انواع مختلف شیشه

پنجره دوجداره

  1. شیشه صرفه جویی کم در انرژی

شیشه ای که در یک پنجره دو جداره برای عایق بندی حرارتی استفاده می شود ، شیشه Low-E یا شیشه کم انتشار نامیده می شود. این نوع شیشه برای مناطق سردسیر که انرژی زیادی برای گرم کردن خانه مصرف می شود بهترین نوع است. از این رو ، این نوع شیشه ها از نظر انرژی صرفه جویی می کنند و به شما در کاهش قبض های گرمایشی کمک می کنند.

تولید کننده درب و پنجره دوجداره

  1. شیشه صوتی

شیشه صوتی برای کاهش سطح صدای ناخواسته از خارج ساخته شده است. از دو یا چند ورق شیشه ساخته شده است که با یک یا چند لایه صوتی به هم چسبیده اند. این لایه ها هنگام عبور از میان شیشه ، امواج صوتی را ضعیف می کنند.

  1. شیشه خود تمیز

فناوری پنجره های uPVC تاکنون توسعه یافته است ، به طوری که امروزه می توانید پنجره های دو جداره بخرید که خودشان تمیز می شوند. شیشه های خود تمیز شونده از قبل با روشی شفاف پوشانده می شوند که برای از بین بردن آلودگی و پخش آب به طور یکنواخت در اطراف سطح کار می کنند.

  1. شیشه ایمنی:

به منظور جلوگیری از صدمات ناشی از شکسته شدن شیشه ، فرمهای سخت و لمینت شده شیشه ایجاد شده است. در صورت شکستن ، به همان روشی که شیشه استاندارد ایجاد می کند ، خرده ریزها و تکه تکه هایی خطرناک ایجاد نمی کنند.

  1. شیشه آتش:

برای محافظت در برابر آتش و دود ، این نوع شیشه بهترین راه حل است. فن آوری های سخت ، لمینیت و پوشش استفاده شده ، باعث مقاومت بیشتر این شیشه در برابر ضربه می شود و مانعی برای عبور گاز ، شعله و دود ایجاد می کند.

  1. شیشه امنیتی:

این شیشه ، حتی بیشتر از شیشه ایمنی محافظت می کند و می تواند از خرابکاری ، تخلف یا هر نوع تعرض به خانه شما محافظت کند. نحوه تولید آن است که توانایی منحصر به فرد این شیشه را برای نقش محافظ ایجاد می کند.

  1. شیشه تزئینی:

شیشه های مورد استفاده برای شیشه های دوجداره را می توان به روش های مختلفی تولید کرد تا گزینه های مختلفی از الگوها ، رنگ ها ، بافت و تیرگی را ارائه دهد. این نوع شیشه را می توان برای بهبود عملکرد با برخی از انواع قبلی ترکیب کرد.

  1. شیشه کنترل خورشیدی:

هدف از شیشه کنترل خورشیدی انعکاس و فیلتر کردن اشعه خورشید است که باعث ایجاد نور طبیعی در اتاق می شود ، بدون اینکه باعث ایجاد ناراحتی از خیرگی های بصری شود. این می تواند برای سقف های شیشه ای یا هر ساختمانی که دارای لعاب بزرگ باشد بسیار مفید باشد.

 

جدا از اینکه به تنهایی بسیار کاربردی است ، اکثر انواع شیشه را می توان برای هدفی هدفمند با هم ترکیب کرد ، بنابراین نیازهای فردی را برآورده می کند.

پنجره دوجداره انواع مواد قاب

معمولاً قاب های پنجره دو جداره از الوار ، آلومینیوم یا پی وی سی (مشتق پلاستیکی) ساخته می شوند. انتخاب قاب مناسب بسیار مهم است ، زیرا این امر تا 30٪ بر خصوصیات عایق پنجره تأثیر می گذارد.

قاب های پی وی سی

uPVC نیز نامیده می شود ، بیشترین استفاده از مواد در مورد پنجره های دو جداره است. دلیل این امر این است که فریم های uPVC معمولاً کمترین گزینه هستند ، اما با این وجود آنها عایق بندی بسیار خوبی ارائه می دهند و به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. نه تنها این ، بلکه این فریم ها در رنگ های مختلف و پایان کار ارائه می شوند. تنها نکته منفی این است که آنها می توانند تحت تابش شدید آفتاب از انبساط رنج ببرند.

قاب های چوبی

قاب های الوار از انواع مختلف چوب سخت ساخته می شوند. آنها ظاهری سنتی به خانه می دهند و بسیار مقاوم هستند. معمولاً به جای رنگ آمیزی ، لکه دار و لاک زده می شوند. با این وجود گرچه بسیار جذاب هستند اما گرانتر از قاب های پنجره دو جداره uPVC هستند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

آلومینیوم

قاب های دو جداره عمدتاً به دلیل قیمت بالا و خاصیت عایق بندی ضعیف از محبوبیت کمتری برخوردار هستند. با این وجود ، مزایای این ماده این است که آنها محکم ، ایمن ، دارای تعمیر و نگهداری کم هستند و انتظار می رود برای مدت زمان طولانی دوام داشته باشند.

میله های فاصله دار

نوار spacer قاب توخالی مداوم است که برای جدا کردن دو صفحه شیشه ای در پنجره های دو جداره استفاده می شود. نوار فاصله دهنده عنصر مهم واحد پنجره های دو جداره است و به طور معمول از آلومینیوم یا مواد رسانای گرمای کم (اسپیسر لبه گرم) ساخته شده است.

میله های اسپیسر آلومینیومی در حال حاضر بیشترین کاربرد را دارند زیرا ارزان ، سبک ، انعطاف پذیر و بسیار محکم هستند. جداکننده های لبه گرم در هنگام عایق بندی در برابر گرما موثرتر هستند.

علاوه بر نوع ماده ای که پنجره های دو جداره از آن ساخته شده اند ، شرکت های شیشه دو جداره برای متناسب با هر خانه ای طیف وسیعی از اشکال و سبک ها را ایجاد کرده اند. محبوب ترین ها:

پنجره های خلیجی و قوس  دار

پنجره گرد

پنجره های کاملا دو رو

پنجره های کلبه

تعویض پنجره های لولادار

پنجره های فرعی

پنجره های دوحالته

پنجره دوجداره

مقاله

193 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟