هرچیزی که باید درمورد شیشه لمینت بدانید


شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی است که در هنگام شکستن در کنار هم قرار می گیرد. شیشه های لمینت بیشتر به دلیل استفاده در آن شناخته شده است

شیشه جلو اکثر خودروهای جهان این نوع شیشه ممکن است بشکند اما بیشتر قطعات به لایه میانی چسبیده باقی می مانند.

وقتی شیشه‌های جلو اتومبیل‌ها شکسته می‌شوند، شیشه‌های لمینت در جای خود ثابت می‌مانند و به تکه‌های دندانه‌دار بزرگ یا صدها قطعه کوچک تبدیل نمی‌شوند. در عوض، آنقدر در جای خود باقی می ماند تا جایگزینی پیدا شود.

در این مقاله در گروه صنعتی گلدن وین می خواهیم اطلاعات متفاوتی در مورد شیشه لمینت ارائه کنیم تا به شما در انتخاب بهترین شیشه در اصفهان کمک کنیم.

 

تاریخچه شیشه های لمینت

شیشه چند لایه در سال 1903 توسط یک شیمیدان فرانسوی به نام ادوارد بندیکتوس اختراع شد.

او با یک تصادف آزمایشگاهی الهام گرفت تا این را اختراع کند: یک لیوان

ورقه ای که با نیترات سلولز پلاستیکی پوشانده شده بود هنگام انداختن به قطعات تیز شکسته نشد. به تدریج روند لمینت به شیشه های لمینت مدرن امروزی تغییر کرد.

شیشه لمینت چگونه ساخته می شود؟

همانطور که قبلا ذکر شد، شیشه لمینت یک شیشه ایمنی است که از ساندویچ کردن دو یا چند ورق شیشه استاندارد آنیل شده در اطراف لایه‌های لمینت پلاستیکی شفاف ایجاد می‌شود.

لایه پلاستیکی (پلی وینیل بوتیرال) که در حین ساخت بین دو ورقه شیشه ای قرار می گیرد از آسیب جلوگیری می کند. زیرا این دو شیشه را مانند چسب به هم می‌چسباند تا حتی وقتی شیشه می‌شکند، قطعات آن به لایه نازک متصل می‌شوند.

دو نوع لایه میانی لمینت شفاف وجود دارد. آنها معمولاً برای تشکیل شیشه های چند لایه استفاده می شوند:

پلی وینیل بوتریل

اتیلن وینیل استات

لایه های شیشه و لمینت به هم فشرده میشوند و با استفاده از ترکیبی از غلتک های فشار و گرما به یکدیگر محکم می شوند. در این فرآیند هوا از بین لایه ها خارج می شود و سه لایه را به هم جوش می دهد.

مزایای شیشه لمینت چیست؟

استفاده از این نوع پنجره شیشه ای عمدتاً مزایایی دارد. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

شیشه چند لایه به دلیل ویژگی های ایمنی احتمال آسیب را کاهش می دهد. در صورت شکستن خطر کمتری دارند.

شیشه های لمینت هیچ سوراخی برای نفوذ متجاوزان و سارقان ایجاد نمی کند. زیرا شیشه ها در اثر ضربه از هم جدا نمی شوند. بنابراین سارقین نمی توانند از شیشه برش استفاده کنند و نسبت به سایر انواع شیشه ایمن تر هستند.

شیشه لمینت مقاومت بسیار بالاتری در برابر اشعه ماوراء بنفش و عایق صدا نسبت به شیشه های آنیل شده دارد.

مقاومت در برابر حرارت و آتش

مقاومت در برابر انفجار و حتی می تواند ضد گلوله باشد

دوام

اگر به دنبال بهبود عملکرد صدا، ایمنی و امنیت هستید، شیشه های لمینت یکی از بهترین ها هستند.

از کجا می توان از شیشه لمینت استفاده کرد؟

شیشه چند لایه یک ماده فوق العاده ارزشمند و مفید است که به طور گسترده در مکان های مختلف استفاده می شود. شما می توانید شیشه های لمینت را در مکان هایی مانند:

استودیوهای ضبط

خودروهای پلیس،

بانک ها،

جواهر فروشی ها

آکواریوم ها

سفارتخانه ها

پمپ بنزین ها

شیشه های لمینت به دلیل مزایای بسیار زیاد جلوه های منحصر به فرد غیر قابل تصوری را در دکوراسیون منزل ایجاد می کنند. به عنوان مثال، اکنون شیشه مات روی درهای خانه از جمله پنجره های آشپزخانه اعمال می شود و دود روغنی به راحتی به سطح می چسبد. با این حال، اگر شیشه لمینت به جای شیشه مات گرفته شود، این مشکل برطرف می شود. علاوه بر این، پارتیشن های سطحی بزرگ در خانه همیشه برای ایمنی بچه های فعال مشکل پنهانی دارند. اگر از شیشه لمینت استفاده شود، والدین در مورد ایمنی کودکان احساس آزادی خواهند کرد.

از آنجایی که این نوع شیشه با آنچه که بسیاری به آن عادت دارند متفاوت است، در برش شیشه های لمینت باید کمی دقت کرد. اگرچه برش دادن هر دو طرف شیشه و ریختن مایع قابل اشتعال روی شیشه بسیار رایج است، اما این روش برش ایمن نیست. در عوض، میزهای برش تخصصی، تیغه های اره با شیب عمودی، یا دمنده های هوای گرم را می توان برای برش ایمن شیشه لمینت استفاده کرد.

همانطور که مشخص شد، شیشه لمینت ساده دو ورق شیشه ای است که دارای یک لایه محافظ اضافی از وینیل در بین آن است.

پس از نصب، نظر شما در مورد آن چیست؟

ممکن است لازم باشد برای نصب شیشه های لمینت با یک متخصص مشورت کنید یا بخواهید بدانید کدام پنجره ها می توانند بیشترین محافظت را داشته باشند و در کجا قرار دارند. پس همین الان باگروه صنعتی گلدن وین تماس بگیرید کارشناس ما خوشحال می شود به شما کمک کند.

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟