گاز آرگون و کاربرد آن در شیشه ها

گاز آرگون و کاربرد آن در شیشه ها

گاز آرگون و کاربرد آن در شیشه ها

زمانی که برای درب و پنجره ها  برای خانه خود در حال جست و جو هستید، ممکن است چند بار در تحقیقات خود با اصطلاح “آرگون پر شده” یا “آرگون تزریق شده” برخورد کرده باشید. در اینجا در Golden Win، شرکت تولیدی درب و پنجره دوجداره  ما به خود می بالیم که متخصص صنعت هستیم و بهترین راه حل های بهبود عایق بندی خانه را برای شما فراهم میکنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، ما اینجا هستیم تا همه چیزهایی را که باید در مورد گاز آرگون بدانید و اینکه چرا این یک ویژگی اصلی در شیشه‌های پنجره‌ها و درها است، به شما بگوییم.

قبل از اینکه به توضیح بپردازیم، در اینجا 4 دلیل وجود دارد که چرا شیشه های پر شده از گاز آرگون برای صاحبان خانه مفید هستند:

گرمای کمتری از دست می‌رود یا منتقل می‌شود، که باعث می‌شود خانه شما انرژی کارآمدتری داشته باشد. این عایق صدا را افزایش می دهد زیرا صدا در تلاش است تا از طریق آرگون به همان راحتی که از طریق اکسیژن جریان می یابد، جریان یابد اما گاز ارگون به دلیل اینکه گاز نجیب هست با هیج ماده ی واکنش انجام نمیدهد پس گرما و صوت را از خود عبور نمیدهد بلاوه با شیشه ها و اسپیسر ها نیز واکنش شیمیایی ندارد.

گاز آرگون چیست؟

آرگون یکی از گازهای نجیب است. گازهای نجیب گروهی از گازهای غیر واکنشی هستند که بی رنگ، بی مزه و بی بو هستند. آرگون در حالت آزاد در جو ما وجود دارد، به این معنی که به وفور زیاد و به راحتی قابل دسترسی است پس گاز گرانی نیست. گاز آرگون خواص زیادی با اکسیژن دارد. با این حال، بسیار چسبناک تر است. ویسکوزیته یک گاز را می توان به عنوان معیاری برای مقاومت آن در برابر جریان در نظر گرفت.

توضیحات بیشتر

(گاز آرگون یکی از گازهای نجیب است که کمتر از یک درصد از جو زمین را تشکیل می دهد. رنگ آن شفاف و بسیار پایدار است و از نظر شیمیایی بی اثر است – آن را غیر سمی و در کاربردهای متعدد مفید می کند. هنگامی که به عنوان لایه پرکننده در پنجره های دو یا سه جداره استفاده می شود، گاز آرگون یک عایق موثر است.

گاز آرگون در مقایسه با گازهای دیگر کاملاً متراکم است (40٪ چگالی تر از هوا) که باعث می شود آهسته تر حرکت کند. حرکت گاز نسبت به همان گاز با دمای متفاوت را همرفت می گویند. همرفت به اتلاف گرما در حرکت گاز به اطراف و انتقال گرما از سطوح گرم به سرد کمک می کند. به این ترتیب، آرگون گرما را به خوبی هوای اطراف ذخیره نمی کند، زیرا انرژی بیشتری برای عبور گرما از آن لازم است. این باعث می شود پنجره انرژی بسیار بیشتری داشته باشد)

چرا در پنجره ها و درهای خود از گاز آرگون استفاده می کنیم؟

گاز آرگون انتقال گرما را از طریق پنجره ها و درها کند می کند. از آنجایی که بسیار چسبناک است، به عنوان یک مانع حرارتی فوق العاده عمل می کند. فضای بین پانل های شیشه ای در شیشه های چند جداره اصفهان با آرگون تزریق می شود که به بهبود بهره وری انرژی کمک می کند. از آنجایی که حرکت مولکولی در داخل گاز بسیار محدود است، گرمای بسیار کمتری منتقل می‌شود و اتلاف حرارت بسیار کمتری اتفاق می‌افتد.

رتبه‌بندی‌های بازده انرژی برای پنجره‌های گاز آرگون ما

هر پنجره یا قاب درب یو پی وی سی که نصب می کنیم دارای درجه بندی A برای بهره وری انرژی است که بدون شک تزریق گاز آرگون به آن کمک می کند.

پنجره های دو جداره پر از آرگون و شیشه های سه جداره آرگون

ما شیشه‌های دوجداره پر از آرگون را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کنیم، اما گزینه‌ای برای ارتقا به پنجره‌ها و درب‌های پر از آرگون سه جداره وجود دارد، به این معنی که می‌توانید از خانه‌ای گرم‌تر و ایمن‌تر با Golden Win لذت ببرید و در عین حال در هزینه‌های گرمایش خود صرفه‌جویی کنید.

                گاز آرگون و کاربرد آن در شیشه ها

هزینه پنجره های پر از آرگون چقدر است؟

در حالی که درست است که پنجره های گاز آرگون گران تر از پنجره های پر از هوا هستند، هزینه اضافی باعث بهبود عایق حرارتی و صوتی آنها می شود. با این حال، از آنجایی که نصب هر پنجره سفارشی است، هیچ هزینه مشخصی برای پنجره های گاز آرگون وجود ندارد. شیشه های دوجداره پر شده با آرگون بیش از شیشه های سه جداره هزینه دارند، اما عوامل دیگری نیز بر قیمت آنها تأثیر می گذارد:

چند پنجره می خواهید نصب کنید

مواد قاب پنجره

رنگ

از چه چسبی استفاده میشود

در Golden Win، محصولات ما دارای انبوهی از ویژگی های با کیفیت هستند. وقتی نوبت به انتخاب بهترین پنجره‌ها، درها، و الحاقات لعاب‌دار می‌رسد، ما مجموعه‌ای از گزینه‌ها را در تمام طیف محصولات خود ارائه می‌دهیم. اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های کم مصرف ما را می توانید از طریق بخش بروشور آنلاین پنجره و درب ما پیدا کنید

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟