چگونه از ورود اشعه ماوراء بنفش از طریق پنجره های خود جلوگیری کنیم؟


آیا تا به حال متوجه شده اید که فرش، مبلمان و حتی رنگ وسایل خانه ی شما در ماه های تابستان در برابر نور خورشید سفید می شود؟ خورشید می‌تواند درخشان، گرم و شاد باشد، اما همچنین دارای اشعه‌های UV است که اگر برای مدت طولانی در معرض قرار بگیرید، می‌تواند به خانه و پوست شما آسیب برساند. در اینجا چند راه برای جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش از پنجره شما وجود دارد.

سایه را به حیاط خلوت خود اضافه کنید:

اول از همه، می‌توانید به حیاط خلوت خود سایه اضافه کنید تا جلوی اشعه‌های خورشید گرفته شود و کمی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت کنید. این کار را می توان با درختان، درختچه های بلند، یا حتی یک ویژگی سایه افزا مانند سایبان انجام داد. برخی از خانه ها حتی دارای ویژگی های سایه داخلی مانند یک پاسیو سرپوشیده در پشت خود پاسیو هستند تا برای عرشه پشتی و پنجره های خود سایه ایجاد کنند.

اگر آفتاب زیادی از پشت خانه شما وارد می شود، اضافه کردن سایه از طریق یکی از این روش ها می تواند به محافظت از خانه شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

رفع مشرفیت با شیشه های دکوراتیو

اگر با اثرات منفی اشعه ماوراء بنفش در خانه خود مبارزه کرده اید، راه حل دیگری که ممکن است امتحان کنید، استفاده از پنجره درمانی برای پنجره های خود است. انواع روش‌های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش وجود دارد که می‌تواند عملکرد پنجره‌های خانه شما را بهبود بخشد. درمان های پنجره می تواند به بهبود جذابیت محدود شما کمک کند.

علاوه بر جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش از طریق پنجره های شما، آنها همچنین می توانند یک مانع رنگی یا بازتابنده ایجاد کنند و حریم خصوصی بیشتری را برای خانه شما فراهم کنند. پنجره‌های شیشه‌ای استاندارد را می‌توان به راحتی از بیرون دید، که ممکن است یک ویژگی منفی برای خریداران بالقوه یا بازدیدکنندگان خانه شما باشد.

پرده نصب کنید

اگر وقت یا بودجه لازم برای اضافه کردن شیشه های دکوراتیو را برای تمام پنجره‌های بیرونی خود ندارید، یکی دیگر از راه‌حل‌های آسان می‌تواند نصب پرده و یا نصب شیشه های کرتین دار گروه صنعتی گلدن وین  بر روی پنجره‌هایتان باشد. پرده‌ها و یا شیشه های پرده‌ دار در سبک‌های مختلفی وجود دارد. شما می توانید سبکی را انتخاب کنید که با زیبایی خانه شما مطابقت داشته باشد و بدون اینکه نظم خانه ی شما و یا دکوراسیون خانه ی شما رو به هم بزند نیاز شما را رفع کند.

پرده ها را می توان به راحتی برای پوشاندن پنجره ها کشید و از ورود گرما و اشعه ماوراء بنفش به خانه شما جلوگیری کرد. پرده ها همچنین می توانند تا حدی بسته شوند تا همچنان نور وارد خانه شما شود و در عین حال مانع از اشعه های مضر UV شود. اگر می‌خواهید اشعه‌های فرابنفش وارد خانه‌تان را به حداقل برسانید، اینها گزینه‌های عالی هستند.

بنابراین، اگر متوجه شده اید که آفتاب شدید تابستان و اشعه ماوراء بنفش آن شروع به تأثیرگذاری بر خانه شما کرده است، این نکات پیشگیری را به خاطر بسپارید. می توانید به حیاط خلوت خود سایه بیافزایید، روش های درمانی پنجره را امتحان کنید، یا برای به حداقل رساندن اثرات اشعه ماوراء بنفش، پرده یا پرده نصب کنید. این رویکردها می تواند خانه شما را عالی نگه دارد و از شما در برابر هر گونه اثرات منفی قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟