چرا از الومینیوم برای ساخت فریم درب ها استفاده میشود؟


آلومینیوم یک فلز بسیار مفید است. بسیار سبک تر از فولاد و به مراتب قوی تر از پلاستیک، فراوان و کم هزینه، در برنامه های با دقت طراحی شده برای جایگزینی بسیاری از مواد دیگر مانند چوب، مس، فولاد، برنج، تخته سه لا، بوم و غیره استفاده می شود. مزایای آلومینیوم و چک لیستی از مواردی که هنگام استفاده از آن برای درب و پنجره باید از آن آگاه بود.

آلومینیوم یک فلز بسیار مفید است. سبک، مستحکم، فرم دهی و ماشین کاری آسان، کم هزینه و با آنودایز کردن سطح، در برابر خوردگی مقاوم بوده و بسیار فراوان است. آلومینیوم سومین عنصر فراوان در پوسته زمین پس از اکسیژن و سیلیس است.

این ماده از ذوب بوکسیت در دماهای بسیار بالا در کارخانه های ذوب برقی که از انرژی بسیار زیادی استفاده می کنند ساخته می شود.

آلمینیوم جایگزین مواد دیگر برای انواع مصارف به ویژه در صنعت ساختمان شده است. آلومینیوم مطمئناً هواپیماها را متحول کرده است. در آغاز جنگ جهانی دوم، ما هواپیماهای دوباله ای داشتیم که از تخته سه لا، بوم و زه ساخته می شدند، اما در پایان جنگ، تنها پنج سال بعد، هواپیماهای تک هواپیما از آلومینیوم ساختیم.

مزایای آلومینیوم

همانطور که صنعت هواپیما ثابت می کند، آلومینیوم یک فلز بسیار مفید است. وزن آن سبک است، نرم و چکش خوار است و شکل گیری، ماشین کاری و اکسترود کردن آن را آسان می کند، اما به اندازه کافی سفت و سخت است که می تواند برای اهداف ساختاری سبک وزن مانند قاب هواپیما استفاده شود (تا زمانی که استفاده از آن به درستی طراحی شده باشد). همچنین در برابر خوردگی مقاومت می کند (با عرض پوزش که درست نیست) در واقع به سرعت خورده می شود و لایه متراکمی از اکسید (اگر بخواهید زنگ آلومینیوم) روی سطح آن ایجاد می کند که از فلز زیرین در برابر خوردگی بیشتر محافظت می کند. این امر باعث می شود تا جوشکاری کمی مشکل باشد اما با تکنیک های جوشکاری مدرن (میگ و تیگ) به راحتی بر این امر غلبه می شود.

همچنین گرما و الکتریسیته را به خوبی هدایت می کند و بنابراین به طور فزاینده ای برای جایگزینی مس برای لوله ها و سیم کشی های برق استفاده می شود، اگرچه در حالی که به اندازه مس موثر نیست، بسیار ارزان تر است.

علاوه بر همه اینها، آلومینیوم ارزان است، پس از اکسیژن و سیلیکون رایج ترین عنصر در سیاره ما است. این دو جنبه منفی دارد زیرا نرم است بنابراین رنگ به خوبی به آن نمی‌چسبد و به دلیل نقطه ذوب بالا (2000 درجه سانتی‌گراد)، ذوب آن انرژی الکتریکی زیادی می‌گیرد.

 

درمان سطح آنودایز برای استحکام و رنگ

آلومینیوم معمولاً “آنادایز” عرضه می شود. آنودایز یک عملیات الکتریکی است که باعث افزایش میزان اکسید آلومینیوم (خوردگی) روی سطح آن می شود. این لایه اکسیدی یک سطح سخت و مقاوم در برابر سایش ایجاد می کند که از فلز زیرین در برابر خوردگی بیشتر محافظت می کند و همچنین زبری سطح را فراهم می کند که رنگ آمیزی آن را آسان تر می کند. آنادایز همچنین سطح را متخلخل می کند، بنابراین می توان آن را در طیف مفیدی از رنگ ها مانند سیاه، برنز، آبی، طلایی، قرمز، زرد و غیره رنگ آمیزی کرد.

طیف وسیعی از مقاطع اکسترود شده

آلومینیوم در طیف وسیعی از مقاطع اکسترود شده بسیار مفید از لوله های گرد ساده گرفته تا مقاطع پیچیده که برای اهداف تخصصی مانند ریل های پرده، قفسه های سقف اتومبیل و تجهیزات لقاح مصنوعی برای زرافه ها استفاده می شود، عرضه می شود. البته برای ساخت قفسه‌های لباسی که به‌طور اجتناب‌ناپذیری از هم می‌پاشند، استفاده می‌شود، زیرا آخرین جوراب خیس یک بار کامل شستشو را روی آن‌ها قرار می‌دهید. و در اینجا به این می رسیم که چرا از آن برای ساخت قاب برای پنجره ها و درها استفاده می شود.

قاب پنجره و در

هنگامی که قاب پنجره و در را از چوب می‌سازیم، باید شیارها و شکاف‌هایی را در چوب برش دهیم تا شیشه را نگه دارد یا آب بند ایجاد کند، این شیارها و شیارها پرهزینه و بیهوده هستند. یک بخش آلومینیومی به خوبی طراحی شده دارای این شکاف ها به اضافه شکاف های اضافی برای پیچ های مخفی، نوارهای آب بندی لاستیکی یا حذف کننده های پیش نویس نمدی است

تعمیر و نگهداری کم

مزیت نهایی یک مزیت بزرگ است – نگهداری بسیار کم. هرگز لازم نیست روی آن مالیده شود و دوباره رنگ شود، در باران نمی پوسد و بر خلاف چوب، با خیس شدن پف نمی کند یا با خشک شدن پیچ و تاب نمی خورد.

مواردی که باید هنگام استفاده از آلومینیوم برای پنجره ها و درها رعایت کنید.

در اندونزی پنجره‌ها و درها به ندرت در اندازه‌های استاندارد ساخته می‌شوند، بنابراین قاب‌های آلومینیومی معمولاً در محل ساخته می‌شوند. نتایج بسته به مهارت افرادی که آنها را می سازند می تواند متغیر باشد.

مهم است که مطمئن شوید که آنها به درستی مونتاژ شده اند.

با اشکال غیرمعمول و بدون دستورالعمل نوشته شده، ممکن است متوجه شوید که افرادی که پنجره‌ها و درهای شما را جمع می‌کنند نمی‌دانند چگونه قرار است با هم ترکیب شوند. من اخیراً با ده ها درب ساخته شده برای یک پروژه بزرگ روبرو شدم که توسط 3 نصاب مختلف مونتاژ شده بود، همه آنها از روش های مختلفی استفاده کرده بودند اما در واقع هیچ کدام به درستی مونتاژ نشده بودند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ضد آب بودن آنهاست. یک مورد آسیب شدید آب به دیوار ساختمانی در سرنگان به کوبیدن باران به دیواری بازمی‌گردد که از طریق اتصالات گوشه‌ای به قاب‌های پنجره آلومینیومی وارد شده و از آنجا به ساختار دیوار باتاکو می‌رسد. همه چیز به طراحی قاب ها و روش و دقت ساخت برمی گردد. ممکن است از سیلیکون برای درزگیری قاب پنجره ها استفاده شود اما خیلی خوب نمی چسبد و باید از فوجی استفاده کرد.

قاب‌های پنجره‌ای که به خوبی طراحی شده‌اند، خود زهکشی می‌شوند، آن‌ها آبی را جمع‌آوری می‌کنند که به آن نفوذ می‌کند و به آن اجازه می‌دهد به روشی کنترل‌شده تخلیه شود.

پنجره ها و درب های آلومینیومی – چک لیست

مواردی که در ساخت قاب در و پنجره آلومینیومی باید رعایت شود عبارتند از:

  1. اگر به درستی ساخته شده باشد، اگر درب دارای لوور یا پانل های “پلانک” باشد، این امر به ویژه مهم است.
  2. مناسب بودن قاب پنجره ها و درها با دیوارها و با پیچ های موثر مقاوم در برابر خوردگی.
  3. لولاهای موثری که زنگ نمی زنند.
  4. مناسب بودن پنجره در چارچوب آن با مهر و موم های لاستیکی موثر.
  5. اتصالات گوشه دقیق.
  6. روش موثر برای جایگزینی شیشه شکسته.
  7. درها و پنجره ها نباید قاب آنها را بگیرد.
  8. درها نباید کف را بگیرند.
  9. قفل و گیره ها همه به درستی کار می کنند (گیره های اهرمی بهتر از بالابرها هستند).
  10. فرورفتگی و خط و خش را بررسی کنید و از نصاب بخواهید کار بی کیفیت را تعویض کند.

 

 

مقاله

189 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟