درب های لولایی در مقابل درب های کشویی


درب های لولایی در مقابل درب های کشویی

انتخاب درب مناسب کار ساده ای نیست ، به ویژه هنگامی که مردم در مورد مزایای دو نوع مهم درب های لولایی و دربهای کشویی اختلاف نظر داشته باشند. نظرات شخصی شما ممکن است دیدگاهتان را نسبت به این موضوع مغرضانه جلوه دهد ، اما باید قبل از نتیجه گیری ، نکات مثبت و منفی پیروی از این گزینه را در نظر بگیرید. طراحی اصلی آن در مزایا و معایب آن نهفته است. قبل از ذکر این موارد ، در این مقاله  درب های لولایی در مقابل درب های کشویی را تعریف می کنیم همچنین ، ما به این موضوع می پردازیم ، مزایا و معایب آنها چیست؟

درب لولایی چیست؟

خانه خود را در نظر بگیرید ، درهای اتاق خواب ، حمام و آشپزخانه هر دو لولایی دارند که به داخل یا بیرون باز می شوند. این نوع درب ها درب های تاب دار است.

در این سیستم معمولاً درب توسط دو لولا به قاب درب ثابت می شود. هرکدام از ما با درب های تاب دار آشنا هستیم زیرا آنها دارای هزار سال سابقه هستند. درهای مبتنی بر لولا از مدت ها قبل وجود داشته است و اگرچه درب های کشویی همتای مدرن تر آنها وارد  شده اند ، اما هنوز هم مانند همیشه محبوب هستند.

 

درب های لولایی همیشه قاب بندی می شوند اما می توانند از مواد مختلفی از چوب گرفته تا آلومینیوم ، از پلاستیک تا شیشه ساخته شوند تا بتوانید درب را با توجه به فضای خود سفارشی کنید.

بیشتر درب های لولایی دستی هستند ، اما وقتی درب های کشویی اتوماتیک را انتخاب می کنید ، یک سری مزایای اضافی به دست می آورید.

درب کشویی چیست؟

درب کشویی می تواند به صورت افقی روی ریل های فلزی که روی قاب های بالا و پایین ثابت شده اند ، بلغزد. در کنار درب غلطک هایی برای باز شدن وجود دارد. با باز شدن ، این بسته های شاتر مانند بدون ایجاد مزاحمت در فضای خارجی ، در شکاف فرو می روند.

امروزه درهای کشویی برای مناطقی که به حیاط و پاسیو منتهی می شوند به گزینه ای محبوب تبدیل شده اند. آنها همچنین یک انتخاب محبوب برای درب آشپزخانه و کمد هستند.

درهای کشویی امکانات نامحدودی را برای تنوع فضا ایجاد می کند. به راحتی می توانید منطقه را تقسیم کنید و حتی راه حل های پیچیده فضایی ایجاد کنید. با استفاده از درهای کشویی می توانید با ترکیب چند اتاق ، فضاهایی ایجاد کنید.

روند فعلی در ساختمانهای آپارتمانی مدرن ساخت آپارتمانهای کوچکتر و استفاده از هر مایل مربع است. در این موارد ، درهای کشویی یک انتخاب محبوب درب است.

سیستم های درب کشویی همچنین امکاناتی را برای طراحی داخلی فراهم می کنند ، زیرا از درب های کشویی می توان به عنوان دیوارهای متحرک نیز استفاده کرد.

جوانب مثبت و منفی درهای لولایی در مقابل درهای کشویی

در اینجا برخی از مزایا و معایب درب های لولایی آورده شده است.

انواع مدل ها

از بین انواع درها ، لولایی بیشترین انتخاب را دارد. علاوه بر این ، محدوده قیمت درب های کشویی چشمگیر است و می توانید ارزان ترین و گران ترین مدل ها را در این گروه پیدا کنید.

مکانیزم های ساده و قابل اعتماد

درب لولایی می تواند مدت طولانی دوام داشته باشد. کل طراحی بسیار دمدمی مزاج نیست ، می تواند در بسیاری از چرخه های باز / بسته مقاومت کند.

تعمیر و نگهداری آسان

در صورت خرابی سخت افزار ، می توان آن را به راحتی با قطعات جدید جایگزین کرد و لزوماً برای نصب آن نیازی به متخصصان نیست.

 

نصب آسان

با توجه به دانش مناسب ، نصب درب های لولایی بسیار ساده است و نباید هیچ مشکلی وجود داشته باشد.

معایب درب لولایی مقابل درب کشویی

فضا

آنها برای باز شدن به فضای مشخصی نیاز دارند.

قاب درب

این یک هزینه اضافی است و باعث کاهش عرض و ارتفاع درگاه می شود.

زنگ زدگی

یک مشکل رایج در هنگام انتخاب سخت افزار ارزان قیمت این است که لولاها زنگ زده و درب شروع به ترکیدن می کند و به سختی باز می شود. این مشکل به ویژه برای درب ورودی در محیط های با رطوبت بالا بسیار مهم است.

درب های لولایی  بهتر است با بودجه کمتری انتخاب شوند. آنها همچنین برای جداسازی اتاقهایی با رطوبت بالا مانند حمام و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. آنها همچنین برای کسانی که دوست دارند به ظاهر کلاسیک پایبند باشند بسیار مناسب هستند.

مزایای درب کشویی

محافظ فضا

این درها هیچ فضای خارجی مانند درب های تاب را مسدود نمی کنند. درهای کشویی برای اتاق هایی که فضای کمی دارند ، گزینه ای ایده آل است. با این حال ، درهای کشویی برای کمد های بزرگ که درهای چند لولایی مناسب نیستند نیز ایده آل هستند.

گزینه های طراحی

درهای کشویی نه تنها کاربردی هستند بلکه از مزایای زیبایی بسیاری نیز برخوردار هستند. درب های کشویی در سبک ها و طرح های مختلفی وجود دارند و انواع مختلفی دارند ، از جمله درب هایی که می توان با گوشه های گرد ، تا شده یا مستقیم باز کرد تا ظاهر آنها را بتوانید انتخاب کنید.

برخلاف درهای کلاسیک هنگام باز شدن به دیوار یا مبلمان برخورد نمی کند

نیازی به نصب قاب درب نیست ، دهانه دست نخورده باقی می ماند.

معایب درب کشویی

قیمت بالا

میانگین قیمت درهای کشویی به طور قابل توجهی بالاتر از متوسط ​​قیمت درب های لولایی است.

نصب و راه اندازی

برای نصب ، به یک نصب کننده حرفه ای نیاز است ، در صورت نصب نادرست ، مکانیزم به سرعت از کار می افتد. با نصب نامناسب یا لوازم جانبی بی کیفیت ، درب با سر و صدا حرکت می کند.

درهای کشویی برای دهانه های گسترده ، دهانه های سقف و کمد ایده آل هستند. آنها برای به تصویر کشیدن فضای موجود در یک اتاق بسیار مناسب هستند و گزینه ای عالی برای طراحی داخلی هستند.

اگر این مقاله را خوانده اید و هنوز نمی دانید نوع درب شما چیست ، می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند. بنابراین اکنون برای سفارش مناسب ترین درها با ما تماس بگیرید.

09135700059

 

مقاله

192 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟