شیشه مات چیست


شیشه مات چیست ؟

 در کجا می توانید از شیشه مات استفاده کنید؟

آیا تا به حال با یک نوع شیشه هوشمند جذاب روبرو شده اید که سطح آن کاملاً شفاف نباشد اما در عوض شفاف باشد. تقریباً وسوسه شده اید که به امید بازیابی وضوح آن را پاک کنید؟ شیشه مات کمی متفاوت از شیشه شفاف معمولی به نظر می رسد و در مناطق مختلف کاربردهایی پیدا می کند و جذابیت زیبایی یک فضا را افزایش می دهد. بیا یک نگاهی بیندازیم. از نظر فنی ، شیشه مات ورق شیشه ای شفافی است که از طریق فرآیند سندبلاست یا اچ اسید مات می شود. به دلیل پراکندگی نور در هنگام انتقال ، شیشه به صورت نیمه شفاف خارج می شود ، حتی هنگام انتقال نور نیز دید را مبهم می کند. این اثر یخ زدگی همچنین می تواند با استفاده از یک فیلم وینیل که به عنوان یک شابلون روی سطح شیشه یا از طریق اسپری های شیشه مات شده عمل می کند  حاصل شود.

انواع مختلف یخ زدگی متناسب با اهداف مختلف موجود است

  1. یخ زدگی دائمی ، که با رنگ آمیزی سطح شیشه با سرب و روغن سفید حاصل می شود.
  2. یخ زدگی موقت که در آن ابتدا یک تکه سنگ مرمر در ماسه تیز برش شیشه فرو رفته و سپس با آب مرطوب شده و سپس روی شیشه مالیده می شود.
  3. یخ زدگی فوق العاده ریز ، با استفاده از مخلوط گرم نمک اپسوم و صمغ عربی حاصل می شود.

نگاهی به تاریخ

این ویکتوریایی ها بودند که در ابتدا برای تزئین پنجره ها و درها به روش اسیدزنی شیشه با رنگهای ظریف از سایه های سفید و سایه های دیگر استفاده می کردند . گذشته از این ، عشق ویکتوریایی به تجمل مشهور است. مزیت بیشتر شیشه مات ،حریم خصوصی است که آن را به گزینه ای جذاب برای دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. به لطف ویکتوری ها ، جهان با محصولی زیبا و در عین حال کاربردی آشنا شد.

فواید شیشه مات

سطح شفاف آن حریم خصوصی زیادی را ایجاد می کند. در عین حال امکان انتقال نور را نیز فراهم می کند. با این کار دیگر نیازی به نورهای مصنوعی نیست

این یک گزینه عالی برای پرده است. به عنوان مثال ، بسیاری از مردم پرده های حمام را برای نگه داشتن دردسر می بینند و برخی دیگر آنها را به عشق زیبایی بهتر ترجیح نمی دهند. در چنین شرایطی استفاده از شیشه مات گزینه بهتری است.

شیشه مات در انبوهی از رنگ ها و طرح های مختلف موجود است. از این رو ، این ماده نه تنها برای عملکرد بلکه برای جذابیت زیبایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به راحتی تمیز می شود زیرا در برابر خراش بسیار مقاوم است و از ماندگاری کمی نیز برخوردار است.

شامل یک محیط دلپذیر و آرامش بخش می شود زیرا سطح نیمه شفاف شیشه نور را به طور یکنواخت پخش می کند و از شدت تابش نور می کاهد.

از کجا می توان از شیشه مات استفاده کرد؟

1. اتاق خواب 

با توجه به مزایای استفاده از حریم خصوصی و کنترل نور که شیشه مات از آن استفاده می کند، بهترین گزینه را برای پنجره های اتاق خواب شما ایجاد می کند. برای اینکه ظاهری شیک به اتاق خود بدهید، پنجره های شیشه مات با طرح های تزئینی را انتخاب کنید.

زیر شیروانی

بسیاری از ما از اتاق زیر شیروانی برای گذراندن مدتی در خلوت با افکار خود استفاده می کنیم. به همین نسبت درست است که اتاق زیر شیروانی اغلب پنجره های برجسته ای دارد که حداکثر نور خورشید را به خود جلب می کند. هر کسی موافقت خواهد کرد که خلوص و نور مستقیم خورشید مانند روغن و آب است. تنظیم کم نور مناسب تر خواهد بود. به جای پوشاندن پنجره ها با پرده ، استفاده از شیشه های مات کار بهتر انجام دادن نور خورشید است.

 

شیشه زیر شیروانی

 

کتابخانه های خانگی

حفظ حریم خصوصی در کتابخانه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با حریم خصوصی ، سکوت به وجود می آید . با استفاده از پانل های شیشه مات ، حریم خصوصی کتابخانه خانه شما حفظ می شود در حالی که هنوز نور ملایمی را پخش می کنید که دلپذیر است و مزاحمتی نیست.

شیشه کتابخانه های خانگی

دفاتر

در یک فضای کار ، کارگران باید تمرکز کنند و نیاز به تعادل بین همکاری و حریم خصوصی دارند. با استفاده از پارتیشن های شیشه ای مات ، فضاهای اداری می توانند محیط مناسب را برای بهره وری به هر فرد ارائه دهند. پارتیشن های شیشه ای مات را می توان بین مناطق مختلف قرار داد ، به گونه ای که کارمندان احساس نگران کننده بودن مهارت نداشته باشند ، یا می توان از آنها برای ایجاد اتاق های اجتماعات و کابین هایی استفاده کرد که جذاب به نظر می رسند اما حریم خصوصی دارند. شاید بزرگترین مزیت استفاده از شیشه مات در محل کار این باشد که به اندازه کافی نور طبیعی اجازه می دهد تا باعث افزایش بهره وری کارکنانی شود که در طول روز احساس سرحال بودن می کنند.

 

شیشه دفاتر

باغ آشپزخانه

بسیاری از کاشت باغ گیاهان آشپزخانه خود لذت می برند. اما ، گیاهان لزوماً به نور مستقیم خورشید احتیاج ندارند و در تعادل بهترین رشد را دارند. ایجاد آشپزخانه محصور با صفحه های شیشه ای مات و رنگارنگ راهی موثر برای کاهش نور خورشید و اطمینان از ماندگاری گیاهان است.

شیشه مات باغ آشپزخانه

حمام ها

استفاده از شیشه مات برای پنجره های حمام باعث ایجاد نور طبیعی کافی می شود در حالی که مانع دید از خارج می شود. با این حال ، استفاده فقط به پنجره ها محدود نمی شود و می تواند به درهای حمام کشویی یا صفحه دوش کشیده شود. یکی دیگر از مزایای اضافی استفاده از شیشه مات در حمام ، خاصیت غیر خورنده آن است که سطح آن را بدون قالب می کند. علاوه بر این ، استفاده از پانل های شیشه مات با طرح های تزئینی جلوه ای مدرن به حمام شما می بخشد.

 

شیشه مات حمام ها

مقاله

208 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟