بهترین شیشه گلخانه چیست؟


بهترین شیشه گلخانه چیست؟

شیشه گلخانه همچنان سنتی ترین گزینه است. اگرچه توانایی تغییرات پلاستیکی قابل توجه است ، گلخانه شیشه ای هنوز مزایای خود را دارد.

اگر می خواهید بهترین شیشه و لعاب را برای گلخانه خود انتخاب کنید ، این مقاله را در گلدن وین بخوانید.

 

به عنوان یک باغبان ، با توجه به نوع مواد ساخته شده از پانل های شفاف ، چند گزینه دارید.

مواد تشکیل دهنده گلخانه متفاوت است. اما همه آنها طوری طراحی شده اند که نور خورشید را به گیاهان می رسانند.

 

هر گزینه لعاب دارای مزایا و معایب خاص خود است که به این معنی است که شما باید قبل از تصمیم نهایی هر یک را بررسی کنید.

از چه شیشه ای در گلخانه استفاده می شود؟

موادی که با نوسان دما ، تغییر میزان بارندگی و تغییر سطح نور از فصلی به فصل دیگر از گلخانه شما محافظت می کند:

شیشه باغبانی

شیشه سفت

شیشه تقویت شده با حرارت

شیشه عایق بندی شده

شیشه ی حرارت دیده

شیشه لمینت شده

مواد شیشه ای که انتخاب می کنید مطمئناً به مکان شما بستگی دارد.

جدا از این ، هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند ، بهترین شیشه گلخانه دو جداره  است. در صورت آسیب ، آن را به قطعات مربع کوچک تبدیل می کند ، بنابراین احتمال آسیب دیدگی کم است و قطعات کوچک به گیاهان شما آسیب نمی رسانند.

اما چرا گلخانه دو جداره شیشه ای؟

گلخانه های دوجداره شیشه ای زانوی زنبور عسل هستند که صحبت از گلخانه ها می شود. گلخانه های دوجداره شیشه ای به گونه ای طراحی شده اند که از نظر مصرف انرژی کمترین مصرف را دارند و نیمی از هزینه های گرمایش مربوط به گلخانه های شیشه ای تک جداره را به باغداران ارائه می دهند. به عبارت دیگر ، باغداران می توانند یک گلخانه دو جداره شیشه ای را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت مشاهده کنند که هزینه های خود را به صورت صرفه جویی در انرژی پرداخت خواهد کرد. شیشه دو جداره همچنین می تواند شامل یک پوشش انعکاسی کم سطح ویژه در صفحه داخلی شیشه باشد که گرما را منعکس می کند و به عنوان یک عایق عمل می کند. برای یک علاقه مند جدی که به دنبال گلخانه ای با ظاهری زیبا و کم مصرف است ، یک گلخانه شیشه ای دو جداره مناسب شماست. تنها عیب واقعی گلخانه دو جداره شیشه ای هزینه اولیه است. گلخانه های شیشه ای دو جداره گرانترین گزینه هستند اما باز هم هنگام بررسی صرفه جویی در مصرف انرژی طولانی مدت ، هزینه اولیه افزایش یافته گلخانه با گذشت زمان پس داده می شود.

حتی خود شیشه نیز دارای مزایا و معایبی است.

مزایا: طول عمر ، زیبایی شناسی ، شفافیت نور

معایب: شکننده ، جایگزین آن پرهزینه و بازده حرارتی ضعیف است وگیاهان هنوز هم می توانند بسوزند

ضخامت شیشه گلخانه باید چقدر باشد؟

به گفته کارشناسان ، شیشه سه جداره برای گلخانه ها ضروری نیست. شیشه گلخانه دو جداره ضخیم است. 5 تا 10 سال قابل استفاده است.

 

انتخاب لعاب

یکی از مهمترین مراحل انتخاب مواد و رنگ شیشه است. مواد لعابی که انتخاب می کنید مسلماً به محل زندگی شما ، بلکه محصولات شما و آنچه مایلید در عملیات خود سرمایه گذاری کنید بستگی خواهد داشت. تفاوت های مشخصی بین چندین گزینه موجود وجود دارد.

برخی از عوامل برای تصمیم گیری شما کمک می کنند:

 

سبک

گیاهان در زیر 70-75٪ نور موجود بهترین رشد را دارند. درست مانند قرار گرفتن بیش از حد خورشید بر روی بدن ما ، گیاهان نیز می توانند تنش گرمایی ایجاد کنند. برای جلوگیری از این مشکل ، پنجره های شیشه ای می توانند نور مستقیم را پراکنده کنند. میزان انتشار از ماده ای به ماده دیگر متفاوت است. وقتی نور از پنجره شیشه ای عبور کرد و وارد گلخانه شد ، گسترش می یابد و در گوشه خم می شودو سایه های کمتری باقی می گذارد. این چیز خوبیه. سایه زنی برای پرورش دهندگان گلخانه مناسب نیست. هنگامی که همه برگها در معرض نور قرار می گیرند ، گیاهان در این شرایط 30٪ افزایش سرعت نشان می دهند ، نه فقط سایبان بالای گیاه.

طول عمر

طول عمر گزینه های مختلف هدفمند است. به عنوان مثال ، اگر طول عمر می خواهید ، شیشه دو جداره ممکن است انتخاب بهتری باشد. اگر در مناطق شما به طور مکرر طوفان ، وزش باد شدید و برف سنگین وجود دارد ، در این شرایط شدید به یک ماده مقاوم برای لعاب گلخانه احتیاج دارید.

عایق کاری

همه مواد گزینه های مختلفی را برای به حداکثر رساندن بهره وری انرژی در نظر دارند. و این کلید صرفه جویی در هزینه انرژی است. هدف حفظ گرما در ماه های خنک تر و کمک به تنظیم گرمای بیش از حد در فصول گرم است.

آیا ماده دیگری از لعاب وجود دارد؟

3 ماده اصلی شیشه سازی وجود دارد:

 

شیشه

پلی کربنات

پلی فیلم

در بین این مواد ، شیشه قدیمی ترین گزینه برای لعاب گلخانه است. شیشه جذاب ترین گزینه لعاب است.

 

با این حال ، شیشه و همچنین مواد جایگزین نور را پخش نمی کند و این باعث ایجاد سطح نور مطلوب یا شرایط رشد گیاهان نمی شود. شیشه از نظر نصب نیز آزادی عمل دارد. نصاب ها باید با هر کاری دقیق عمل کنند و محتاط باشند تا مواد شکننده را خم نکنند.

اگر نکات ، ترفندها و ایده های گلخانه ای شیشه ای بیشتری می خواهید ، به زودی با ما تماس بگیرید.

09135700059

مقاله

739 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟