تفاوت شیشه حرارتی و شیشه لمینت

شیشه حرارتی و شیشه لمینت

شیشه حرارتی و شیشه لمینت دو نوع رایج از شیشه های ایمنی هستند. اگر در مرحله ساخت یا به روزرسانی خانه خود هستید ، ممکن است از شما خواسته شده که برای برخی از پنجره ها و درها شیشه ایمنی انتخاب کنید.

در این مقاله تفاوت شیشه حرارتی و شیشه لمینت بررسی شده و اطلاعاتی در مورد موضوعات شیشه ارائه می شود:

شیشه لمینت چیست؟

شیشه حرارتی چیست؟

آیا شیشه حرارتی می شکند؟

آیا می توان شیشه حرارتی را ترمیم کرد؟

شیشه ایمنی ، چرا به آن نیاز دارید؟

برای کسب اطلاعات در مورد قیمت شیشه هوشمند اینجا کلیک کنید.

شیشه حرارتی و شیشه لمینتکدهای ساختاری تا دهه 1960 نگرانی های مربوط به شیشه ایمنی را برطرف نمی کردند. در این مدت بیمارستان ها سالانه هزاران بیمار را برای حوادث مربوط به شیشه می دیدند. برخی از این صدمات در اثر سقوط در برابر محفظه درب پوش شیشه ای و درهای پاسیو شیشه ای رخ داده است. با افزایش صدمات و پرونده های قضایی ، کمیسیون امنیت ملی کارگروهی را برای کاهش تعداد جراحات و مرگ ناشی از شیشه تشکیل داد.

طبق انجمن ملی شیشه ، اکنون 4 معیار وجود دارد که به شیشه ایمنی نیاز دارد:

لعاب (شیشه) کمتر از 18 اینچ بالاتر از کف است

بالای شیشه کمتر از 36 اینچ از سطح زمین است

اندازه شیشه بیش از 9 فوت مربع است

شیشه در محلی که مردم راه می روند 36 اینچ است

هر درب شیشه ای – درهای کشویی ، فرانسوی یا دوش – همگی همیشه از شیشه حرارتی ساخته می شوند.

** برای تأیید این پارامترها با راهنماهای ساختمانی محلی خود مشورت کنید.

شیشه لمینت شده

شیشه لمینت چیست؟

شیشه های چند لایه از دو قطعه شیشه معمولی یا حرارتی ساخته شده اند که در اطراف لایه ای از فیلم پلاستیکی شفاف (PVB) قرار گرفته اند. مجموعه شیشه ها از طریق فرایندی که برای دفع کیسه های هوا در نظر گرفته می شود ، تصفیه می شوند و سپس برای دور اولیه ذوب ،گرم می شوند. پس از این ، شیشه تحت فشار گرم می شود تا یک محصول محدود به پایان برسد. با افزودن لایه هایی که محصول نهایی را ضخیم تر می کند ، می توان شیشه های چند لایه را تقویت کرد.

لایه پلاستیکی کیفیت قابل کشش به شیشه می دهد اما تصور نکنید که شیشه مانند یک نوار لاستیکی کشیده شود. شیشه لمینیت به اندازه کافی می چسبد تا در صورت شکستن شیشه ، آن را در جای خود نگه دارد.

شیشه حرارتی و شیشه لمینتشیشه لمینت چه کاری انجام می دهد؟

وقتی شیشه لمینت در ابتدا اختراع شد ، برای استفاده در شیشه جلوی اتومبیل طراحی شد تا تعداد صدمات در تصادفات رانندگی کاهش یابد. در صورت برخورد با شیشه با شدت زیاد ، یک طرف شیشه می تواند خرد شود بدون اینکه باعث خرد شدن طرف دیگر شود. حتی اگر شیشه در هر دو طرف شکسته شود ، قطعات با هم می مانند و در نتیجه یک الگوی تار عنکبوتی ایجاد می شود.

برخی از مزایای اضافی شیشه لمینت این است که انتقال صدا با فرکانس بالا (عایق صدا) را کاهش می دهد و 97٪ از اشعه ماورا بنفش را مسدود می کند. یک مزیت عمده این است که شیشه های لمینت با آسیب دیدگی جزئی را می توان با یک رزین چسب شفاف ویژه ترمیم کرد.

شیشه لمینت کجا استفاده می شود؟

علاوه بر اینکه در وسایل نقلیه یافت می شود ، از شیشه های چند لایه معمولاً برای پنجره های ساختمان های بلند ، نورگیرها ، بالکن ها و نرده های شیشه ای بدون قاب نیز استفاده می شود. در برنان ، صاحبان خانه هایی که در نزدیکی فرودگاه یا زمین گلف زندگی می کنند ، اغلب شیشه های چند لایه را درخواست می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نما شیشه ای ساختمان اصفهان اینجا کلیک کنید.

شیشه حرارتی و شیشه لمینتشیشه ی حرارت دیده

شیشه حرارتی چیست؟

شیشه حرارتی یک قطعه شیشه آنیل (معمولی) است که ویژگی های ایمنی خود را از طریق یک روش گرمایش و سرمایش به نام “تعدیل” بدست می آورد. این فرآیند شامل گرم شدن شیشه و خنک کردن سریع آن است. خنک شدن سریع شیشه ی فوق العاده گرم باعث می شود که قسمت بیرونی شیشه سریعتر از مرکز سفت شود. این فرآیند مرکز را تحت کشش قرار می دهد و باعث می شود شیشه به طور قابل توجهی مقاوم تر از شیشه معمولی باشد.

شیشه حرارتی متفاوت از شیشه لمینیت ،شیشه ای یک تکه است . به یاد داشته باشید ، شیشه لمینت دو قطعه شیشه است که در اطراف یک تکه فیلم پلاستیکی قرار گرفته است.

شیشه حرارتی و شیشه لمینت شیشه حرارتی چه کاری انجام می دهد؟

شیشه حرارتی ، که به آن شیشه سخت نیز گفته می شود ، قوی تر از شیشه معمولی است اما می تواند خرد شود. مشابه شیشه های چند لایه ، وقتی شیشه های حرارتی ضربه می خورند می توانند به یک الگوی به هم پیوسته شباهت یافته و در قاب خود بمانند. همیشه اینطور نیست زیرا قطعات شکسته فقط قطعات مجاور را نگه می دارند و می توانند از قاب خود بیرون بیایند.

آنچه شیشه حرارتی را به یک شیشه ایمنی تبدیل می کند این است که دوام آن نسبت به شیشه معمولی بیشتر است و به گونه ای طراحی شده است که به جای خرده های تیز و دندانه دار به قطعات کمتر مضر مانند سنگریزه تبدیل می شود.

برخلاف شیشه های چند لایه ، شیشه های حرارتی قابل ترمیم نیستند. شیشه های لمینت در موارد آسیب جزئی قابل ترمیم هستند اما آسیب دیدن هر قسمت از شیشه های حرارتی در نهایت منجر به خرد شدن شیشه می شود. شیشه خرد می شود زیرا تنشهای حرارتی در شیشه در اثر فشار زیاد مختل می شوند.

شیشه حرارتی کجا استفاده می شود؟

مانند شیشه های چند لایه ، شیشه های حرارتی برای استفاده در مناطقی در نظر گرفته شده است که شیشه می تواند برای دوستان و خانواده خطری ایجاد کند. همچنین ، مانند شیشه های چند لایه شیشه حرارتی در وسایل نقلیه یافت می شود. در حالی که از شیشه های چند لایه در شیشه جلو اتومبیل استفاده می شود ، شیشه های حرارتی برای استفاده در شیشه های عقب اتومبیل و شیشه های صندلی سرنشینان مورد نیاز است. شیشه حرارتی همچنین در نورگیرها ، قفسه های یخچال ، درهای اجاق گاز ، درب های طوفانی ، درهای دوش ، و قسمت های حمام یافت می شود

حرارتی یا لمینت شده: چگونه شیشه مناسب شغل خود را انتخاب کنیم؟

به خاطر داشته باشید که هر دو شیشه حرارتی و شیشه لمینت واجد شرایط شیشه ایمنی هستند و شیشه لمینت گرانتر از شیشه حرارتی است. اگرچه شیشه های چند لایه از شیشه های حرارتی قویتر هستند ، اما شیشه های حرارتی بیشتر در پنجره ها و درهای منازل استفاده می شود. از شیشه های چند لایه به دلیل گران بودن در ساخت و سازهای مسکونی به میزان کم استفاده می شود.

شیشه حرارتی مقاومت در برابر شکستگی دارد اما شیشه های چند لایه مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش ، امنیت بیشتر و عایق صدا را ایجاد می کنند. تمیز کردن و نگهداری هر دو نوع شیشه به شرطی که به درستی نصب شود ، آسان است.

بعد از اطلاع از مزایای شیشه ایمنی ، استفاده از آن در همه برنامه ها به خصوص هنگامی که آنها را برای خانه خود در نظر می گیرید ایده خوبی به نظر می رسد ، اما انتخاب همه شیشه های ایمنی بسیار پرهزینه است. شیشه معمولی برای اکثر موارد کاملاً مناسب است. در حقیقت ، اکثریت قریب به اتفاق شیشه های پنجره لازم نیست که حرارتی شوند ، اما تمام شیشه های درب حرارتی هستند.

جهت خرید انواع درب و پنجره یو پی وی سی اصفهان اینجا کلیک کنید.

 

مقاله

169 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟