شیشه فتوولتائیک چیست؟


شیشه فتوولتائیک

شیشه یکی از موادی است که در ساخت و ساز ساختمان چه خانگی و چه تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را برای مهار نیروی خورشید و تولید انرژی برای ساختمان تطبیق داد. در این مثال، ما روی استفاده از شیشه در خانه‌های خانگی تمرکز می‌کنیم، جایی که از آن برای پنجره‌ها، نرده‌ها و تراس‌های پشت بام و در بالکن‌ها استفاده می‌شود و شیشه را برای کمک به تامین انرژی خانه تطبیق می‌دهیم.

این یک شیشه فتوولتائیک شناخته می شود که در پانل ها تولید می شود و جایگزین شیشه های معمولی می شود در حالی که به طور همزمان انرژی را از نور روز مهار می کند. نصب آن بسیار آسان است. شیشه در سیستم های لعاب معمولی معمولاً بدون نیاز به اصلاح سیستم نصب می شود. (اتصال برق به منبع برق ساختمان ها یا به شبکه باید توسط یک نصاب معتبر PV انجام شود).

هزینه اولیه نصب خورشیدی در طول ساخت و ساز جبران می شود و برق تولید شده همچنان در طول عمر ساختمان هزینه های کمتری را دربردارد. چگالی سلول های PV را می توان برای هر نصب جداگانه مشخص کرد و بدین ترتیب میزان نور طبیعی (یا سایه) در داخل ساختمان را بهینه کرد. با قرار دادن استراتژیک پانل ها، به جذابیت بصری ساختمان می افزاید و عملکرد چندگانه آن با مشخصات انتقال نور، سایه خورشیدی، خروجی الکتریکی و عایق مطابقت دارد.

سلول های PV، ویفرهای کریستالی ساخته شده از سیلیکون درجه نیمه هادی، و ضخامت تقریبی 200 میکرون هستند و در دو اندازه استاندارد 125mm x 125mm (5 اینچ مربع) یا 156mm x 156mm (6 اینچ مربع) موجود هستند. فاصله بین سلول ها را می توان در هر دو جهت تغییر داد تا نیازهای مشتری برآورده شود.

سیستم سیم کشی الکتریکی به گونه ای طراحی شده است که در سیستم های شیشه ای سنتی قرار گیرد و تماس الکتریکی با استفاده از اتصالات دوشاخه و پریز ساده است. پانل های تماس الکتریکی را می توان به طور کلی به صورت افقی یا عمودی برای جذابیت زیبایی شناختی بهینه قرار داد. پانل ها می توانند واحدهای تک جداره یا دو جداره باشند که مانند شیشه های معمولی، می توانند از شیشه های کم انتشار برای افزایش عایق استفاده کنند.

جایی که نور هست قدرت هست

این یک اشتباه رایج است که PV فقط در آب و هوای آفتابی کار می کند. این مورد نیست. PV نور را به توان تبدیل می کند و سطوح نسبتاً کم نور در تولید برق بسیار مؤثر است و پانل های شیشه ای رو به جنوب می توانند کمک قابل توجهی کنند. پنجره شیشه ای شفاف و فتوولتائیک می تواند 80 تا 250 وات برق تولید کند. این نسل بعدی BIPV (فتوولتائیک یکپارچه ساختمان)، یک سیستم پنجره شیشه ای فوق العاده محصور، کاملاً یکپارچه، چند لایه PV و فناوری عایق حرارتی است.

برخی از تولیدکنندگان شیشه همچنین در حال کار بر روی فناوری‌های تعبیه‌شده خانه‌های هوشمند، از جمله یک پرده داخلی اختیاری الکتریکی ، برای مسدود کردن کامل پنجره شیشه‌ای هستند.

استفاده از شیشه های فتوولتائیک در بالکن ها و تراس های پشت بام

کجا بهتر است از شیشه های PV (فتوولتائیک) استفاده کنیم سپس روی بالکن ها یا تراس های پشت بام؟

اکثر تاسیسات PV امروزه به عنوان یک جسم خارجی یا افزودنی به سازه اعمال می شود. استفاده از پانل های شیشه ای PV به جای شیشه شفاف معمولی برای مناطقی که قبلاً به شیشه نیاز داشتند واقعاً یک راه طبیعی است. بالکن ها، تراس های پشت بام و نمای شیشه ای همگی واجد شرایط این کار هستند.

بالکن‌های شیشه‌ای برای نشستن در زیر نور خورشید ساخته می‌شوند، نرده‌های تراس پشت بام بارها می‌توانند از قرار گرفتن شیشه در دو طرف در معرض نور خورشید استفاده کنند و خروجی آن را دو برابر کنند. بالکن های PV یا نرده هایی که از شیشه های فتوولتائیک استفاده می کنند منبع نوظهور انرژی سبز هستند.

برنامه ریزی، مقامات محلی و کنترل ساختمان

انرژی سبز، خانه‌های بدون کربن و PV همگی ساختمان ها را مکانی بهتر برای زندگی کردن میکنند. دستورالعمل های سختگیرانه دولت برای تشویق، پاداش و کمک به صنعت ساخت و ساز، توسعه دهندگان و سازندگان خانه برای افزودن انرژی سبز به ساختمان های خود داده شده است. دولت پیشرفت ثابتی در جهت کاهش ردپای کربن دارد، توسعه دهندگان متراژ مربع بیشتری دریافت می کنند و مصرف کننده نهایی قبض برق کمتری دریافت می کند.

گروه صنعتی گلدن وین در تلاش است از نوع شیشه ها در ساخت و تولید درب و پنجره های الومینیومی بهره ببرد.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟