برای ساخت درب و پنجره ها به چه نوع شیشه هایی نیاز هست؟

برای ساخت درب و پنجره ها به چه نوع شیشه هایی نیاز هست

برای ساخت درب و پنجره ها به چه نوع شیشه هایی نیاز هست

یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان و معماری شیشه است. شیشه نقش اساسی در کنترل گرما و جریان نور در داخل و خارج از خانه دارد. شیشه نباید یک  بعدی باشد یا فقط به عنوان یک ماده کاربردی برای عبور نور به یک منطقه خاص تعیین شود. می‌توان از آن برای افزودن جلوه‌های تزئینی استفاده کرد، بنابراین شیشه خود را به عنوان یکی از انعطاف‌پذیرترین مصالح معماری امروزی تبدیل کرده است. انواع مختلفی از شیشه در بازار موجود است و از این رو دانستن انواع مختلف آن ، زمان، نحوه و مکان استفاده از آنها بسیار مهم است لذا گروه صنعتی گلدن وین شرکت تولیدی درب و پنجره دوجداره در انتخاب نوع متریال به شما کمک خواهد کرد.

انواع شیشه

از طریق این مقاله قصد داریم تا 9 نوع از محبوب ترین شیشه های مورد استفاده در فضاهای داخلی را روشن کنیم.

شیشه رنگی
شیشه های رنگی با کمک به کاهش روشنایی نور، سایه بیشتری را ایجاد می کنند. این شیشه ها کمک می کند نور مستقیم خورشید را از خود دور کند و در نتیجه اتاق را گرم و دلپذیر نگه می دارد. ایده آل برای مکان هایی با شرایط گرمای شدید، این شیشه در چندین رنگ مانند خاکستری، مشکی، آبی، برنزی و غیره موجود است. با این حال، شیشه های رنگی برای مکان هایی که به نور نیاز دارید ایده آل نیست زیرا تقریباً بیش از حد نور را مسدود می کند.

شیشه ی حرارت دیده

شیشه سکوریت بسیار قوی و اغلب به دلیل ویژگی های ایمنی خود استفاده می شود، شیشه مقاوم در برابر ضربه است که نه تنها ضربه را جذب می کند بلکه با شکستن به قطعات کوچک بدون لبه های تیز خطرناک، احتمال آسیب را کاهش می دهد. 4-5 برابر قوی تر از شیشه معمولی، شیشه سکوریت برای محافظت از شما و خانواده شما در برابر خطرات احتمالی عالی است.

شیشه های سخت شده با برخورداری از استحکام برتر در مقایسه با شیشه های آنیل شده، یک انتخاب محبوب برای رومیزی ها، اتومبیل ها، پارتیشن های اداری و غیره است که در آن ایمنی انسان یک مسئله است. برخلاف شیشه معمولی که به هزاران خرده می‌شکند، این شیشه بدون لبه‌های تیز به قطعات کوچک تبدیل می‌شود.

شیشه رفلکس

شیشه های رفلکس شده از نوع شیشه های رنگی است که مقدار مناسبی از نور خورشید را وارد می کند و در عین حال از حریم خصوصی شما نیز محافظت میکند زیرا محیط درونی ساختمان مشخص نمیشود. این شیشه که به طور گسترده برای اهداف زیبایی در پنجره‌های ساختمان‌های قدیمی استفاده می‌شود، به متمایز کردن خانه یا محل کار شما از دیگران کمک می‌کند و معمولاً در کلیساها، موزه‌ها و خانه‌های تشییع جنازه استفاده می‌شود.
شیشه فلوت شفاف

شیشه شفاف فلوت به دلیل انتقال نور برترش شناخته شده است و در عین حال شفافیت نوری مثال زدنی دارد. این شیشه که به طور گسترده در خودروها، روی میزها، آینه‌ها، شیشه‌های پنجره و برای طیف وسیعی از اهداف معماری استفاده می‌شود، می‌تواند به صورت شیشه‌های انعکاسی، روکش شده، عایق، چند لایه، کم E و همچنین شیشه‌های تزئین شده سرامیکی ساخته شود.

گروه صنعتی گلدن وین در ساخت و تولید درب و پنجره های مونوریل خود از این نوع شیشه ها استفاده میکند.
شیشه لمینت

شیشه لمینت که بیشتر به دلیل جلوگیری از سر و صدا شناخته می شود، به عنوان شیشه ضد گلوله نیز شناخته می شود و از چسباندن دو یا چند ورقه شیشه به یکدیگر ساخته می شود و بنابراین به ارائه بالاترین درجه محافظت کمک می کند. این شیشه ها به دلیل چقرمگی خود اغلب برای اهداف VVIP استفاده می شوند. همچنین می تواند در برابر انفجارهای شدید مقاومت کند و از ورود سارقان به خانه جلوگیری کند. شیشه ی لمینت برای پنجره های بزرگ در خانه هایی که نیاز به امنیت بالایی دارند، استفاده می شود.

شیشه عایق

شیشه های عایق برای مناطق سرد که نیاز به حفظ گرما دارند عالی است. شیشه عایق که از دو یا چند ورقه محکم چسبانده شده و مهر و موم شده تشکیل شده است که تنها با چند میلی متر هوای خشک از هم جدا شده اند، بهترین انتخاب از نظر بهره وری انرژی است و کمک می کند خانه در زمستان گرمتر و در تابستان های گرم خنک تر شود. همچنین عایق صوتی و حرارتی مناسبی را نیز فراهم می کند.
شایان ذکر است امروزه شیشه های تمامی درب و پنجره های الومینیومی باید از این نوع شیشه ها باشد تا سازندگان بتوانید پایان کار بگیرند.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟