کدام شیشه ها عایق بندی بالاتری ارائه میدهند؟


شیشه یکی از پرکاربردترین مواد با کاربردهای متعدد است و قرن هاست که انسان ها از آن استفاده می کنند. چیزی که زمانی به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می شد، اکنون بسیار رایج شده است، به خصوص در مورد دکوراسیون داخلی خانه. شیشه برای پنجره برای اولین بار حدود 2000 سال پیش مورد استفاده قرار گرفت. شیشه های رنگی با اتصالات سربی، همانطور که در کلیساهای قدیمی در اروپا یافت می شود، از آنجایی که سایر مواد از نظر زیبایی شناختی چندان خوشایند نبودند، محبوب شدند.

با اختراع شیشه های بشقاب ریخته گری، همه چیز بهتر شد، اما ورق های بزرگ هنوز تولید نمی شدند و پنجره های قدیمی دارای چندین اتصال بودند که ظاهری شبکه مانند می داد. این نگرانی ها تا حد زیادی با “شیشه شناور” که عالی به نظر می رسد، شفافیت بهتر و ضخامت ثابت برطرف شده است.

تولید کنندگان همچنین دو نوع دیگر یعنی شیشه فلوت رنگی و شیشه فلوت روکش دار تولید می کنند. به منظور کاهش تاثیر تابش خورشیدی، از شیشه فلوت رنگی یا شیشه رنگی استفاده می شود. از طرف دیگر شیشه فلوت روکش دار دارای یک لایه سطحی نازک است که گرمای تابشی را منعکس می کند که در کشوری مانند ایران بسیار مفید است. انواع دیگری از شیشه که در ایران تولید می شود عبارتند از

الف) شیشه طرح دار یا نورد شده که برای تزئین استفاده می شود

ب) شیشه سیمی که برای ایمنی آتش استفاده می شود

ج) شیشه شفاف، به دلیل شفافیت و نمایش رنگ عالی در کاربردهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً از شیشه های فرآوری شده در پنجره های آلومینیومی استفاده می شود

شیشه سکوریت (ساخته شده از شیشه فلوت) در پنجره های آلومینیومی

همانطور که از نام آن پیداست، شیشه سکوریت شده یا سخت شده چهار تا پنج برابر قوی تر از شیشه فلوت است و در برابر تغییرات سریع دما مقاومت بیشتری دارد. به طور معمول، شیشه به قطعات خرد می شود که می تواند بسیار مضر باشد. شیشه سکوریت این مشکل را حل کرده است زیرا شکستن آن دشوار است و در نهایت به ذرات بسیار ریز تبدیل می شود که باعث کاهش جراحت می شود. این شیشه حداقل مشخصات قابل استفاده در سازه های مسکونی و پروژه های تجاری است.

شیشه لمینت در پنجره های آلومینیومی

شیشه های لمینت به دلیل استحکام عالی و سایر ویژگی های کاربردی آن در حال حاضر محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، لایه ای از چسب پلی وینیل بوتیرال (PVB) بین دو ورقه شیشه قرار می گیرد تا یک اتصال ایجاد کند. هر دو ورقه شیشه ای توسط لایه شفافی که شبیه لاستیک است به هم متصل می شوند. وقتی شیشه می شکند، تکه های شیشه توسط جسب مخصوص حفظ می شود و آسیب کمتری وارد می کند (شیشه ی جلو اتومبیل). علاوه بر این، استفاده از چندین لایه چسب باعث افزایش عملکرد شیشه می شود. دو مزیت اصلی شیشه های لمینت توانایی آن در مقاومت در برابر ضربه در صورت نفوذ و محافظت از کاربران در برابر آسیب شیشه است. لایه PVB همچنین به عنوان یک مانع صوتی برتر عمل می کند و برای خانه هایی که در مکانهایی با ترافیک سنگین و سر و صدا واقع هستند، مفید است. همچنین محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهد.

شیشه عایق

شیشه عایق شامل دو یا سه لایه شیشه است که به صورت مکانیکی با یک شکاف هوایی 10 تا 12 میلی متری توسط اسپیسرها در هر چهار لبه کنار هم نگه داشته می شوند. اسپیسر یک لوله توخالی پر از ماده خشک کننده است که هر هوایی را که وارد داخل آن می شود به دام می اندازد. برای جلوگیری از تشکیل شبنم و خشک نگه داشتن هوای داخلی، به صورت هرمتیک( چسب مخصوص شیشه) مهر و موم شده است. مزیت اصلی یک واحد IGU این است که انتقال حرارت از طریق پنجره را کاهش می دهد زیرا هوا رسانای ضعیفی برای گرما است. با این حال، تنها انتقال هوا را می توان با استفاده از شیشه عایق کنترل کرد و گرمای تشعشع همچنان از آن عبور می کند. استفاده از شیشه کم E که گرما را به اتمسفر بازتاب می دهد، می تواند به این وضعیت کمک کند.

اینها برخی از شیشه های رایج در پنجره های آلومینیومی بودند. گروه صنعتی گلدن وین طیف گسترده ای از گزینه های شیشه ای از جمله شیشه های رنگی، شفاف و مات و هوشمند را ارائه می دهد. امروز با ما تماس بگیرید تا یک راه حل سفارشی که کاملاً با نیازها و سبک شما مطابقت دارد، دریافت کنید.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟