شیشه های ایمنی چیست؟


دستورالعمل های ایمنی شیشه برای درب و پنجره آلومینیومی

پنجره ها و درب های شیشه ای اجزای ضروری برای جداسازی و محافظت از فضای داخلی ساختمان هستند. علاوه بر این، آنها نور طبیعی و هوای تازه را به خانه های ما می آورند و در عین حال مناظری را ارائه می دهند که داخل را به فضای بیرونی عالی متصل می کند.

صرف نظر از سبک و اندازه، یا اینکه پنجره ها و درب های چوبی یا آلومینیومی را انتخاب می کنید، انتخاب شیشه عنصر مهمی برای ایمنی است. در املاک مسکونی، حوادث مربوط به پنجره رایج است. بنابراین، هنگام نصب هر پنجره یا درب شیشه ای باید اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شود. این به این دلیل است که شیشه های آنیل شده معمولی شکننده هستند و به راحتی به قطعات و تکه های بزرگ و لبه های تیز شکسته می شوند که می توانند صدمات شدیدی را ایجاد کنند.

برخی از بحرانی ترین مناطقی که در آن خطر آسیب زیاد است (همانطور که توسط فدراسیون شیشه ایمنی مشخص شده است) شامل درب های خارجی و داخلی، پانل های جانبی، کرتین وال، مناطق شیشه ای، نما، پنجره های کامل، جزئی و بدون قاب، پارتیشن های داخلی و درها، نرده ها و هر فضایی که در آن فعالیت زیاد است.

انواع شیشه های ایمنی

خوشبختانه راه های زیادی برای جلوگیری از حوادث ناشی از شیشه وجود دارد. یکی از مهمترین مراحل انتخاب شیشه سکوریت برای درب و پنجره است.

شیشه ایمنی چیست؟ طبق گفته فدراسیون شیشه ایمنی، شیشه ایمنی به مواد لعاب ساخته شده، پردازش یا ترکیب شده با مواد دیگر اطلاق می شود که در مقایسه با یک ورق معمولی، شناور یا شیشه صفحه ای، احتمال آسیب رساندن به افراد توسط اشیاء را کاهش دهد. منابع بیرونی یا توسط این شیشه های ایمنی در صورت ترک خوردن یا شکستن آنها.

دو نوع شیشه ایمنی وجود دارد که به طور گسترده برای پروژه های مسکونی استفاده می شود: شیشه سکوریت و لمینت. از آنجایی که آنها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر ضربه مقاومت کنند و از آسیب رساندن خرده های خرد شده به افراد نزدیک جلوگیری کنند، برای کاربردهای مختلف در خانه گزینه ایده آلی هستند.

شیشه ی حرارت دیده

شیشه سکوریت شده یا سخت شده فوق العاده قوی است (تا چهار برابر قوی تر از شیشه معمولی و آنیل شده) و در برابر حرارت مقاوم است. شیشه سکوریت که از طریق فرآیندی به نام تمپرینگ انجام می شود، که شامل خنک شدن سریع شیشه پس از قرار دادن آن در دمای بسیار بالا می شود، معمولاً به عنوان شیشه ایمن برای پنجره ها و درب ها استفاده می شود.

شیشه سکوریت به دلیل استحکام قوی خود تقریباً غیرقابل نفوذ است و در نتیجه خواص بسیار عالی در برابر ضربه مقاوم است. هنگامی که شیشه های سکوریت در درب ها و پنجره های امنیتی شما قرار می گیرند، به طور موثری ایمنی خانه شما را افزایش می دهند، به عنوان مثال، از طریق جلوگیری از نفوذ. شیشه سکوریت نیز در برابر شرایط مختلف از جمله تغییرات قابل توجه دما، ساییدگی، خراشیدگی و آب و هوای نامساعد مقاوم است. وقتی شیشه سکوریت می شکند، به صورت تکه های کوچک از هم جدا می شود و با شکستن به قطعات کوچک، صاف و نسبتاً بی ضرر، خطر آسیب را کاهش می دهد.

شیشه لمینت

نوع دیگری از شیشه سکوریت، شیشه لمینت است که از دو لایه شیشه تشکیل شده است که با لایه های میانی به هم چسبیده است که شیشه را به میزان قابل توجهی تقویت می کند. ضخامت‌های متفاوتی از شیشه‌های چند لایه و همچنین کیفیت‌های مختلف شیشه، مانند انتشار کم یا افزایش عایق وجود دارد که با استفاده از ترکیب‌ها یا پوشش‌های مختلف شیشه به دست می‌آید. شیشه های لمینت اغلب در پنجره ها و درب های ایمنی، نورگیرها، کرتین وال، نمای شیشه ای و سقف های شیشه ای استفاده می شود.

شیشه لمینت علاوه بر استحکام و ویژگی های محافظتی خود می تواند برای عایق صدا و محدود کردن انتقال اشعه UV از نور شدید خورشید مفید باشد. علاوه بر این، این نوع شیشه در برابر تغییرات فشار و دما مقاوم است و آن را به شیشه ای مناسب برای آب و هوا برای درب و پنجره تبدیل می کند.

انتخاب بهترین شیشه ایمنی

در گروه صنعتی گلدن وین، هنگام انتخاب شیشه، ایمنی اولویت اصلی است. از این رو، ما از شیشه های ایمنی با کیفیت بالا در پنجره ها و درب های خود استفاده می کنیم تا از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنیم و خطر آسیب های ناشی از شیشه را به حداقل برسانیم. بسته به چیدمان و اندازه خانه، ارتفاع، عرض و طول پنجره ی شما، ما پنجره‌ها و درب های خود را مطابق با دستورالعمل‌های شیشه ایمنی سفارشی می‌کنیم و در عین حال مطمئن می‌شویم که با مشخصات پروژه شما مطابقت دارند.

درب‌ها و پنجره‌های امنیتی آلومینیومی ممتاز گلدن وین را می‌توان با گزینه‌های مختلف شیشه ایمنی برای بهبود حفاظت از خانه بدون به خطر انداختن سبک شیک و پیچیده، افزایش داد. ما انواع مختلفی از سبک‌ها، شکل‌ها و اندازه‌ها را برای مطابقت با ترجیحات شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر به دنبال یک درب و پنجره همه کاره هستید، درب و پنجره های مونوریل ما یک انتخاب ایده آل است. هر مجموعه با بالاترین کیفیت قاب آلومینیومی ساخته شده است، به طور خاص با تکنولوژی پیشرفته طراحی شده است، به طور گسترده تحت چندین ایتم هاآزمایش شده است و از استانداردهای مربوطه فراتر می رود تا حداکثر راحتی و امنیت را به ارمغان بیاورد.

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟