چرا خانه ی ما همیشه سرد است؟

گاز آرگون چیست و عملکرد آن چگونه است

پنجره های شیشه ای عایق چیست؟

هیچ کس نباید نگران صرف مقادیر گزاف پول در هر ماه برای هزینه های انرژی باشد، فقط به این دلیل که هیچ کس به آنها نگفته است که پنجره های آنها نقش مهمی در گرم نگه داشتن خانه آنها در زمستان دارد یا اطمینان حاصل می کند که AC در تابستان گرم فرار نمی کند. ماه ها.

شاید از خود پرسیده باشید: چرا پنجره های من در ساعات خاصی از روز مه آلود می شوند؟ چرا این اتاق همیشه سرد یا خیلی گرم است؟ آیا احساس سرما هنگام عبور از پنجره های خود طبیعی است؟

اگر این سوالات را از خود می‌پرسید، احتمالاً پنجره‌های شما عایق درستی ندارند. یک راه مطمئن برای حل این مشکلات پنجره، تعویض پنجره های موجود است.

امروز می خواهیم آنچه را که به عنوان یکی از روش های آزمایش شده و واقعی برای محافظت و عایق کاری موثر خانه شما می شناسیم به اشتراک بگذاریم: پنجره های شیشه ای عایق یا همانطور که در صنعت پنجره به آنها اشاره می کنیم .

یونیت شیشه ایزوله چیست؟

یک واحد شیشه ی عایق گلدن وین ، شیشه ها را با مواد فاصله دهنده و گاز مهر و موم شده در یک قاب در یک سیستم پنجره ترکیب می کند. شیشه های متعدد شیشه و گاز موانع بیشتری برای انتقال گرما و سرما ایجاد می کنند. روش استاندارد صنعت قدیمی این بود که یک شیشه را در یک قاب برای ایجاد یک پنجره ثابت کنید، بنابراین تنها مانع بین خانه شما و محیط بیرون یک ورق شیشه است. ما می دانیم که این هیچ ارزش عایقی ندارد. در واقع، هنگام تحقیق در مورد پنجره، ممکن است متوجه شوید که پیدا کردن واحدهای تک جداره به همین دلیل دشوارتر است. آنها هنوز وجود دارند، اما استانداردهای انرژی را برآورده نمی کنند و نباید در خانه شما استفاده شوند.

در اینجا برخی از اصطلاحات صنعتی در مورد اجزای یک شیشه ی عایق بندی شده وجود دارد که باید بدانید:

شیشه: ورق شیشه ای مناسب برای پنجره ها. در انواع عملیات حرارتی یا شیمیایی از جمله پوشش‌ها، لمینیت‌ها و به صورت تمپر شده (برای افزایش استحکام) موجود است.

لعاب : اغلب به جای شیشه استفاده می شود. همچنین می توان به بتونه ای اشاره کرد که به عنوان یک درزگیر ضد آب بین شیشه و قاب استفاده می شود

گاز : گاز آرگون یا کریپتون برای افزایش بازده حرارتی بین شیشه های یک واحد پنجره اضافه می شود. هر دو بی رنگ، بی بو و غیر سمی هستند.

Spacer Bar: شیشه را تا فاصله مناسب جدا می کند و استرس ناشی از انبساط حرارتی را جذب می کند. و معمولا فلزی هستند.یک مهر و موم محکم برای نگه داشتن در گاز فراهم می کند و به عنوان یک مانع رطوبت عمل می کند. همچنین ممکن است حاوی ماده خشک کننده برای کاهش بیشتر رطوبت باشد.

انواع فاصله‌دهنده پنجره:

خشک کننده – ماده خشک کننده ماده ای است که رطوبت هوا را جذب می کند که معمولاً برای حفظ حالت خشکی در مجاورت آن استفاده می شود.

انواع پنجره های شیشه ای عایق

اگر پنجره‌های قدیمی‌تری دارید، به احتمال زیاد پنجره‌هایی با قاب آلومینیومی با شیشه‌های تک جداره هستند. اینها برای شما هزینه دارند. پنجره های دو جداره در حال حاضر استاندارد صنعت هستند، آنها فضای مورد نیاز برای گاز عایق را در درب و پنجره های الومینیوم ها فراهم می کنند. علاوه بر پنجره های دوجداره، پنجره های سه جداره به طور فزاینده ای متداول می شوند..

درب و پنجره های الومینیوم های دو جداره

این یک سیستم پنجره با دو شیشه است که توسط گاز از هم جدا شده اند. یک صفحه داخلی و یک قاب بیرونی با گاز آرگون یا کریپتون در فضای بین وجود دارد. در دنیای درب های مسکونی، اینها رایج ترین هستند. درب ها ناکارآمدی پنجره های تک جداره را تحت الشعاع قرار می دهند و برای کاهش هزینه های انرژی و سر و صدای بیرون طراحی شده اند. یکی دیگر از مزایای بزرگ درب ها این است که از ورود 25 درصد گرمای خورشید به خانه شما جلوگیری می کند و از شما در برابر تابش خیره کننده و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند که می تواند به وسایل خانه شما آسیب برساند.

درب های سه جداره

این یک واحد پنجره است که شامل سه شیشه است. یک قاب داخلی، یک قاب بیرونی و یک صفحه بین این دو وجود دارد. گاز در فضاهای بین شیشه های داخلی و خارجی پر می شود. پنجره های سه جداره در برابر تراکم مقاوم تر هستند و برای خانه هایی در آب و هوای سردتر توصیه می شود. اگر قصد دارید پانزده تا بیست و پنج سال دیگر در خانه خود زندگی کنید، پنجره های سه جداره می توانند ارزش هزینه اضافی را داشته باشند. یا اگر از هر چیزی که از راه دور نزدیک به هوای سرد در زمستان باشد متنفر هستید، به سراغ پنجره های سه جداره بروید: این پنجره به شما بیمه اضافی در برابر نفوذ هوای سرد به داخل می دهد.

انواع گازهای مورد استفاده در واحدهای شیشه ای عایق

در داخل قاب مهر و موم شده و در بین هر شیشه در درب و پنجره ها گازهای بی اثر، معمولاً آرگون یا کریپتون وجود دارد که به دلیل کیفیت متراکمشان بهتر از هوا به کاهش رسانایی گرما کمک می کنند. اکثر پنجره های جدید ساخت و ساز و جایگزینی با هر یک از این گازها پر می شوند. گاز کریپتون اغلب به عنوان بهترین گاز در نظر گرفته می شود، اما گاز آرگون رایج تر و مقرون به صرفه تر است. با این حال، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، آرگون هنوز رسانایی گرمایی بسیار پایین تری نسبت به هوا دارد.

تصمیم بین گاز آرگون و کریپتون (زمانی که انتخاب در دسترس باشد) واقعاً به محل زندگی شما و میزان ارزشی که از سرمایه گذاری به دست خواهید آورد بستگی دارد. برای ما در تگزاس، گاز آرگون به خوبی کار می کند.

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟