بهترین انواع پنجره که باید بدانید


درست است که همه پنجره ها برای ورود نور و ایجاد مقداری تهویه استفاده می شوند، اما فراتر از این عملکردهای رایج، پنجره ها می توانند از جهات مختلفی متفاوت باشند. به همین دلیل است که ما انواع مختلفی از پنجره ها را برای اهداف مختلف داریم. انواع مختلفی از پنجره ها وجود دارد، بنابراین برخی از انواع پنجره ها راحت تر باز می شوند، برخی برای نماهای وسیع ایده آل هستند و برخی برای جریان هوا عالی هستند.

پنجره های مختلف همچنین می توانند ظاهر بسیار متفاوتی داشته باشند تا با طراحی داخلی یا سبک تزئینی ساختمان مطابقت داشته باشند. صرف نظر از اینکه خانه خود را بازسازی می کنید یا خانه جدیدی می سازید، طیف گسترده ای از گزینه های پنجره وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. در این مقاله گروه صنعتی گلدن وین لیستی از انواع پنجره ها را در اختیار شما قرار می دهیم تا تصمیم گیری برای شما آسان تر شود.

 

انواع پنجره ها

اساساً، پنجره ها یا قابل اجرا هستند (می توانند باز شوند) یا ثابت هستند (باز نمی شوند). حداقل یک ارسی – یک ورق شیشه ای و چارچوبی از پایه های عمودی و ریل های افقی – در یک پنجره وجود دارد. لعاب می تواند به شیشه در پنجره یا فرآیند محکم کردن شیشه در چارچوب اشاره داشته باشد. قاب پنجره از سر، پایه، پایه کناری و آستانه تشکیل شده است.

هر نوع پنجره دارای ویژگی ها و ویژگی های خاصی است. علاوه بر ظاهر پنجره، عملکرد آنها را در نظر بگیرید، اینکه آیا می خواهید آنها را باز کنید یا نه و میزان نوری که وارد می کنند. همچنین به نحوه تمیز کردن و نگهداری آنها فکر کنید. در اینجا انواع اصلی پنجره وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

 

پنجره های دوتایی

پنجره های دو آویز

دارای ارسی های بالا و پایین قابل اجرا هستند و ظاهری کلاسیک ارائه می دهند. در یک پنجره دابل آویزان، هر دو پانل پایین و بالا به بالا و پایین حرکت می کنند. پایین آوردن ارسی بالا و بالا بردن ارسی پایین می تواند به هوای گرمتر نزدیک سقف اجازه دهد تا از بالا خارج شود، در حالی که هوای خنک تر می تواند از پایین به داخل جریان یابد.

مزیت اصلی پنجره های دو جداره تهویه تا حدودی بهتر است. با باز شدن هر دو لنگه تا نیمه، هوا به طور طبیعی از دهانه پایینی به داخل و از دهانه بالایی خارج می شود. تمیز کردن پنجره‌های دوتایی نیز آسان‌تر است زیرا می‌توانید از داخل به داخل و خارج پنجره برسید.

پنجره های تک آویز

یکی دیگر از انواع پنجره ها که بسیار رایج است پنجره های تک آویز می باشد. پنجره‌های تک آویز شبیه مدل‌های دو آویز به نظر می‌رسند، اما فقط ارسی پایینی قابل استفاده است. پنجره های تک آویز معمولا دارای یک پانل پایینی هستند که بالا و پایین حرکت می کند، در حالی که نیمه بالایی ثابت می ماند.

 

پنجره های محفظه

پنجره های محفظه به بیرون باز می شوند و معمولاً از لولاهای جانبی می چرخند. بسیاری از محفظه ها دارای شیشه های نسبتاً بزرگی هستند تا نور کافی را ارائه دهند. این نوع پنجره ها از یک طرف لولا شده و در انتهای دیگر برای تهویه به بیرون می چرخند. آنها به راحتی باز می شوند و جریان هوای خوبی را فراهم می کنند. به دلیل عملکرد باز شدن آنها، آنها می توانند یک تکه شیشه جامد باشند و نمای بدون مانعی را ارائه دهند. هنگامی که بسته و قفل هستند، پنجره های محفظه می توانند مهر و موم بسیار موثری برای بهبود عملکرد انرژی ایجاد کنند.

 

پنجره های کشویی

پنجره های کشویی دارای یک یا چند پانل هستند که به صورت افقی در امتداد مسیرهای بالا و پایین حرکت می کنند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی نیمی از پنجره را برای تهویه باز کنید.

مانند محفظه ها، آنها می توانند نماهای واضح و تهویه کافی را ارائه دهند، اما نمی توان آنها را به اندازه قاب ها محکم کرد. لغزنده ها بسیار ساده هستند، بدون قطعات مکانیکی (به غیر از قفل)، و معمولاً مهر و موم های بسیار ابتدایی و بدون مکانیسم کشش هستند. این سادگی اغلب آنها را به کم هزینه ترین نوع پنجره تبدیل می کند. پنجره های تصویری

 

 

پنجره‌های تصویری

یکی از انواع پنجره‌هایی هستند که باز نمی‌شوند، بنابراین در مکان‌هایی که جریان هوا مهم نیست، بهترین گزینه هستند. آنها اغلب گستره های شیشه ای بزرگی هستند که بخش مرکزی دیوار را اشغال می کنند تا مناظر وسیع و نور کافی خورشید را فراهم کنند. بنابراین به طور کلی، پنجره های تصویری مدل های ثابتی هستند که برای ارائه نماهای گسترده و بدون مانع و ارائه نور زیاد طراحی شده اند. اگر حیاط خلوت یا منظره شما ارزش نمایش را دارد، یک پنجره تصویری منظره زیبایی را ارائه می دهد.

 

پنجره های خلیج

پنجره های خلیج منبع بسیار خوبی برای معماران برای ایجاد زوایای و برجستگی بر روی سازه ساختمان هستند. پنجره‌های کناری اجازه می‌دهند تا نور از زوایای مختلف وارد شود و بیشتر سوله‌ها دارای پنجره‌های جانبی هستند که می‌توانند برای جریان هوا باز شوند. پنجره‌های کناری معمولاً شامل سه تا چهار پنجره هستند که 30 تا 50 درجه زاویه دارند تا یک نشیمنگاه زاویه‌دار ایجاد کنند. این پنجره ها منظره ای زیبا و فرصتی برای یک صندلی دنج در پنجره فراهم می کنند.

 

پنجره های کرکره ای

پنجره های کرکره ای راه حل های ارزان قیمتی برای مناطقی با هوای گرم هستند، به ویژه در جاهایی که به تهویه مطبوع نیازی نیست. کرکره‌ها از لت‌های شیشه‌ای تشکیل شده‌اند که در گیره‌های فلزی قرار گرفته‌اند که می‌توانند به طور هماهنگ باز و بسته شوند. این سبک منحصر به فرد پنجره ها از لت های فلزی یا شیشه ای زیادی برای ایجاد پنجره ای استفاده می کند که مانند مجموعه ای از پرده ها باز می شود. اگر پنجره‌هایی را دوست دارید که به خانه شما کمک می‌کنند بیشتر به بیرون متصل شوند، این می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

پنجره های بلوک شیشه ای

پنجره های بلوک شیشه ای از بلوک های جداگانه ساخته شده اند که با ملات مهر و موم شده اند. شیشه ضخیم و مقاوم در برابر شکستن، حریم خصوصی را فراهم می کند اما همچنان نور را به خانه شما می دهد. پنجره های بلوک شیشه ای ثابت هستند، اما برخی از آنها یک دریچه داخلی دارند که می توانید آن را کج کنید.

 

پنجره های قیف

پنجره های قیف در پایین لولا شده و از بالا باز می شوند. آنها در یک فضای فشرده کارآمد هستند. آنها اغلب در زیرزمین یا حمام یافت می شوند. قیف ها می توانند به ایجاد عایق کمک کنند زیرا در صورت بسته شدن دوباره قاب خود را محکم می کنند.

 

بهترین پنجره را در اصفهان از کجا تهیه کنیم؟اگر به دنبال بهترین پنجره های یو پی وی سی در اصفهان یا هر نوع دیگری از پنجره های ذکر شده در بالا هستید، می توانید به گروه صنعتی گلدن وین به عنوان تامین کننده محلی خود برای پنجره ها و درب ها با کیفیت بالا اعتماد کنید. کارکنان متخصص ما آماده مشاوره در مورد بهترین انواع پنجره ها برای خانه شما هستند و به شما در فرآیند تعویض و نصب کمک می کنند. برای دریافت قیمت و مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟