گاز آرگون چیست و عملکرد آن چگونه است؟

گاز آرگون چیست و عملکرد آن چگونه است

گاز آرگون چیست و عملکرد آن چگونه است ؟

وقتی در حال خرید درب و پنجره های الومینیومی هستید، احتمالاً اصطلاحات صنعتی مختلفی را خواهید شنید. برخی را خواهید فهمید و برخی دیگر ممکن است شما رادر هاله ی از ابهام رها کنند. اگر هدف شما این است که پنجره های قدیمی خود را با یک مدل با عایق بندی بالاتری جایگزین کنید، اصطلاح گاز آرگون از سمت فروشندگان به کرارت به گوش شما خواهد خورد. تقریباً در تمام درب و پنجره‌های دوجداره از شیشه های وکیوم شده با گاز آرگون استفاده میشود در نتیجه میزان مصرف انرژی کاهش می یابد. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا پنجره های پر شده از گاز آرگون برای خانه شما مناسب هستند یا خیر، گروه صنعتی گلدن وین شما را راهنمایی خواهد کرد.

گاز آرگون چیست؟

آرگون گازی غیر سمی، شفاف و بی بو است. این عنصر شیمیایی 0.93 درصد از جو زمین را تشکیل می دهد و سومین گاز فراوان جهان است. گاز آرگون از هوا با واکنش شیمیایی اکسیژن و نیتروژن به دست می آید.

چگونه کار می کند؟

گاز آرگون معمولا در تعویض پنجره های دوجداره و سه جداره استفاده می شود. از آنجایی که چگالی بیشتری نسبت به هوا دارد، با پر کردن فضای بین شیشه ها از این نوع گاز، عایق حرارتی و بهره وری انرژی بهبود می یابد. گاز آرگون اغلب همراه با شیشه کم ضخامت استفاده می شود. دمای پنجره را نزدیک به دمای داخل خانه شما در تمام فصول سال نگه می دارد.
آیا گازهای دیگری نیز استفاده می شود؟

از گاز کریپتون برای پرکردن پنجره ها نیز استفاده می شود. برخی از تولیدکنندگان پنجره، گازها را با هم ترکیب می کنند. کریپتون تا حدودی چگالتر از گاز آرگون است و بازده حرارتی بیشتری را ارائه می دهد. معمولاً فقط در پنجره های که در ارتفاعات و یا در محیط های کویری هستند استفاده میشود زیرا کمی گران تر است.

آیا مضر است؟

گاز آرگون بی اثر است و به طور طبیعی در جو زمین وجود دارد. در داخل پنجره مهر و موم شده است بنابراین احتمالاً هرگز با آن تماس نخواهید گرفت. اکثر تولید کنندگان بزرگ پنجره، شیشه های خود را در برابر نشتی گاز آرگون گرانتی می کنند. اگر پنجره آسیب دیده باشد و مقداری از گاز به بیرون نشت کند که غیر سمی است و خطرناک نیست.

در بیشتر موارد، یک نشتی جزئی بر عملکرد پنجره تأثیر نمی گذارد. طبق گفته انجمن ملی شیشه حتی اگر تنها 80 درصد گاز باقی بماند، پنجره همچنان کارایی خود را حفظ خواهد کرد. اگر یک پنجره تمام گاز خود را از دست بدهد، معمولاً یک مه در داخل شیشه پنجره خواهید دید که در اصطلاح عامه به آن بخار زدگی میگویند.

مزایای تعویض پنجره های گازدار

پنجره های پر از گاز عایق بهتری برای خانه شما فراهم می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، یافتن گاز آرگون در شیشه های کم ضخامت در پنجره های جایگزین بسیار رایج است. ترکیب آنها(آرگون و کریپتن) در بین شیشه ها تضمین می کنند که دمای خانه شما ثابت می ماند و از افزایش هزینه انرژی و همچنین فرسودگی بیش از حد سیستم های گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کند. شیشه کم ضخامت نیز مزیت افزوده محافظت از خانه شما در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند و در عین حال اجازه می دهد نور طبیعی زیادی وارد خانه شما شود. این کار از محو شدن یا آسیب آفتاب به وسایل خانه ی شما جلوگیری می کند.
حرفه ای های تعویض پنجره

نصب پنجره های جایگزین کم مصرف در خانه شما یک سرمایه گذاری بزرگ است. می تواند به کاهش هزینه انرژی شما کمک کند و ارزش خانه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. گروه صنعتی گلدن وین تولید کننده ی درب و پنجره های دوجداره ی الومینومی در اصفهان می تواند شما را در انتخاب بهترین پنجره های جایگزین راهنمایی کند و آنها را به صورت حرفه ای در خانه خود نصب کند.

ما چندین دهه است که نصب درب و پنجره های جایگزین با کیفیت بالا را در اصفهان ارائه می دهیم. ما تجربه گسترده ای در کار با انواع درب و پنجره های جایگزین داریم و مهارت و تعهد ما به مشتریان زبان زد است.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟