نرده های جان پناه از چه جنسی باید باشند؟

نرده های جان پناه از چه جنسی باید باشند

نرده های جان پناه از چه جنسی باید باشند ؟

وقتی نوبت به انتخاب مواد برای نرده جدید می رسد، انتخاب های زیادی وجود دارد. چهار متریال اصلی برای نرده : آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، آهن فرفورژه و چوب. تفاوت زیادی بین نحوه استفاده از آنها وجود دارد. برخی بیشتر به عنوان حصار استفاده می شوند در حالی که برخی دیگر از پانل های شیشه ای برای جریان نور بیشتر و زیبایی فضا استفاده می کنند.

اما تفاوت بین این چهار انتخاب مواد چیست؟
1.ظاهر

ظاهر یک عامل بسیار شخصی است و به همان اندازه که به ترجیحات فردی شما بستگی دارد به سبک ملک شما نیز بستگی دارد. نرده های آلومینیومی و فولادی ضد زنگ ظاهری مدرن و براق دارند که برای انواع خانه ها مناسب است. آهن فرفورژه زیبایی صنعتی تری را ارائه می دهد، ظاهری که با برخی از سبک های ملکی کاملاً مطابقت دارد. میزان دید فلز به نوع طراحی نرده ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. با برخی از انواع نرده های فلزی، شیشه تنها ویژگی قابل مشاهده است که جلوه ای بسیار شیک و محجوب ایجاد می کند. نرده های بدون قاب گروه صنعتی گلدن وین نمونه کاملی از این موضوع است.

نرده های چوبی جدید جذابیت روستایی دارند که برخی افراد آن را دوست دارند. چوب اغلب با یک ملک و فضای محیط اطراف آن ترکیب و ست می شود و محیطی جذاب و طبیعی ایجاد می کند.

2.نگهداری

از آنجایی که نرده های آلومینیومی اغلب آنودایز می شوند، تا آنجا که ممکن است بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند. مطمئناً نیاز به تمیزکاری دارد زیرا نمی‌توانید در برابر تار عنکبوت یا فضولات پرندگان از انها محافظت کنید، اما مطمئناً می‌توانید احتمال انجام کارهای تعمیر و نگهداری سنگین را کنار بگذارید و از آن زمان برای استراحت در بالکن خود استفاده کنید. آلومینیوم آنودایز شده انتخاب خوبی برای مکان‌های ساحلی است، زیرا نرده‌ها به بهترین شکل خود باقی می‌مانند و خورده یا رنگ پریده نمی‌شوند.
آهن فرفورژه و فولاد ضد زنگ به نگهداری زیادی نیاز دارند تا در بهترین حالت خود باقی بماند. اگرچه فولاد ضد زنگ هرگز نباید زنگ بزند، اما مستعد زنگ خوردگی است، به خصوص اگر در محیطی مرطوب، آلوده یا شور زندگی می کنید. نرده های کنار استخر نیز آسیب پذیر هستند. بدون تعمیر و نگهداری منظم، ذرات خورنده ی فلز می توانند لایه بیرونی فولاد ضد زنگ را بخورد و باعث تغییر رنگ می شود. تعمیر و نگهداری به اندازه کافی ساده است به طور مثال شستن مرتب نرده ها با آب صابون. کارشناسان گروه صنعتی گلدن وین توصیه می کنند که هر دو ماه یکبار شستشوی مناسب انجام دهید، اما اگر در کنار ساحل زندگی می کنید باید این کار را بیشتر انجام دهید.

در اینجا شایان ذکر است که فولاد ضد زنگ درجه دریایی با کیفیت بالا نسبت به گریدهای ارزان‌تر فولاد ضد زنگ نیاز به نگهداری کمتری دارد. درجه بندی فولاد ضد زنگ موضوع پیچیده ای است، اما اساساً هرچه ارزان تر باشد، درجه ی استحکام و ماندگاری پایین تری خواهد داشت و حفظ ظاهر آن سخت تر خواهد بود.

به همان اندازه که چوب هنگام نصب برای اولین بار ظاهر خوبی دارد، برای حفظ ظاهر آن به مراقبت زیادی نیاز دارد. نصب نرده های چوبی شما را متعهد به نگهداری سالانه می کند. این شامل تمیز کردن و استفاده مجدد از روغن، لکه بر و یا محافظ است. اگر نرده های خود را رنگ آمیزی کرده اید، باید سالیانه سمباده بزنید و دوباره رنگ کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشد و ظاهری تازه داشته باشد.

ایمنی

اگرچه ما ایمنی را در مرکز همه طرح‌های خود قرار می‌دهیم، اما می‌دانیم که انتظارات ایمنی شما ممکن است بسته به محل نصب نرده‌های خود (به عنوان مثال تراس پشت بام یا قسمت بالکن با ارتفاع کم) و اینکه چه کسی از آن منطقه استفاده می‌کند متفاوت باشد. اگر نرده‌ها را در ارتفاع نصب می‌کنید یا در هر موقعیتی که افراد آسیب‌پذیر از آن‌ها استفاده می‌کنند ( جوان، مسن یا ناتوان)توصیه می‌کنیم ابتدا برای ایمنی با متخصصان گلدن وین صحبت کنید.
اگر به خوبی ساخته شده و به خوبی نصب شده باشد، تفاوت بسیار کمی بین ایمنی نرده های آلومینیومی، فولاد ضد زنگ یا آهن فرفورژه وجود دارد. به همین دلیل، توصیه می کنیم اطلاعات ایمنی سازنده را بررسی کنید.

وقتی صحبت از نرده های چوبی به میان می آید، اطمینان از ایمنی چندان آسان نیست. بسیاری از نرده های چوبی به صورت سیستمی نیستند و در عوض توسط یک سازنده یا نجار نصب می شوند. ایمنی آن نرده به مهارت نصاب شما بستگی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که حتی بهترین چوب با کیفیت نمی تواند با استحکام آلومینیوم، آهن یا فولاد مطابقت داشته باشد، و آن را برای نرده هایی که در ارتفاعات استفاده می شود نامناسب می کند.

خطرات دیگری در مورد نرده های چوبی وجود دارد ( چوبی که به خوبی مراقبت نشده باشد شروع به پوسیدگی و ناپایدار شدن می کند). همچنین باید به یاد داشته باشید که چوب قابل اشتعال است و ممکن است خطر آتش سوزی ایجاد کند.

نرده های جان پناه از چه جنسی باید باشند

نرده های فولادی ضد زنگ و آهن فرفورژه به طور قابل توجهی بیشتر از آلومینیوم وزن دارند، که می تواند آنها را ناخوشایندتر کند، به خصوص اگر این کار را در ارتفاع انجام می دهید و نیاز بهبالا بردن انان دارید. این امر باعث می‌شود که هم آهن و هم فولاد ضد زنگ برای خواص و مکان‌هایی که وزن در آن‌ها مورد توجه است، کمتر مناسب باشند.
با نرده های چوبی به سطح خوبی از نجاری نیاز دارید تا چیزی زیبا و ایمن بسازید. تاجران الوار محلی شما می توانند چوب و چند قطعه از پیش برش خورده را به شما تحویل دهند، اما برای نتیجه نهایی که در نظر دارید باید نقشه ها را با متخصصان گلدن وین بهترین شرکت تولیدی درب و پنجره دوجداره بررسی کنید.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟