بهترین نوع شیشه برای درب و پنجره های الومینیومی چیست؟

بهترین نوع شیشه برای درب و پنجره های آلومینیومی

بهترین نوع شیشه برای درب و پنجره های آلومینیومی

نوع شیشه ای که برای پنجره ها و درب های آلومینیومی خود انتخاب می کنید، نقش حیاتی در تضمین امنیت خانه و زیبایی معماری ایفا می کند. با ظهور تکنولوژی، اکنون می توانید طیف گسترده ای از شیشه ها را بیابید که دارای مزایای زیادی هستند. به عنوان مثال، شیشه ای که در برابر نفوذ مقاوم است، شیشه ای که آلودگی صوتی را کاهش می دهد و شیشه ای با ساختار خود مصرف انرژی را کاهش میدهد. برای پنجره ها و درب های آلومینیومی سه نوع شیشه بسیار مناسب است: شیشه فلوت، شیشه لمینت و شیشه سکوریت.
شیشه فلوت

شیشه فلوت به دلیل فرآیند تولید آن نامگذاری شده است که از شیشه مذاب “شناور” از یک کوره به یک حمام قلع مذاب تشکیل شده است. این فرآیند به ورق شیشه ضخامتی یکنواخت و سطحی بسیار مسطح می دهد و در نتیجه یک شیشه فوق العاده صاف و شفاف ایجاد می کند که می تواند به طور گسترده در کاربردهای مختلف پنجره و درب مورد استفاده قرار گیرد.

شیشه فلوت بادوام و محکم است. تراکم بسیار خوبی دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای فضاهای داخلی و خارجی شما تبدیل می کند. همچنین یک شیشه قیمت مناسب است. می‌توانید از شیشه فلوت برای ساخت شیشه هایی با ارتفاع پایین و با پوشش دادن آن با اکسیدهای فلزی استفاده کنید. شیشه فلوت با محافظت در برابر نور شدید خورشید به خنک نگه داشتن فضای داخلی کمک می کند، بنابراین نیاز به تهویه مطبوع نیست و کاهش هزینه های انرژی رابه دنبال دارد. هنگامی که به عنوان شیشه برای درب ها یا پنجره های آلومینیومی استفاده می شوند، جلوه ی باشکوهی به درب و پنجره های خانه ی شما میبخشد.

شیشه لمینت

شیشه لمینت که به عنوان “ساندویچ شیشه ای” شناخته می شود، از دو یا چند لایه شیشه با یک لایه رزین، معمولاً پلی وینیل بوتیرال (PVB) در بین آنها ساخته می شود. لایه میانی PVB در مرکز، که لایه های شیشه ها را به هم می چسباند، شیشه ای با مقاومت بالا تولید می کند که به راحتی خرد نمی شود. حتی اگر بشکند، شیشه شکسته در لایه PVB قرار می گیرد. این لایه میانی مانعی قوی در برابر شکستگی ایجاد می‌کند و شیشه در جای خود خورد میشود و نمی ریزد، بنابراین شیشه‌های لمینت را به یک شیشه ایمنی عالی برای پنجره‌ها و درب‌های آلومینیومی تبدیل می‌کند.
جدا از ویژگی های امنیتی، شیشه های لمینت مزایای عایق صدا را نیز ارائه می دهند و به کاهش انتقال اشعه ماوراء بنفش از فضای باز کمک می کنند. این شیشه در برابر تغییرات دما و فشار نیز مقاوم است. در برابر آب و هوا مقاوم است و در عین حال به نور طبیعی اجازه عبور می دهد، که آن را به شیشه ای ایده آل برای درب ها و پنجره ها تبدیل می کند. از دیگر کاربردهای شیشه های لمینت می توان به نورگیرها، لامل ها ، کرتین وال و سقف های شیشه ای اشاره کرد.
شیشه های قوی و مستحکم، سکوریت (یا سخت شده) نوعی شیشه ایمنی ایده آل برای امنیت خانه است. شیشه سکوریت که از شیشه استاندارد ساخته شده است که فرآیند حرارتی را طی کرده است، تقریباً چهار برابر قوی تر از شیشه معمولی یا آنیل شده است.

شیشه سکوریت به دلیل استحکام بالایی که دارد، ضربه را به خوبی تحمل می کند، به این معنی که تقریبا غیر قابل نفوذ است. هنگامی که این ویژگی در پنجره ها و درهای امنیتی شما گنجانده می شود، مزاحمان (دزدان) را از نفوذ باز می دارد و ایمنی خانه شما را به طور موثر افزایش می دهد. شیشه سکوریت نیز در برابر شرایط مختلف مانند شرایط آب و هوایی سخت، فرسودگی، خراشیدگی و تغییرات شدید دما مقاوم است. اگر شکسته شود، شیشه سکوریت به قطعات کوچک، بی‌ضرر و نسبتاً ریز می‌شکند که خطر آسیب را کاهش می‌دهد.

فرقی نمی‌کند شیشه فلوت، شیشه لمینت یا شیشه سکوریت را انتخاب کنید، مهم است که آنها را با پرفیل درب یا پنجره با کیفیت بالا استفاده کنید. گروه صنعتی گلدن وین انتخاب درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی با انواع شیشه‌های رنگی و سکوریت و لمینت را به مشتریان خود ارائه میدهد تا زیبایی و ایمنی بالاتری را به خانه ی انها ارایه دهد.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟