عوامل موثر بر عایق بندی نمای لامل چیست؟

عوامل موثر بر عایق بندی نمای لامل چیست

قيمت فروش و اجراي کرتين وال


عوامل موثر بر عایق بندی نمای لامل چیست ؟

یک نما که به خوبی طراحی شده باشد عمر طولانی خواهد داشت. با این حال، جزئیات یا طراحی ضعیف، ساخت یا نصب، همگی می توانند منجر به ورود آب به ساختمان شوند. مقررات ساختمانی ایجاب می کند که نمای ساختمان یک مانع کامل برای جلوگیری از آب باران باشد. بنابراین، لازم است که هر یک از اعضای یک تیم پروژه بدانند محصول نصب شده چگونه کار می کند ( یعنی چگونه از نفوذ آب جلوگیری می کند ) تا در صورت بروز مشکلات بتوان آنها را برطرف کرد.

عوامل از بین برنده ی عایق بندی ساختمان

عوامل مهم و موثر که بر عایق بندی نمای لامل تاثیر می گذارد و آن را از بین میبرد : آب، روزنه ها و نیروها. اگر هر یک از این سه مورد را حذف کنید هیچ نشتی وجود نخواهد داشت و عایق بندی ساختمان شما افزایش خواهد یافت.

اگر باران به صورت عمودی بارید، می‌توان از کرتین وال با در پوش های مناسب محافظت کرد که عملکردی مشابه چتر دارد. با این حال، باران به ندرت به صورت عمودی می بارد. معمولاً با مقداری باد همراه است بنابراین نمی توان ساختمان هایی را طراحی کرد که کاملاً در برابر تأثیرات آب محافظت شوند. به همین دلیل است که زمانی که سیستم‌ها از نظر عملکرد تست می‌شوند، آزمایش دینامیکی انجام می‌شود که در زیر با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.

الگوی باد

برای هر طراح، طراحی الگوهای باد بر روی یک ساختمان اهمیت دارد. هنگام وزش باد فشار بر سطح نما وارد می شود و جریان هوا در سراسر سطح نما تغییر می کند. این باعث تغییر در فشار وارد شده به ساختمان می شود.

قیف کردن سرعت باد می تواند فشار وارد شده به ساختمان را افزایش یابد و جهت فشار وارد شده را تغییر دهد، به ویژه در پایه ساختمان های بلند. تونل ها و دهانه های ساختمان ها نیز فشار های مضری وارد کند.

ورود اب به ساختمان و خیس شدن زیر ساخت های نما

هنگام باران ابتدا گوشه ها و لبه های نما بیشتر از مرکز خیس میشوند. با تغییرات شدید در جهت باد، مانند در لبه ها و گوشه ها، قطرات باران از جریان باد جدا می شود و در نتیجه در این مناطق از ساختمان ها اب جمع میشود و به اصطلاح خیس میشوند. اگر باران برای مدت طولانی ادامه یابد، آب در سراسر نما جریان می یابد و به شدت تمام مناطق را خیس می کند. نماهای با مصالح غیرقابل نفوذ مقادیر زیادی آب را به سطوح پایین تر می ریزند. بنابراین حذف آب ممکن نیست اما گروه صنعتی گلدن وین با استفاده در درپوش ها و لاستیک های مناسب در تولید و ساخت نمای لامل این مشکل را به پایین ترین حالت ممکن رسانده است.

الگوهای جریان آب و نقاط ضعف

تعدادی بازشو در یک نما وجود دارد که دارای این قسمت ها میباشد: درزهای انبساط عمودی، محیط شیشه و شکاف در طول واشر. آب تحت تأثیر باد به سمت پایین و در سراسر نما جریان می یابد تا زمانی که به برجستگی ها (درپوش ها) برخورد کند. سپس به نواحی گوشه‌ای می‌رود ( موقعیت اکثر مفاصل و دهانه‌ها). اتصالات و درپوش ها و لاستیک های مناسب میتواند مشکل اببندی را حل کند اما باید با استانداردهای طراحی شده توسط کمپانی های ساخت پروفیل الومینیوم را متناسب باشد.

اگر طراحی یا نصب یک سیستم لامل به گونه ای باشد که آب به داخل ساختمان ریخته شود (یعنی شیب اتصال به داخل و پایین باشد) یک مشکل بالقوه وجود دارد در این حالت اقدامات پیشگیری در لایه بیرونی ساختمان برای جلوگیری از ورود آب اثری نخواهد داشت. مفاصل باید افقی و تراز باشند و یا به سمت بالا شیب دار باشند. توجه داشته باشید که وقتی آب وارد ساختمان می شود، جاذبه زمین می تواند برای تخلیه آن نقش مهمی ایفا کند. باران به پایین ساختمان جاری می شود، به سطح پایین نمای لامل را خیس میکند و از هر شکاف یا منفذی عبور می کند و به داخل ساختمان می رود بنابراین میتواند به فضای داخلی ساختمان اسیب بزند.این فضا ها ممکن است حتی به اندازه ی 5. میلی متر باشد اما این فضا برای ورود اب بسیار کافی میباشد لذا گلدن وین برای حل این مشکل از چسب های سیلیکون برای درز بندی نمای لامل استفاده میکند. جریان هوا این قطرات باران را از میان شکاف ها نیز عبور میدهد، بنابراین راه های نفوذ باید بسته شوند به دین منظور میتوانید از لاستیک های درز بندی با کیفیت استفاده کنید.

سیستم های مهر و موم سمت جلوی لامل

گروه صنعتی گلدن وین سیستم های نمای ساختمان لامل را کاملاً غیر قابل نفوذ طراحی میکند. ما دور تا دور پانل ها و سمت های قاب لامل را با چسب و واشر های EPDM عایق بندی میکنیم.

سیستم های تخلیه و تهویه

اگرچه سیستم ابندی ثانویه به گونه ای طراحی شده اند که در برابر آب و هوا مقاوم باشند، هر آبی که به داخل ساختمان نفوذ کند جمع آوری میکند  و از طریق سوراخ ها یا شکاف ها به بیرون تخلیه می شود. مهم است که این سوراخ های زهکشی به اندازه کافی بزرگ باشند تا بر تنش سطحی و یخ زدگی زمستانی غلبه کنند. برای زهکشی سوراخ، حداقل دهانه های 8 تا 10 میلی متر توصیه می شود، در حالی که شکاف های زهکشی حداقل 20 میلی متر در 5 میلی متر یا 25 میلی متر در 5 میلی متر حداقل توصیه می شود.
سیستم های یکسان سازی فشار

در این سیستم ها محافظ باران بیرونی یک مانع محافظ طراحی میکنند. دهانه های محافظت شده اجازه ورود هوا به یک حفره مرکزی را می دهد که یکسان سازی فشار را تسهیل می کند. نمای داخلی به گونه ای طراحی شده است که هوا بند باشد. اصل سیستم این است که فشار هوا در حفره مطابق با فشار باد خارجی تغییر کند، بنابراین اختلاف فشار در سراسر مهر و موم خارجی جذب رطوبت به داخل حفره ها را کاهش میدهد. اندازه شیارها معمولاً از 25 میلی متر در 6 میلی متر تا 50 میلی متر در 8 میلی متر متغیر است که بستگی به اندازه حفره و اثربخشی مهر و موم هوابند داخلی دارد.
روکش ضد باران

روکش صفحه باران از همان اصل یکسان سازی فشار استفاده می کند. پانل های خارجی دوباره مهر و موم میشوند که بیشتر اب باران را به خارج ساختمان هدایت میکنند. پایه روی پانل ها به عنوان یک بافل عمل می کند که از دهانه ها محافظت می کند و به ایجاد حفره ای کمک می کند که در آن فشار یکسان شود.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟