انواع نرده ها: کدام را انتخاب کنیم؟


نرده ها نوعی نرده هستند که برای پله ها یا بالکن ها استفاده می شود. آنها جذابیت بیشتری به پله ها می بخشند، اما جدای از جنبه زیبایی شناختی، برای ایمنی نیز مهم هستند. نرده ها انواع مختلفی دارند که از مواد مختلفی ساخته می شوند. هنگام اضافه کردن نرده ها به خانه، بسیار مهم است که سبک و متریال را برای نرده ها انتخاب کنید که مکمل سبک معماری خانه شما باشد.

 

در این مقاله به بررسی بهترین موادی که برای نرده ها استفاده می شود می پردازیم و آنها را با هم مقایسه و مقایسه می کنیم. همچنین اگر به دنبال نرده های شیشه ای در اصفهان  هستید، می توانید برای ارائه نرده های باکیفیت به گروه صنعتی گلدن وین به عنوان یک شرکت معتبراعتماد کنید.

 

نرده ها چیست؟

نرده ها در یک خط از نرده ها یا ستون های تکراری مرتب شده اند. آنها در خط با پایه های کوچکی قرار گرفته اند که بالای ریل را در یک نرده به هم متصل می کند. نمونه های متداول نرده ها موارد پلکانی ساختمان ها، تراس ها و ایوان ها است. نرده ها زیبایی خانه یا دفتر شما و کل ظاهر محیط اطراف شما را بهبود می بخشد. آنها همچنین ایمنی را به پله ها و بالکن شما اضافه می کنند.

نرده ها بر اساس موادی که از آن ساخته شده اند انواع مختلفی دارند. بنابراین شما انتخاب ها و ظاهر متنوعی دارید.

چرا به نرده ها نیاز داریم؟قوانین نرده بسته به ارتفاع بالکن یا عرشه از سطح زمین متفاوت است. هنگامی که اختلاف ارتفاع از یک بالکن یا عرشه تا سطح زمین یا سطح پایین تر یک متر یا بیشتر باشد، حداقل یک متر ارتفاع لازم است.

برای عرشه های بیش از یک متر از سطح زمین، دهانه ها در نرده ها نیز نمی تواند بیشتر از 125 میلی متر باشد. برای عرشه های بیش از چهار متر بالاتر از سطح زمین، نرده ها نمی توانند عناصر قابل بالا رفتن (مانند ریل های افقی) بین 150 تا 760 میلی متر از سطح زمین داشته باشند. نرده ها نیز باید ساخته شوند تا بتوانند در برابر نیروهایی که ممکن است بر روی آنها قرار می گیرند، از جمله بادهای شدید و افرادی که به آنها تکیه داده اند، مقاومت کنند.

 

انواع نرده در بازار انواع مختلفی از نرده ها وجود دارد. آنها در طیف گسترده ای در دسترس هستند و در انواع مختلفی از مواد ساخته می شوند. نرده ها در موادی که از آن ساخته شده اند متفاوت هستند و بدیهی است که مزایا و معایب متفاوتی برای هر کدام وجود دارد. برخی از رایج ترین انواع نرده ها عبارتند از:

 

نرده های شیشه ای

 

نرده شیشه ای زیبایی بیشتری به خانه، ایوان یا راه پله شما می بخشد که برای آن استفاده می کنید. نرده‌های شیشه‌ای برای بالکن‌ها و اطراف استخر مناسب هستند زیرا تمام ویژگی‌های ایمنی مورد نیاز شما را بدون از بین بردن دید شما فراهم می‌کنند. آنها همچنین فضا را جادارتر نشان می دهند.

 

آنها همچنین نسبتاً ایمن هستند زیرا از شیشه های سخت ساخته شده اند و کودکان نمی توانند از آنها بالا بروند. نرده های شیشه ای از یک سری پانل های شیشه ای ساخته می شوند که به صورت نیمه قاب، تمام قاب یا بدون قاب هستند. شیشه می تواند شفاف، نیمه شفاف، حکاکی شده، مات یا رنگی به رنگ دلخواه شما باشد. پانل های شیشه ای همچنین می توانند با آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ قاب شوند و ممکن است توسط مواد چوبی نیز پشتیبانی شوند.

نرده‌های شیشه‌ای نیز بسیار کم تعمیر و نگهداری هستند، اما شیشه باید مرتباً تمیز شود، زیرا کثیفی به‌سرعت ظاهر می‌شود، مخصوصاً زمانی که در بیرون و اطراف استخر استفاده می‌شود.

نرده های آلومینیومیی

 

کی از انواع دیگر نرده ها از آلومینیوم ساخته شده است. برای یک گزینه مقرون به صرفه، نرده های آلومینیومی یک گزینه عالی هستند. اینها بسیار بادوام هستند (زنگ نمی زنند)، تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند و می توانند در داخل یا خارج از خانه یا محل کار شما استفاده شوند.

مناسب برای همه شرایط آب و هوایی، پوشش پودری از نرده های آلومینیومی محافظت می کند و درخشندگی زیبایی ایجاد می کند. فرآیند پوشش پودری همچنین به این معنی است که آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها در دسترس هستند.

 

 

نرده های سیم رشته ای

 

اگر به دنبال ظاهری مدرن هستید، سیم های رشته ای انواع نرده های مناسب برای شما هستند. نگهداری آنها آسان است (مثل آلومینیوم)، با این حال مقررات از نظر میزان سیم مورد نیاز برای ایمنی بسیار سختگیرانه است، بنابراین می توانند بسیار شلوغ به نظر برسند. سیم رشته را می توان در پله ها و بالکن ها استفاده کرد و نرده ها اغلب با نرده های انتخابی همراه هستند، اما از آنجایی که آنها یک محصول درجه یک هستند اغلب گران تر از نرده های شیشه ای یا آلومینیومی هستند.

 

نرده های فرفورژه

 

نرده های فرفورژه یکی دیگر از انواع شیک نرده ها هستند که می توانند برای خانه یا محل کار استفاده شوند. آنها راهی برای تامین امنیت یک عرشه یا بالکن هستند و می توانند در رنگ های مختلف تکمیل شوند و همچنین می توانند سفارشی شوند. فرفورژه ماده ای قوی و مستحکم است و برخلاف آلومینیوم و الواری که می توانند پوسیده و زنگ بزنند، آهن فرفورژه می تواند در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاومت کند.

 

یکی دیگر از نکات مهم آهن فرفورژه این است که بر خلاف شیشه که به طور مداوم نیاز به تمیز کردن دارد، نسبتاً بدون تعمیر و نگهداری است، اما این نوع نرده ها باید به طور مرتب آب بندی و روکش شوند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود.

 

 

نرده های چوبی

 

نرده های چوبی یکی از انواع محبوب نرده ها هستند زیرا حس گرما و حس طبیعی را به خانه شما می آورند. آنها همچنین در مقایسه با نرده های فولادی یا شیشه ای در لمس گرم هستند. نرده‌های چوبی برای خانه‌هایی با سبک سنتی‌تر و فضای داخلی مناسب هستند، اما اگر به‌درستی رفتار و نگهداری شوند، می‌توانند در فضای باز نیز استفاده شوند.

 

هنگام انتخاب نرده های چوبی، نگهداری صحیح آنها برای جلوگیری از مشکلاتی مانند تاب برداشتن یا موریانه مهم است. برای خارج از منزل ریل های چوبی باید آب بندی شوند اما برای داخل خانه می توان به سادگی آنها را روغن کاری کرد و با پارچه پاک کرد.

 

نرده های استیل ضد زنگ

 

نرده های فولادی ضد زنگ یک گزینه مدرن مناسب برای خانه ای با ظاهری مینیمال است. آنها ساده هستند، اما لوکس به نظر می رسند و می توانند با اکثر سبک ها و متریال های مورد استفاده در خانه شما مطابقت داشته باشند. نرده های فولادی ضد زنگ از نظر ساختاری قوی و بادوام هستند و نیاز به نگهداری کمی دارند. برخلاف سایر موادی که نیاز به کار منظم دارند، فولاد ضد زنگ به هیچ وجه نیازی به رنگ آمیزی، صیقل دادن، پوشش پودری یا درمان ندارد.

فولاد ضد زنگ مواد را جذب نمی کند و آن را بهداشتی ترین گزینه می کند زیرا به راحتی آلوده نمی شود. همچنین، فولاد ضد زنگ سازگار با محیط زیست است زیرا زنگ نمی‌زند. همچنین به این معنی است که نیازی به سمباده زدن و رنگ آمیزی منظم نخواهد داشت.

 

ما در گروه صنعتی گلدن وین انواع نرده های شیشه ای را ارائه می دهیم که طیف وسیعی از سبک ها را پوشش می دهند. 

 

سیستم های بالکن شیشه  ای

سیستم های نرده شیشه ای پیچ دار

سیستم های بستن نرده شیشه ای

سیستم های نرده شیشه ای ست کانال

سیستم های نرده شیشه ای منحنی برای پله های مارپیچ

سیستم های نرده شیشه ای خارجی

سیستم های نرده شیشه ای پست و گیره

سیستم های نرده شیشه ای پست و ریلینرده شیشه ای ست رزین

 

آیا باید با چند نرده به خانه یا محل کار خود رنگ نهایی را اضافه کنید؟ امروز با کارشناسان ما در گروه صنعتی گلدن وین تماس بگیرید.

 

 

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟