چگونه عایق پنجره های خود را بالا ببریم؟


تاثیرات آب و هوایی بر پنجره ها

تأثیرات اصلی آب و هوایی که باید در برابر پنجره های ساختمان ها – و پنجره های آلومینیومی نیز مقاومت کنند، عبارتند از:

بار باران – سنگین، به ویژه داس، باران؛

بار باد؛ نفوذ بیش از حد هوای بیرون؛

اختلاف دمای زیاد در خارج و داخل و اتلاف گرما از طریق پنجره؛

تغییرات بزرگ در دمای بیرون در طول سال.

البته این اثرات اقلیمی در نقاط مختلف کره زمین بسیار متفاوت است. استانداردهای ملی کشورهای مختلف، معمولاً هنگام تنظیم الزامات فنی برای پنجره ها – آلومینیوم، چوب، پلاستیک، فولاد، شرایط آب و هوایی محلی را در نظر می گیرند. بنابراین، اتصالات پنجره، به عنوان مثال، در فنلاند یا نروژ، به طور قابل توجهی با اتصالات کشورهای مدیترانه متفاوت است.

پنجره های آلومینیومی ضد آب

باران سیل آسا عامل اصلی خسارت است که به دلیل افزایش رطوبت به وجود می آید. اگر پنجره آلومینیومی به درستی طراحی و نصب شود، نه تنها خود، بلکه دیوار مجاور را نیز در برابر باران محافظت می کند. پروفیل های آلومینیومی، بر خلاف سایر پروفیل های پنجره، به شما امکان می دهند زهکشی موثر آب را که به نوعی داخل جعبه می شود، سازماندهی کنید.

بار باد روی پنجره

بادهای شدید می تواند به ساختمان ها از جمله پنجره ها آسیب برساند. بنابراین پروفیل های آلومینیومی پنجره باید از سختی و استحکام کافی برخوردار باشند تا در برابر هر گونه انحراف بار باد، مانند الاستیک، و غیر قابل برگشت مقاومت کنند. مشاوره های گلدن وین به شما امکان می دهد حداکثر اندازه پنجره – ارتفاع و عرض – را برای انواع مختلف پروفیل برای بارهای باد مختلف، آنهایی که برای منطقه معمولی هستند، تعیین کنید.

پنجره های آلومینیومی تنفس پذیر

باد باعث ایجاد اختلاف فشار بین هوای داخل و خارج ساختمان می شود. این امر منجر به نفوذ جعبه هوای بیرون و در نتیجه اتلاف گرما به خصوص در فصل سرد می شود. برای هر طراحی جدید این ویژگی از پنجره – مقاومت نفوذپذیری هوا – به طور تجربی در یک آزمایشگاه آزمایش تعیین می شود.

پروفیل های پنجره آلومینیومی در تمام طول عمر، از جمله براقی و صاف بودن، به طور ایمن شکل خود را حفظ می کنند. این امر مجاورت محکم عناصر مختلف پنجره، به عنوان مثال، قاب و ارسی را به یکدیگر، و در نتیجه، آب بندی مطمئن پنجره را تضمین می کند.

مقاومت حرارتی پنجره های آلومینیومی

قاب پنجره از پروفیل های کاملا آلومینیومی – بدون ترمورازویازکی – در سرما مقدار قابل توجهی از گرما را از خود عبور می دهد. چنین قاب آلومینیومی خالص برخلاف قاب آلومینیومی “گرم” قاب آلومینیومی “سرد” نامیده می شود.

تغییرات دمای محیط

انبساط حرارتی آلومینیوم و آلیاژهای آن بسیار زیاد است. در هر متر 0,024 میلی متر با تغییر دما 1 درجه سانتیگراد است. افت دمای پروفیل آلومینیومی از زمستان تا تابستان می تواند 100 درجه سانتیگراد باشد، به خصوص برای پروفیل های آلومینیومی با سطح تیره – رنگ شده یا آنودایز شده کاملاً امکان پذیر است. این بدان معنی است که طول هر متر از عنصر جعبه بیرونی سعی می کند کمی تغییر کند، مقدار زیادی در 2.4 میلی متر.

در کشورهای گرمسیری، به ویژه برای سازه های آلومینیومی بزرگ، انبساط حرارتی عناصر بیرونی پنجره ها می تواند یک مشکل جدی باشد – آنها می توانند منجر به اعوجاج – کمانش شوند. برای جلوگیری از تاب برداشتن پنجره‌های آلومینیومی، از روش‌های خاص مختلفی استفاده می‌شود، ترکیبات کشویی، ایجاد شکاف بین پروفیل‌های آلومینیومی مجاور و اعمال درزهای مخصوص آب‌بندی، که امکان جابجایی سطوح اتصال را فراهم می‌کند.

هوای سرد در راه است و افزایش شدید قیمت انرژی را به همراه داشته است، ما گمان می‌کنیم که بسیاری از مشتریان ما به دنبال راه‌هایی برای استفاده حداکثری از گرمایش خود هستند. ما چند ایده را گردآوری کرده‌ایم که ممکن است به شما کمک کند خانه را کمی گرم‌تر نگه دارید و هزینه‌های فزاینده انرژی را تا حد ممکن کاهش دهید.

گروه صنعتی گلدن وین اماده ی ارایه ی مشاوره برای ساخت و یا تعویض درب و پنجره های الومینیومی است.

عواملی که به افزایش عایق بندی پنجره ها کمک میکند.

1: رکوب: رکوب ها فلزات مستطیل شکلی هستند که به طور مرتب دورتا دور درب ها و پنجره ها می چسبند و شکاف ها را می پوشانند و به نوبه خود اتاق را گرمتر نگه می دارند. نصب آنها آسان است و میتوان با خوشحالی کار خود را بدون سر و صدا انجام دهید.

از این نوع رکوب می توان برای جلوگیری از ورود آب و گرد و خاک به درب ها و پنجره هایی که در طول سال ها مشکل ساز شده اند استفاده کرد. نوار فلزی رکوب به راحتی با اره برقی ضعیف یا انبر سیم برش/کوتاه نمی شود.

2: واشر پنجره: یک واشر پنجره، همچنین به عنوان مهر و موم پنجره شناخته می شود، در قاب پنجره شما نصب می شود تا از ورود آب و گرد و خاک به خانه شما جلوگیری کند. گاهی اوقات این واشرهای پنجره می توانند تخریب شوند و باعث جمع شدن آب روی طاقچه شوند که به نوبه خود باعث کاهش کارایی آن پنجره می شود.

برای تعمیر پنجره Upvc موجود می توان واشر پنجره را که به عنوان تعویض درزگیر پنجره نیز شناخته می شود خریداری کرد.

علاوه بر نگاه کردن به پنجره ها و درب ها، کارهایی نیز وجود دارد که می توانید در اطراف خانه انجام دهید، از ساده تا پیچیده تر.

3: رادیاتورهای آب گرم: تخلیه رادیاتورها یک کار ضروری است که باید هر چند وقت یکبار انجام شود، این اطمینان حاصل می شود که آب گرم به درستی در سیستم گرمایش مرکزی گردش می کند. شما متوجه خواهید شد که آیا رادیاتور نیاز به اب گرم دارد اگر در حالی که گرمایش شما روی رادیاتور است در بالا سرد و در پایین گرم می شود. اساساً این به دلیل هوای موجود در سیستم است که باید آزاد کنید و باعث می شود رادیاتور اتاق را به همان اندازه که معمولاً گرم می کند گرم نکند.

عایق را بررسی کنید :

ایده خوبی است که مطمئن شوید عایق کافی دارید، عایق کاری زیر شیروانی یکی از موثرترین راه ها برای کاهش هزینه قبض های گرمایش و بهره وری انرژی بیشتر است. حتی اگر قبلاً مقداری عایق موجود دارید، مهم است که مقدار بهینه آن را داشته باشید تا واقعاً مؤثر باشد.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟