وقفه حرارتی هستند که به آنها موانع حرارتی نیز گفته می شود.ترمال بریک به عنوان ماده ای با هدایت حرارتی کم با هدف کاهش جریان انرژی گرمایی (گرما) در یک اکستروژن قرار داده می شود.

 پنجره ترمال بریک

در پنجره های آلومینیومی، از سه نوع ترمال بریک استفاده می شود. برای چند دهه از ترمال بریک جیبی استاندارد در صنعت پنجره استفاده شده است. در زیر یک جیب به اندازه AA نشان داده شده است. در حین ساخت ، پلیمری کاملاً شبیه اپوکسی در یک جیب در اکستروژن فلز ریخته می شود. بعد از جامد شدن پلیمر، اره مخصوصی از دیواره جیبی کل طول اکستروژن را برش می دهد تا بخشهای داخلی و خارجی را “کنده” کند. این فرآیند به ریختن و فرسایش معروف است.

 پنجره ترمال بریک

An AA-sized poured and debridged pocket    پاکت  به اندازه AA و ریخته

An AA-sized poured and debridged pocket    پاکت  به اندازه AA و ریخته  

پنجره ای با پاکتهای  دوتایی ریخته و فرسوده

A window with dual poured and debridged pockets

جیب های ریخته شده و عمیق تر ، بازده حرارتی پنجره را افزایش می دهند. یک جیب به اندازه CC در زیر نشان داده شده است. با این حال ، محدودیت های ساختاری در اندازه و عمق جیب وجود دارد

پنجره ترمال بریک

 A CC-sized poured and debridged pocket

در دهه گذشته ، نوع دیگری از ترمال بریک  برای افزایش عملکرد حرارتی فراتر از توانایی جیب های ریخته شده و فرسوده استفاده شده است ، البته با هزینه بیشتر. این فرایند از نوارهای پلی آمید با هدایت بسیار کم و مقاومت ساختاری نسبتاً بالا استفاده می کند. با استفاده از تجهیزات تخصصی ، نوارها به داخل شکاف های اکستروژن “بخیه” می شوند.

پنجره ترمال بریک

A thermal break using 23mm polyamide strips

ترمال بریک  با استفاده از نوارهای پلی آمید 23 میلی متر

چرا ترمال بریک  مهم است؟

ترمال بریک برای هر پنجره یا درب فلزی که دو آب و هوای متفاوت را از هم جدا کرده باشد ، بسیار مهم و ضروری است ، به عنوان مثال ، یک درب بین داخل و خارج. به این دلیل که فلز مانند فولاد دارای جرم حرارتی بسیار کمی است. این بدان معنی است که به راحتی هدایت شده و گرما را از دست می دهد. اگر قاب پنجره / درب فلزی شما دارای ترمال بریک نباشد وقتی قسمت بیرونی قاب سرد شود ، قسمت داخلی آن نیز سرد خواهد شد.این باعث می شود تا چگالش و یخ زدگی در داخل قاب ایجاد شود. این امر منجر به ایجاد قالب و آسیب به سطوح داخلی ساختمان می شود. عملکرد حرارتی بسیار کمی خواهد داشت. بسیاری از سیستم های پنجره و درب فولادی کاملاً ثابت با استفاده از مقاطع قاب بندی بسیار سنتی و تکنیک های ساخت ساخته می شوند. این بدان معناست که پنجره ها و درهای آنها ترمال بریک نیستند. برای تکرار: تمام پنجره ها و درها بین دو آب و هوای مختلف (از داخل به بیرون) باید کاملاً ترمال بریک باشند !

آیا سیستم انتخابی شما ترمال بریک دارد؟

تعداد بسیار کمی از سیستم های پنجره و درب فلزی وجود دارد که در واقع یک ترمال بریک کامل دارند.. ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا یک پنجره یا در فلزی دارای یک ترمال بریک است ، درخواست منبع است. اگر به نقاشی فنی سیستم قاب فلزی نگاهی بیندازید یا بتوانید یک نمونه قاب را مشاهده کنید ، به راحتی خواهید دید که آیا یک قاب دارای ترمال بریک است یا خیر.

پنجره ترمال بریک

مراقب ارزش Ug باشید!بخش L مقررات ساختمان ایجاب می کند که هر پنجره یا درب نصب شده بر روی یک پروژه داخلی یا بازسازی دارای ارزش Uw (عملکرد کلی حرارتی) 1.6 W / m2K حداقل باشد. این یک الزام قانونی است.برخی از تأمین کنندگان سیستم های قاب فلزی که می دانند شیشه آنها مطابقت ندارد (زیرا شکست حرارتی ندارد) سعی می کنند مشتریان را به فکر بیندازند.

برای پنهان کردن این واقعیت که سیستم آنها از نظر حرارتی خراب نیست و به استاندارد مقررات ساختمانی برای یخچالهای عایق حرارتی نمی رسد ، هنگام گفتن اینکه عملکرد حرارتی سیستم آنها چیست ، اغلب مقدار Ug را نقل می کنند. مقدار Ug فقط عملکرد حرارتی صفحه مرکزی شیشه استفاده شده است. عملکرد کلی حرارتی پنجره / درب نیست. سیستم های فولادی غیر ترمال بریک ما را در اینجا مشاهده کنید همه اینها ممکن است بسیار پیچیده و ترسناک به نظر برسد اما نگران نباشید. اگر در مورد ترمال بریک  یا سیستم های پنجره و درب سوالی دارید ، فقط با تیم ما تماس بگیرید (09130362166)

مقاله

201 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟