چگونه می توان از شیشه دوجداره چشم پوشی کرد

چگونه می توان از شیشه دوجداره چشم پوشی کرد

چگونه می توان از شیشه دوجداره چشم پوشی کرد

دیدن جهان بیرون از دریچه ای روشن یک لذت داخلی است. پنجره ای مه آلود نسبتاً آزار دهنده است و علاوه بر نمای ناخوشایند ، اگر آب به سطح شیشه پایین بریزد ، می تواند باعث خراب شدن قاب پنجره های چوبی شود. شیشه دو جداره اصفهان یک روش موثر برای کاهش تراکم در پنجره ها است، به علاوه انبوهی از مزایای دیگر ، مانند کاهش هزینه های انرژی، افزایش ایمنی خانه و به طور کلی افزایش ارزش آن. خوب است بدانید که چرا تراکم اتفاق می افتد و چگونه می توان وقوع آن را به حداقل رساند. در هوای بسیار سرد بعضی اوقات شاهد جمع شدن قطرات هستیم و سوال اصلی این است که چگونه می توان از شیشه دوجداره خلاص شد؟

چرا پنجره  مه آلود می شود؟

مه فقط بخار آب است زیرا با برخورد به یک سطح سرد دوباره به حالت مایع تبدیل می شود. این اتفاق می افتد زمانی که یک طرف پنجره گرم باشد و طرف دیگر سرد باشد. قطرات شروع به تشکیل می کنند و در بعضی از زمان ها ، در کل شیشه پنجره پخش می شوند. بخار آب یکی از اجزای اصلی هوای محیط ماست.

درصد آن در فصول مختلف متفاوت است و با تعداد افراد در یک اتاق تغییر می کند. یک اتاق شلوغ در یک عصر زمستانی کمی مه آلوده روی پنجره ها را نشان می دهد. در صورت روشن بودن خشک کن یا در آشپزخانه مقدار زیادی آشپزی رطوبت افزایش می یابد. اگر تهویه هوا کافی نباشد ، به راحتی می تواند جمع شود و آن را در سراسر شیشه های شیشه مشاهده می کنید.

چگونه میعان را کاهش دهیم

تراکم به سه دلیل اصلی ایجاد می شود: رطوبت بیش از حد، گردش جریان  کم و سطوح سرد محلی. کاهش چگالش را می توان با پرهیز از استفاده طولانی مدت از خشک کن، استفاده از اتاق های بزرگتر در صورت وجود ازدحام در داخل خانه، باز کردن پنجره ها هر از گاهی و حفظ درجه حرارت در یک تنظیم مناسب انجام داد.

مقاومت در برابر کشور

متراکم شدن سطح لعاب داخلی معمولاً به دلیل افزایش رطوبت در اطراف آن پنجره ، در کل اتاق یا حتی در سراسر خانه ایجاد می شود. سطح تهویه و گردش هوا نیز نقش مهمی دارد. وقتی هوای بیرون خیلی سرد است ، معمولاً گرما در داخل خانه روشن می شود و پنجره ها به سطح خنکی تبدیل می شوند که بخار آب برای چگالش و چسبیدن به آن نیاز دارد.

کاهش میزان رطوبت داخل خانه کمک زیادی به کاهش تراکم می کند. حرکت دادن هوا نیز کاملاً مفید است و همچنین تنظیم بخاری در یک محیط راحت اما نه خیلی زیاد. این باعث می شود تفاوت بین داخل و خارج خیلی شدید نباشد.

شیشه دوجداره

کمبود نمای بیرونی

روزهای گرم تمایل به ارسال میعانات به طرف دیگر شیشه است. داخل خانه بسیار خنک تر از فضای بیرون است و اگر روز از قبل مرطوب باشد ، می بینید که در سطح خارجی پنجره شما مه غلیظی ایجاد شده است. باز هم تنظیم سرد بودن کولر گازی حرکت خوبی است. برخی از افراد برخی از درختان سایه را جلوی پنجره های خود قرار می دهند تا به آنها سایه ای داده و فاصله دمایی بین خانه و دیوار خارجی را کاهش دهد.

کم شدن تراکم شکاف داخلی

اینجاست که همه چیز کمی پیچیده می شود. زیرا قرار است دو جداره خوب رطوبت را پایین نگه دارد و حتی اگر مقداری از آن به شکاف هوا برسد ، یک ماده خشک کننده وجود دارد که بلافاصله آن را جذب می کند.

دیدن جمع شدن قطرات در فضای داخلی شیشه دو جداره می تواند یک اتفاق موقتی باشد که در اثر یخ زدگی هوا ایجاد می شود ، اما همچنین ممکن است عیب در عایق پنجره باشد. این یک مشکل غیرمعمول نیست و یافتن راه حل آن اصلاً دشوار نیست.

مقابله به موقع با این موضوع مهم است ، زیرا رطوبت جمع شده می تواند به داخل قاب یا دیواره مجاور نفوذ کند. این می تواند باعث ایجاد کپک یا کپک شود. همچنین می تواند باعث پوسیدگی یک قاب ساخته شده از الوار شود و این ساختارها بسیار ارزشمند هستند بنابراین باید به خوبی حفظ شوند.

جایگزینی عایق

دلایل مختلفی وجود دارد که میعانات را به یک شکاف مهر و موم شده می رسانند ، یکی از موارد شایع تر مهر و موم خراب است. این بدان معنی است که با فرار گرما از طریق نشت ، مصرف انرژی شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد.این بیشتر از توجیه هزینه های تعویض یا تعمیر قطعاتی است که مهر و موم ترک خورده و نشت کرده است

جایگزینی پنجره

گاهی اوقات پنجره ها از تاریخ انقضا گذشته اند ، دو جداره با کیفیت عالی دارای طول عمر است ، بنابراین اگر پنجره هایی که علائم فرسودگی را نشان داده اند  ، ممکن است بخواهید آنها را با پنجره های جدید و کارآمد جایگزین کنید. آنها قطعاً ارزش آن را دارند.

تکنسین شیشه

برای از بین بردن رطوبت بین شیشه دوجداره ، تکنسین های متخصص دو سوراخ در سمت راست پنجره ایجاد می کنند ، آنها رطوبت بیش از حد را خشک می کنند ، شیشه ها را تمیز می کنند ، در یک ماده ضد مه پمپ می کنند ، سپس سوراخ های سوراخ شده را مهر و موم می کنند.این یک روش مقرون به صرفه است که در حال حاضر برخی از شرکت ها ارائه می دهند.

این یک مداخله است که به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد و فقط برای انواع خاصی از شیشه مناسب است. برخی از داستان های موفقیت با این نوع تعمیرات وجود دارد ، اما همچنین داستان های زیادی وجود دارد که باید کل کار را دوباره انجام دهید. برای پیمانکار ارائه ضمانت نامه برای بازگرداندن کارهایی که برای پنجره انجام داده است ، ضروری است یا در صورت بروز مجدد رطوبت ، مبلغی را پس می دهد.

افکار نهایی

پنجره های مه آلود آزار دهنده هستند و در موارد شدید خبر از خرابی پنجره ها می دهند. به حداقل رساندن رطوبت با چند ملاحظه ساده امکان پذیر است. سعی کنید خانه خود را به خوبی تهویه کنید ، هر از گاهی پنجره را باز کنید و درجه حرارت را روی یک مقدار راحت تنظیم کنید که تفاوت چندانی با خارج نداشته باشد. قبل از انجام هرگونه تعمیر ، دلیل اصلی تراکم آن ضروری است. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز است تعویض واشر است و در بعضی مواقع ، یک پنجره قدیمی باید با سیستم جدید شیشه دو جداره جایگزین شود.

پنجره های دو جداره از بین رفتن گرما را کاهش می دهند بنابراین در گرمایش یا تهویه مطبوع هزینه کمتری انجام می دهید ، اگر در محله پر جنب و جوش باشید صدا را جدا می کند و ارزش خانه شما را افزایش می دهد.

اگر می خواهید از پنجره های دو جداره بهره مند شوید امروز به ما مراجعه کنید.

مقاله

310 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟