عملیات حرارتی انواع شیشه


شیشه عملیات حرارتی

شیشه عملیات حرارتی، همچنین به عنوان شیشه سکوریت شناخته می شود، فرآیند تولید آن برای افزایش استحکام مکانیکی بدون افزایش ضخامت و وزن شیشه، رسیدن به قابلیت مقاومت در برابر بار باد، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت حرارتی است. با توجه به فرآیند ساخت مختلف، می توان آن را به شیشه سکوریت و شیشه مقاوم در برابر حرارت تقسیم کرد.

سیستم ستون

شیشه ی حرارت دیده

شیشه را تا نقطه نرم شدن از طریق کوره تمپر افقی گرم کنید و سپس فرآیند خنک سازی سریع و یکنواخت را انجام دهید. فشار تراکم روی سطح را دریافت می کند، در حالی که قسمت داخلی فشار کششی ایجاد می کند که به طور موثر استحکام ضربه و مقاومت خمشی را 4-5 برابر شیشه معمولی بهبود می بخشد. شیشه سخت شکسته قطعات کمی را بدون لبه های تیز نشان می دهد که خطر آن را برای انسان بسیار کاهش می دهد. این شیشه ایمنی ایده آل در جامعه مدرن است.

شیشه تقویت شده با حرارت

فرآیند تولید آن اساساً مشابه شیشه سکوریت است، استحکام کمی کمتر از شیشه سکوریت، 1-2 برابر شیشه معمولی است. عملکرد عالی در مقاومت در برابر بار باد و مقاومت حرارتی، بهتر است از شکستگی خود به خودی (خود انفجاری) نسبت به شیشه سکوریت جلوگیری شود، اما ایمنی کمتری نسبت به شیشه سکوریت.

شیشه ی حرارت دیده

شیشه سکوریت یک شیشه ایمنی مقاوم در برابر حرارت است. برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر ضربه تحت عملیات حرارتی خاصی قرار گرفته است. در واقع، شیشه سکوریت تقریباً پنج برابر بیشتر از شیشه معمولی مقاوم است. و در صورت شکستن، شیشه سکوریت شده به تکه های کوچک می شکند تا به مردم آسیبی نرسد.

شیشه لمینت تمپرد

شیشه لمینت شامل دو یا چند ورقه شیشه ای است که با یک یا چند لایه لایه پلی وینیل بوتیریک (PVB) به هم چسبیده اند. پس از عملیات حرارتی و فشار بالا، شیشه و فیلم کاملاً یکی می شوند. اگر شیشه لمینت بشکند، تکه های شیشه توسط لایه(های) میانی در جای خود قرار می گیرند. بنابراین شیشه لمینت شده یک راه حل امنیتی مضاعف است.

 

 

مقاله

179 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟