عملکرد فوجی در درب و پنجره ی الومینومی چیست؟


اتصالات پنجره های الومینیومی و گوشه انها

گوشه ها عنصر بسیار مهمی در سیستم درب و پنجره هستند و درک نحوه اتصال آنها مهم است. نتیجه نهایی آنقدر تمیز و زیبا به نظر می رسد که اغلب از ما می پرسند که آیا گوشه ها و اتصالات واقعاً جوش داده شده اند یا خیر.

گوشه ها جوش داده نمی شوند. آنها به صورت مکانیکی با استفاده از صفحات اتصال گوشه ای مخصوص (فوجی)  که به انتهای نرده ها فرو می روند و به هم پیچ می شوند ثابت می شوند. هر دو طرف اتصال گوشه به صورت مکانیکی روی سیستم ما ثابت می شود. این تثبیت مکانیکی یک تثبیت بسیار قوی است و بر آن تکیه می شود که بخشی از استحکام درب و پنجره ها است.

اجتناب از لبه های تیز و برنده

ما یک ویژگی بسیار خوب را به سیستم خود معرفی کرده‌ایم که به سیستم کمک می‌کند. ما به این صفحات محافظ فارسی بر (فوجی) می گوییم.

این فوجی ها دو عمل مهم را انجام می دهند.

الف) برای افرادی که در حال تمیز کردن شیشه ها و یا درب ها هستند اسیبی وارد نمیشود و در واقع دستشان نمیبرد.

ب) عایق بندی پنجره ها را بالا میبرد.

فارسی بر به عنوان پروفیل “برش” در زاویه ای درب و پنجره ها تعریف می شود. بنابراین اگر به عنوان مثال یک نرده دارید که باید یک گوشه 90 درجه را دور بزند، از یک طرف در 45 درجه و در سمت آینه در 45 درجه بریده می شود. این برش را “برش فارسی بر” می نامند.

فوجی ها برای تکمیل سیستم طراحی شده اند. همانطور که زاویه تغییر می کند، شکل صفحه متفاوت است و بنابراین این فوجی ها در مجموعه ای از زوایای مناسب ذخیره می شوند.


چطورکار می کنند؟

فوجی ها با ایجاد صفحه ای که کانتور شکل فارسی بر را با اضافه کردن حدود دو میلی متر دارد، از گوشه محافظت می کنند. لبه‌های صفحات گرد و صیقلی هستند به طوری که وقتی دست شما در امتداد آنها قرار می‌گیرد، کانتور صافی داشته باشد.

از گوشه ها محافظت می کند

بسیار زیبا به نظر می رسد زیرا هنگامی که به درستی به هم وصل شده باشد مشخص نمیشود که از این قسمت پروفیل برش خورده است و به صورت یکدست مشخص میشود.که عمل مهم دیگری را انجام می دهد، استحکام و تحمل بیشتر در مفصل می دهد و بحث عایق بندی را افزایش میدهد.

بدون آن صفحه محافظ، فارسی بر، مفصل، حتی اگر چند دهم میلی متر فاصله داشته باشد، ممکن است خیلی زیبا به نظر نرسد و هوا و نور از شیار انها عبور کند و ممکن استپنجره ها از ان قسمت اسیب ببینند. ممکن است کمی پیچ خورده یا کاملاً به هم متصل نشده باشید. یا چون یک اجرا دقیقاً افقی نیست و مشکل ایجاد می کند. اما با فوجی ها تحمل مورد نیاز در فارسی بر ها افزایش مییابد.

این صفحات فلزی فوجی به منظور کمک به تحمل کمی بیشتر در مفصل فارسی بر است.

جنس فوجی
آنها نه تنها از دست‌ها در برابر بریدگی محافظت می‌کنند، بلکه بسیار زیبا هستند و ظاهر بسیار زیبایی دارند. صفحات محافظ فارسی بر همیشه با روکش کروم آنودایز اختصاصی ما ساخته و عرضه می شوند. به مرور زمان نیروی بار ساختمان روی پنجره ها وارد میشود (به خصوص برای پنجره های که روی فریم نصب نشده باشند) و درز فارسی برها باز میشوند اما گروه صنعتی گلدن وین از این عامل با به کاربردن فوجی فلزی در ساخت و تولید درب و پنجره ی الومینومی جلوگیری کرده است.

در نرده‌های نرده منحنی که از بیش از یک بخش پروفیل ساخته شده‌اند، از صفحه محافظ فارسی بر روی اتصالات مستقیم استفاده می‌کنیم. بنابراین اگر منحنی بلندی داشته باشیم که از چند قسمت تشکیل شده باشد، از یک صفحه محافظ فارسی بر مسطح روی مفاصل مستقیم (180 درجه) استفاده می کنیم.

هنگامی که یک منحنی را به یک منحنی می‌پیوندید، ممکن است یکی از آن‌ها کمی بیشتر از دیگری تحریف شود. ممکن است یکی از نرده ها کمی بیشتر از دیگری پیچ خورده باشد و ممکن است اختلاف میلی متری داشته باشید. صفحه محافظ فارسی بر آن را از بین می برد و اتصال بسیار خوبی بین این دو ایجاد می کند و به تجربه تمام مشکلات را متوقف می کند.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟