چه نوع پنجره ای مناسب خانه ی من است؟


اگر در حال ساخت خانه جدید خود هستید و یا تصمیم دارید خانه موجود خود را تغییر دکوراسیون دهید، شاید به این فکر می‌کنید که در طرف بازشو پنجره‌ها به کدام جهت باز شود. ممکن است در نظر داشته باشید که چه نوع سیستم ها و سبک های پنجره ای برای ساختمان شما مناسب تر است، یا شاید به دنبال اطلاعاتی در مورد اندازه و پیکربندی انواع مختلف پنجره باشید.

در این مقاله با تمام جزئیات کلیدی آشنا خواهید شد تا بتوانید آگاهانه انتخاب کنید. ممکن است این تصمیمی باشد که در سال های اینده نیاز به تصمیم گیری داشته باشد بنابراین مهم است که خوب انتخاب کنید.

قبل از اینکه در مورد هر یک از انواع مختلف پنجره ها صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا به برخی از ویژگی ها و مزایای کلیدی پنجره های آلومینیومی نگاهی بیندازیم.

چرا پنجره های آلومینیومی انتخاب هوشمندانه ای هستند؟

به دلیل مزایای مختلفی که ارائه می دهند، پنجره های آلومینیومی به یکی از محبوب ترین گزینه های پنجره در ایران به خصوص اصفهان تبدیل شده است. آنها مقرون به صرفه، قوی و بادوام هستند و در عین حال عملکرد و تطبیق پذیری بالایی دارند.

پنجره های آلومینیومی راه حلی بسیار بادوام و مقرون به صرفه برای ساختمان های مسکونی و تجاری هستند.. آنها عملاً بدون تعمیر و نگهداری هستند و می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند، زنگ نمی زنند و حتی آستانه بالایی در برابر خوردگی دارند.

پنجره های آلومینیومی در اندازه های استاندارد موجود هستند، اما همچنین می توانند در اندازه ها و سبک های سفارشی مطابق با نیازهای خاص شما تولید شوند.

آنها در پوشش های مختلف برای مطابقت با سبک شما موجود هستند. محبوب ترین گزینه ها یا روکش طبیعی آنودایز شده (نقره ای) یا رنگ های پودری استاندارد ما هستند – یعنی سفید، برنزی، زغالی (خاکستری تیره)، سیاه و نقره ای جدید. فراتر از اینها، برای مقادیر زیاد، می توانید قاب درهای خود را تقریباً به هر رنگی که می توانید متناسب با سبک شما تصور کنید، با روکش پودری بپوشانید!

همچنین خوب است بدانید که قاب پنجره آلومینیومی شما را می توان با انواع مختلف شیشه های پرفورمنس نصب کرد. این شامل شیشه های ایمنی و ایمنی، شیشه های زیبایی، شیشه های آکوستیک، شیشه های درجه بندی شده در برابر آتش و شیشه های مقاوم در برابر گلوله است. آنها همچنین می توانند دو جداره باشند، بازده انرژی بیشتر، آکوستیک بهتر و بسیاری از مزایای دیگر که آسایش و امنیت را برای خانه شما به ارمغان می آورد.

وقتی صحبت از سبک‌های مختلف می‌شود، می‌توانید از طیف وسیعی از پنجره‌های ثابت (غیر بازشو) تا پنجره‌های بزرگ، پنجره‌های کشویی و کشویی تاشو را انتخاب کنید. حال بیایید نگاهی دقیق تر به هر نوع و ویژگی های منحصر به فرد آنها بیندازیم…

پنجره های لولایی و کلنگی

به پنجره های لولایی پنجره های قدیمی یا پنجره های ارسی نیز گفته می شود. ارسی ها به بخش های بازشو اشاره دارند که از قاب بیرونی پنجره به بیرون می چرخند.

پنجره های قاب دار می توانند به دو شکل باشند: آویزان به طرفین و یا اویزان به بالا. ارسی های پنجره های آویزان بالا به بالای قاب بیرونی متصل شده و به سمت بالا باز می شوند (کلنگی). در حالی که با پنجره های کناری، ارسی ها به سمت چپ یا راست باز می شوند.

زیبایی این پنجره ها این است که طراحی آنها برای کنترل بهینه بر باد، باران و تهویه را به میزان دقیق فراهم می کند. آنها مخصوصاً هنگام نصب در قسمت رو به جهت وزش باد ساختمان مفید هستند، زیرا باد و باران را بیرون نگه می دارند و به شما امکان می دهند میزان باد ورودی را کنترل کنید.

می توانید آنها را کمی باز کنید تا هوا به گردش درآید، یا آنها را تا نود درجه باز کنید. وقتی باران می‌بارد، می‌توانید آن‌ها را با زاویه دلخواه باز کنید تا نسیم وارد شود اما باران نه. اگر می خواهید از تهویه متقاطع برای خنک کردن خانه خود استفاده کنید، این نوع پنجره ها عالی هستند. آنها به خوبی در اتاق هایی مانند دفتر خانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه شما خدمت می کنند.

عرض پنجره‌ها می‌تواند به یک متر و ارتفاع تا 1.8 متر برسد. حداکثر اندازه ارسی آنها می تواند 600 میلی متر عرض و 1200 میلی متر ارتفاع باشد. فراتر از این، می‌توانید این پنجره‌ها را با میلگرد و یا فلزات دیگر تقویت کرد.

پنجره های کشویی

پنجره های کشویی طراحی بی نظیری دارند، به خصوص در مواردی که فضا اجازه نمی دهد زیرا پنچره ها روی ریل های پنجره حرکت میکنه و فضایی را برای باز و بسته کردن درب ها نمیگیرد.

آنها در طیف وسیعی از اندازه های استاندارد وجود دارند به طور مثال عرض هر لنگه از 1.3 تا 3 متر و ارتفاع تا 2.5 متر در دسترس هستند، اما اندازه های سفارشی بزرگتر نیز امکان پذیر است. همچنین گروه صنعتی گلدن وین چند سیستم پنجره کشویی مختلف ارائه می‌دهد،  برخی با پروفیل‌های باریک و برخی دیگر با پروفیل‌های حجیم‌تر، بنابراین شما می‌توانید سیستمی را انتخاب کنید که مناسب ساختمان شما باشد.

پنجره های کشویی می توانند به طور یکپارچه در کنار وسایل دیگر مانند پنجره های با شیشه ثابت، درب های کشویی یا درب های تاشو قرار بگیرند.

درب و پنچره های اکاردئونی
پنجره‌های اکاردئونی کمتر شناخته شده، گاهی اوقات به عنوان پنجره‌های تاشو، پنجره‌های تاشو کشویی یا پنجره‌های کنسرتینا نیز شناخته می‌شوند. این پنجره‌های نوآورانه مدرن فضاهای بسیار وسیعی را باز می‌کنند، هوای بیشتری را وارد می‌کنند و به شما چشم‌اندازی بدون مانع از محیط اطرافتان می‌دهند.

پنجره های اکاردئونی دقیقاً مانند درب های سه ریل تولید می شوند، اما به ابعاد یک پنجره ساخته می شوند. آنها از چندین پانل تشکیل شده اند که هنگام باز شدن روی یکدیگر جمع می شوند. بسته به عرض کل دهانه، می توان از 3 تا 10 پانل استفاده کرد. همه پانل ها به شکلی منظم و جمع و جور کنار هم قرار می گیرند و با یک حرکت سر خوردن بدون زحمت باز می شوند.

این پنجره ها برای نصب رو به باغ یا فضای بیرونی طبیعی عالی هستند. با این حال آنها همچنین می توانند عملاً به عنوان یک پارتیشن باز کننده بین اتاق هایی مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه شما عمل کنند. در یک محیط تجاری می توان از آنها برای باز یا بستن دریچه سرو در یک کافه تریا استفاده کرد. چندین برنامه کاربردی برای این گونه پنجره ها وجود دارد.

پنجره های ثابت

به یاد داشته باشید که مناطقی از خانه شما وجود دارد که ممکن است نیازی به پنجره بازکن واقعی نداشته باشند. این مناطق ممکن است برای ورود نور یا نمایش یک منظره خیره کننده عالی باشند. شما می‌توانید پنجره‌های ثابت را در هر جایی از پاکت‌های بیرونی خانه خود که منظره یا محیط طبیعی وجود دارد نصب کنید. این بلافاصله یک زیبایی مدرن به خانه شما اضافه می کند.
همچنین می‌توانید پنجره‌های بزرگ با شیشه ثابت برای جداکننده‌های داخلی بین اتاق‌ها نصب کنید. به این ترتیب می توانید فضای داخلی خانه خود را به میزان قابل توجهی روشن کنید.

اخبار

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟