هر چیزی که باید راجب عایق بندی پنجره ها بدانید


پنجره های UPVC کم مصرف

تمام خواص از طریق پنجره های خود گرما را از دست می دهند. نصب شیشه های کم مصرف راهی موثر برای کاهش قبض انرژی و گرمتر و ساکت نگه داشتن خانه شما است.

پنجره های دو جداره از دو ورقه شیشه با فاصله بین آنها استفاده می کنند که یک مانع عایق ایجاد می کند، در حالی که پنجره های سه جداره دارای سه ورق شیشه هستند. هر دو گزینه می توانند سطح بالایی از بهره وری انرژی را ارائه دهند. اینطور نیست که برای به دست آوردن بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی از شیشه سه جداره استفاده کنید.

پنجره های کم مصرف در انواع مواد و سبک های فریم موجود هستند. آنها همچنین در بهره وری انرژی خود متفاوت هستند، بسته به اینکه چگونه گرما را از پنجره عبور نمی دهند، چقدر نور خورشید از شیشه عبور می کند و چقدر هوا می تواند به داخل یا خارج از پنجره نشت کند.

برخی از تولیدکنندگان پنجره و درب از طرح رتبه بندی انرژی پنجره برای نشان دادن کارایی انرژی محصول خود استفاده می کنند. این شبیه همان چیزی است که ممکن است در وسایلی مانند یخچال یا ماشین لباسشویی خود دیده باشید. ویندوزهای دارای رتبه A کارآمدترین هستند. برای بررسی کارایی انرژی پنجره قبل از خرید، به برچسب انرژی نگاه کنید.

مزایای شیشه دوجداره:

قبض های انرژی کوچکتر: تعویض تمام پنجره های تک جداره با شیشه های کارآمد انرژی می تواند در حدود 2میلیون هزار تومان در سال در قبض انرژی صرفه جویی کند.

ردپای کربن کوچکتر: با استفاده از سوخت کمتر، دی اکسید کربن (CO2) کمتری تولید خواهید کرد که منجر به گرم شدن کره زمین می شود.

خانه راحت تر: شیشه های کارآمد انرژی باعث کاهش اتلاف گرما از طریق پنجره ها می شود و به معنای کاهش آب و هوا و نقاط سرد است.

آرامش و سکوت: علاوه بر حفظ گرما، پنجره های کارآمد انرژی خانه شما را در برابر صدای ناخواسته بیرونی عایق می کنند.

کاهش تراکم: لعاب کارآمد انرژی باعث کاهش تجمع تراکم در داخل پنجره ها می شود.

هزینه ها و صرفه جویی های شیشه دوجداره برای هر خانه و هر پنجره بسته به اندازه، متریال و نصب کننده متفاوت خواهد بود.

جدول زیر پتانسیل صرفه جویی در صورتحساب های انرژی را نشان می دهد که می توان از شیشه های تک جداره به دو جداره انجام داد. فرض بر این است که تمام پنجره ها با شیشه های دو جداره درجه B در یک خانه معمولی (خانه نیمه مستقل سه خوابه) جایگزین شده اند. همچنین بسته به میزان هزینه ای که در حال حاضر برای سوخت گرمایشی خود پرداخت می کنید، پس انداز نیز متفاوت خواهد بود، این صرفه جویی بر اساس یک خانه گرمایش گاز است. اطلاعات بیشتر در مورد مفروضات را می توان در صفحه فرضیات صرفه جویی انرژی ما یافت.

آیا می خواهید بدانید با تعویض درب و پنجره های الومینیومی چقدر می توانید در قبوض خود صرفه جویی کنید؟

اگر می‌خواهید بدانید چقدر می‌توانید در تعویض پنجره‌های خود صرفه‌جویی کنید، از ماشین‌حساب صرفه‌جویی در مصرف انرژی (GGF) استفاده کنید که با همکاری Trust Saving Trust ایجاد شده است.

انتخاب پنجره های جایگزین مناسب:

پنجره های جایگزین در طیف وسیعی از سبک ها و طرح ها هستند و ویژگی های خاصی وجود دارد که باید برای افزایش بهره وری انرژی به آنها توجه کنید.

برای پیدا کردن پنجره های مناسب برای خانه خود، این سوالات را از خود بپرسید:

مصرف انرژی پنجره ها چقدر است؟

هنگام انتخاب پنجره‌های جایگزین، می‌توانید با نگاهی به نشان‌واره انرژی Saving Trust Recommended و برچسب انرژی BFRC، کارایی انرژی آن را بررسی کنید. صندوق ذخیره انرژی هر پنجره ای را که دارای رتبه B یا بالاتر باشد تأیید می کند. هرچه رتبه انرژی بالاتر باشد، کارآمدتر انرژی است. متأسفانه، در حال حاضر هیچ الزامی برای تولیدکنندگان پنجره برای برچسب زدن محصولات خود وجود ندارد، اما با انتخاب پنجره ای با رتبه بالا می دانید که کارآمدترین پنجره را خواهید خرید.

برای لیستی از تمام پنجره ها و مواد قاب و رتبه بندی انرژی آنها، به وب سایت BFRC مراجعه کنید.

چند لایه شیشه نیاز دارید؟

شیشه دوجداره دارای دو لایه شیشه با فاصله 16 میلی متری بین آنهاست. همچنین گزینه شیشه سه جداره نیز وجود دارد که دارای سه لایه شیشه است. هر دو پنجره دوجداره و سه جداره درجه A موجود هستند.

چه نوع شیشه ای بهتر است؟

کم مصرف ترین شیشه برای شیشه های دوجداره، شیشه های کم تابش (Low-E) است. این اغلب دارای یک پوشش غیر قابل توجه از اکسید فلز است، معمولاً روی یکی از شیشه های داخلی – در کنار شکاف. به نور خورشید و گرما اجازه ورود می دهد اما مقدار گرمایی را که می تواند دوباره خارج شود کاهش می دهد.

بین شیشه ها چیه؟

پنجره های بسیار کارآمد ممکن است از گازهایی مانند آرگون، زنون یا کریپتون در شکاف بین 2 ورق شیشه استفاده کنند.

چه چیزی شیشه ها را از هم جدا نگه می دارد؟

تمام پنجره‌های دوجداره دارای جداکننده‌هایی هستند که در اطراف لبه‌های داخلی قرار می‌گیرند تا دو جداره شیشه را از هم دور نگه دارند. برای داشتن یک پنجره کارآمدتر، به دنبال جداکننده های شیشه ای باشید که حاوی فلز کم یا بدون فلز هستند – که اغلب به عنوان فاصله دهنده های “لبه گرم” شناخته می شوند.

طرح رتبه بندی انرژی پنجره BFRC تمام اجزا را بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که پنجره نهایی به استاندارد کارآمد انرژی مورد ادعا دست می یابد. این بدان معنی است که شما فقط باید به دنبال رتبه بندی A-G باشید و به یاد داشته باشید که A بهترین است! از طرف دیگر، فقط به دنبال نشان‌واره توصیه شده صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشید که فقط روی لعاب‌هایی با درجه B یا بالاتر یافت می‌شود.

کدام قاب برای خانه شما مناسب است؟

قاب انتخابی شما به خانه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. برای تمام مواد قاب، پنجره هایی در هر رتبه بندی انرژی وجود دارد.

قاب های یو پی وی سی رایج ترین نوع هستند. عمر طولانی دارند و قابل بازیافت هستند.

قاب های چوبی می توانند اثرات محیطی کمتری داشته باشند، اما نیاز به نگهداری دارند. آنها اغلب در مناطق حفاظت شده استفاده می شوند که در آن پنجره های اصلی قاب چوبی بودند.

فریم های آلومینیومی یا فولادی باریک و بادوام هستند. می توان آنها را بازیافت کرد.

قاب های کامپوزیت دارای یک قاب چوبی داخلی هستند که با آلومینیوم یا پلاستیک پوشانده شده است. این امر نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و قاب را در برابر آب و هوا مقاوم می کند

آیا به تهویه نیاز دارید؟:

از آنجایی که پنجره‌های جایگزین نسبت به قاب‌های تک جداره اصلی هوادهی بیشتری دارند، به دلیل کاهش تهویه، میعان در خانه شما ایجاد می‌شود.

اگر سطح کافی تهویه پس‌زمینه در اتاق وجود نداشته باشد، برخی از پنجره‌های جایگزین دارای دریچه‌های قطره‌ای هستند که داخل قاب قرار می‌گیرند که مقدار کمی تهویه کنترل شده را به داخل می‌دهند.

تراکم گاهی اوقات می تواند در خارج از لعاب کم e جدید رخ دهد. این به این دلیل است که شیشه کم e گرما را به داخل خانه منعکس می کند و در نتیجه شیشه بیرونی خنک می ماند و تراکم در هوای سرد می تواند ایجاد شود – این مشکلی نیست.

نصب و نگهداری:

هنگام برنامه ریزی برای نصب، باید در مورد قوانین ساختمان و اینکه اگر شیشه های دو جداره مناسب ملک شما نیست، چه کاری باید انجام دهید، و همچنین نحوه نگهداری از پنجره ها را بدانید.

هنگامی که به فکر تعویض شیشه هستید، باید مطمئن شوید که پنجره های شما به درستی نصب شده اند و تمام مقررات مربوطه را رعایت می کنند.

مقررات ساختمانی:

طبق مقررات ساختمانی در انگلستان و ولز، پنجره‌های جدید و جایگزین باید الزامات کارایی انرژی خاصی را داشته باشند:

پنجره های جدید و جایگزین در خانه های موجود

در انگلستان و ولز باید حداقل WER باند C یا U-value 1.6 در اسکاتلند حداقل WER باند C یا U مقدار 1.6 باشد در ایرلند شمالی باید حداقل WER باند E یا U مقدار 2.0 یا پنجره مرکزی U مقدار 1.2 باشد.

با این حال، اگر در یک منطقه حفاظت شده زندگی می کنید، دارای جهت ماده 4 در ملک خود هستید یا یک ساختمان فهرست شده دارید، احتمالاً مقررات اضافی اعمال می شود. قبل از انجام هر کاری، مطمئن شوید که با دفتر برنامه ریزی محلی خود مشورت کنید.

دستورالعمل ماده 4 حق توسعه مجاز را حذف می کند، به این معنی که قبل از جایگزینی هر پنجره ای باید برای مجوز برنامه ریزی درخواست دهید. این اغلب در مناطق حفاظت شده اعمال می شود.

نحوه رعایت مقررات:

برای اطمینان از رعایت مقررات، قوانین خاصی در مورد نحوه نصب ویندوز وجود دارد:

برای نصب های DIY باید قبل از نصب پنجره ها برای تایید کنترل ساختمان درخواست دهید. نحوه درخواست تاییدیه کنترل ساختمان را ببینید

برای نصب های حرفه ای، نصاب شما باید در یک طرح افراد ذیصلاح ثبت شده باشد یا نصب را از طریق کنترل ساختمان مقامات محلی ثبت کند.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟