درب های فرانسوی چیست؟


وقتی «درها ی فرانسوی» را می شنویم، صحنه خاصی به ذهنمان خطور می کند. بسیاری از ما یک شیشه بزرگ را تصور می کنیم که به پانل های کوچکتر تقسیم شده است که ممکن است به عنوان شبکه های پنجره نیز شناخته شود. وقتی صحبت از طراحی خانه به میان می آید، درب فرانسوی چیزی بیش از یک درب داخلی یا خارجی است که برای ورود یا خروج استفاده می شود. این یک راه زیبا برای طراحی خانه شما با دری است که به نور طبیعی اجازه می دهد خانه شما را پر کند و مزایای بیشتری نسبت به زیبایی محض آن دارد.

در این مقاله به تعریف درب فرانسوی می پردازیم و مزایای آن را برای طراحی منزل بیان می کنیم. اگر به دنبال بهترین درهای اصفهان، به ویژه درهای فرانسوی هستید، همیشه می توانید به گروه صنعتی گلدن وین برای محصولات شیشه ای، درها و پنجره ها اعتماد کنید.

 

درب فرانسوی چیست؟ 

اگر هنوز نمی دانید درب فرانسوی چیست، تصاویر این مقاله قطعا می تواند کمک کننده باشد.

درب های فرانسوی قطعاً راهی عالی برای آوردن سطح خاصی از جذابیت، ظرافت و کلاس به خانه شما هستند. به همین دلیل است که این روزها کاملاً محبوب هستند. آنها اغلب در پشت خانه برای ایجاد یک پیاده‌روی باشکوه به داخل باغ استفاده می‌شوند و در عین حال با ارائه منظره‌ای عالی از بیرون کمک می‌کنند.

آنها ممکن است شبیه درهای پاسیو به نظر برسند، اما این برچسب در طول سال ها رشد کرده است و تقریباً شامل هر نوع دری است که به باغ منتهی می شود. در ادامه این مقاله به تفاوت بین درب فرانسوی و درب پاسیو خواهیم پرداخت.

 

منشا درب فرانسوی

درب های فرانسوی در بسیاری از خانه های مختلف در کشورهای مختلف یافت می شوند. این نوع درب ها بیشتر به دلیل زیبایی و نحوه ورود نور طبیعی به اتاق محبوب هستند. اما چرا به درهای فرانسوی “درهای فرانسوی” می گویند؟ آیا آنها واقعاً از فرانسه می آیند؟

منشا درب های فرانسوی را می توان به دوره رنسانس فرانسه جستجو کرد. در قرن هفدهم، داشتن فضای باز در خانه مد شد. اجازه دادن نور به اتاق به همان اندازه بسیار مهم بود. درهای فرانسوی شیشه ای به زودی جایگزین درهای چوبی بین دو اتاق شدند و اجازه می دادند نور بیشتری به داخل خانه وارد شود.

مانند بسیاری از عناصر مختلف معماری دوره رنسانس، این پنجره های جدید به سبک فرانسوی ابتدا به بریتانیای کبیر و سپس به ایالات متحده گسترش یافت.

بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید همه چیز را بدانید، هر پنجره‌ای با دو پانل که به سمت بیرون باز می‌شود را می‌توان «درهای فرانسوی» نامید (اگرچه اغلب ما می‌گوییم پنجره‌ های فرانسوی!).

 

 چرا از درب فرانسوی برای خانه خود استفاده کنیم؟

درب‌ های فرانسوی از بیرون با کلاس جلوه می‌کنند و نور طبیعی زیادی را به داخل می‌آورند. آنها همچنین فضای سخاوتمندانه ای را برای پیاده روی ارائه می دهند. اما این همه اش نیست! در اینجا برخی از مهمترین مزایای استفاده از درب فرانسوی آورده شده است.

 

 

از نظر زیبایی شناسی زیباست

چه طراحی خانه شما سنتی، مدرن، روستایی یا هر چیز دیگری باشد، درب های فرانسوی می توانند در فضای شما کار کنند و زیبا به نظر برسند. زیبایی این نوع درب ها ناشی از تناسب و تقارن است، اما درهای فرانسوی امروزی برای اینکه درب فرانسوی در نظر گرفته شوند، لازم نیست دارای شبکه باشند.

 

اجازه دادن به همه نور

وقتی صحبت از درب فرانسوی می شود، همه چیز در مورد نور است. این سبک درب در قرن هفدهم توسعه یافت و پاسخی برای اجازه دادن نور بیشتر به خانه‌ های کم نور بود. با در نظر گرفتن این هدف، این درها بسیار شبیه به یک پنجره ساخته شدند، اما تضمین کردند که شیشه در بیشتر طول درب گسترش یابد.

 

 بهره وری انرژی

یکی دیگر از مزایای بزرگ این درب ها این است که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. اکثر آنها با شیشه دو جداره مناسب برای آب و هوای محلی شما تولید می شوند. اما می توان در آب و هوای سرد برای صرفه جویی در انرژی به صورت گرما یا آب و هوای گرم برای صرفه جویی در انرژی به صورت خنک کننده، لعاب اضافی اضافه کرد.

 

 ادغام فضای داخلی و خارجی

در نهایت، یک درب فرانسوی می تواند به شما کمک کند تا زندگی داخلی و خارجی را در آغوش بگیرید. اگر خانواده شما تمایل دارند در آشپزخانه جمع شوند، افزودن یک درب فرانسوی به آن اتاق می تواند فضای بیشتری برای سرگرمی و منظره ای از بیرون ارائه دهد. از مجالس تابستانی گرفته تا مناسبت های خاص، یک درب فرانسوی می تواند حس خاصی از ادغام فضای داخلی و خارجی به آن اضافه کند.

 

امنیت

تا زمانی که آنها به درستی نصب شده باشند، می توانند به اندازه هر در دیگری که به خانه منتهی می شود ایمن باشند.برای کمک به ایمن سازی هر چه بیشتر این درها، می توانید اقدامات اضافی را انجام دهید:به جای تک جداره، شیشه دوجداره نصب کنیددر شب یا زمانی که در خانه نیستید دستگیره ها را با میله های امنیتی بپوشانیددارای شیشه چند لایه نصب شده است که محافظت بیشتری را اضافه می کند

 

تفاوت بین درب داخلی و خارجی فرانسوی چیست؟

بیشتر درهای داخلی فرانسوی در داخل کاملا توخالی هستند. آنها ضد صدا یا ضد آب نیستند. بنابراین، آنها عمدتا از یک ماده ساخته شده اند و به ندرت از فلز هستند.

از طرف دیگر، درهای خارجی فرانسوی همیشه با چوب، استیل یا سایر انواع فلز ساخته می شوند. این درب ها می توانند در برابر آفتاب داغ و رطوبت محافظت کنند. برای هر کسی که در نظر دارد از درب داخلی برای مقاصد بیرونی استفاده کند، هزینه ‌های اضافی گرمایش و سرمایش را در نظر می‌گیرد، اما به نظر بسیار کارآمد در مصرف انرژی نیست.بنابراین اگر به فکر استفاده از درب فرانسوی هستید، باید از درب مناسب برای هدف خود استفاده کنید.

 

مزایا و معایب درب فرانسوی

طرفداران:

آن‌ها نور طبیعی زیادی را وارد می‌کنند و حس بی‌نظیری از وسعت و ارتباط داخلی و خارجی را ایجاد می‌کنند. آنها می توانند اتاق های داخلی را حتی در هنگام بارندگی روشن کنند.

آنها می توانند هوای زیادی را وارد کنند و تهویه متقابل را در تابستان تقویت کنند. وقتی در زمستان بسته می شود، تمام آن شیشه می تواند گرمای خورشید را هدایت کند.

آن‌ها به لغزنده ‌ها اجازه می‌دهند با استفاده از ریل‌های پایین‌تر و توری‌های پنجره، ظاهری سنتی‌تر داشته باشند.

آنها با انتخاب گسترده ای از چراغ ها عرضه می شوند، بنابراین می توانید سبک خانه خود را تقویت کنید و جزئیات معماری را اضافه کنید.

 

معایب:

آنها می توانند به فضای کف نیاز داشته باشند – در هر دو طرف اگر درهای چرخان با صفحه های چرخان جفت شوند.

آنها تابع عناصر هستند. آنهایی که به سمت بیرون حرکت می کنند در معرض آب و هوا هستند.

آنها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. با استفاده از لغزنده، مسیرها باید عاری از زباله باشند. نوار آب و هوا به تعویض دوره ای و سفت کردن لولاها نیاز دارد. تمام آن شیشه ها برای حفظ منظره نیاز به تمیز کردن منظم دارند.

آنها شما را نیز در معرض دید قرار می دهند. در شب، ممکن است برای حفظ حریم خصوصی به سایه، یا پرده نیاز داشته باشند.

 

 

 

سؤالات متداول درب فرانسوی – سؤال شما پاسخ داده شد

اگر تصمیم گرفتید یک جفت درب فرانسوی به فضای داخلی خانه خود اضافه کنید، ممکن است چند سوال در مورد این نوع پنجره ها داشته باشید.

درهای فرانسوی نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند، بلکه می توانند راهی عالی برای ایجاد فضاهای جدید در خانه شما با نور طبیعی باشند.

اگر به دنبال بهترین درب های فرانسوی هستید، می توانید به گروه صنعتی گلدن وین با مسئولیت محدود اعتماد کنید.

در اینجا ما لیستی از پاسخ به سوالات رایجی که ممکن است بپرسند کسانی که با درب فرانسوی آشنایی ندارند تهیه کرده ایم.

 

دلیل انتخاب سبک درب های فرانسوی چیست؟

این سوال با نگاهی به مزایایی که درب های فرانسوی ارائه می دهند بهتر است پاسخ داده شود. همانطور که قبلا ذکر کردیم، برخی عبارتند از:

– آنها نور طبیعی زیادی را وارد می کنند.

-آنها می توانند هوای زیادی را وارد کنند.

آنها به لغزنده ها اجازه می دهند ظاهر سنتی تری داشته باشند.

-آنها خانه شما را ایمن نگه می دارند.

آنها انرژی کارآمد هستند و به کاهش قبوض آب و برق شما کمک می کنند.

-دستگاه های درب فرانسوی با سخت افزار شامل یراق آلات، دستگیره در، لولا، چفت، قفل درب و لوازم جانبی عرضه می شود.

 

عرض درهای فرانسوی چقدر است؟

ارتفاع استاندارد درب فرانسوی 79.5 اینچ است و چنین درهایی معمولاً 6 فوت عرض دارند و امکان افزایش عرض با چراغ های جانبی وجود دارد

قیمت درب فرانسوی چقدر است؟

قیمت درب فرانسوی بسته به سایز، جنس و اینکه دو جداره می خواهید یا نه متفاوت خواهد بود. شما می توانید در هر زمان با ما تماس بگیرید تا یک پیشنهاد رایگان دریافت کنید.

آیا درب فرانسوی ایمن است؟

به طور کلی، آنها به منظور باز بودن و استقبال کردن و دادن منظره ای از داخل و خارج هستند. بنابراین ممکن است شما فکر کنید که آنها امن ترین نیستند اما در واقع اینطور نیست.

تفاوت بین درب فرانسوی و درب پاسیو چیست؟

درهای پاسیو به ویژه برای اشاره به درهای کشویی که به داخل باغ یا محوطه پاسیو منتهی می شوند، استفاده می شود. امروزه این اصطلاح به انواع درب هایی که از پشت خانه به بیرون به باغ منتهی می شوند اطلاق می شود و گاهی اوقات می تواند شامل درهای فرانسوی نیز باشد.

 

درب فرانسوی برای خانه ام را از کجا تهیه کنم؟

اگر در اصفهان یا مناطق دیگر زندگی می کنید و به دنبال کارخانه درب فرانسوی ودیگر محصولات هستید، می توانید برای کیفیت بالا با گروه صنعتی گلدن وین تماس بگیرید.

 

 

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟