چرایی محبوبیت نمای کرتین وال

چرایی محبوبیت نمای کرتین وال

چرایی محبوبیت نمای کرتین وال

در بهترین ساختمان های تجاری و مسکونی دنیا انواع کرتین وال وجود دارد که بهترین آنها نمای لامل است. نمای لامل تنها یکی از انواع کرتین وال می باشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی مورد استقبال گسترده معماران و مجریان پروژه های ساختمانی قرار گرفته است. یکی از مزیت های اصلی این دیوارها هزینه کم نگهداری، نصب و دوام بالا است. هزینه کرتین وال شیشه ای در مرحله نصب و نگهداری هم مقرون به صرفه است و هم در کنار دلایل تخصصی دیگر توجیه خوبی برای استفاده روزافزون از آن در کشورهای مختلف شده است.

نمای لامل مصالح ساختمانی جدیدی است که به دلیل وزن کم و هزینه کم در صنعت ساختمان مورد توجه بسیاری از طراحان و معماران قرار گرفته است. دیوارهای دال شیشه ای از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

  1.  ساختار نگهدارنده (پروفیل عمودی و افقی)
  2.  شیشه

اگرچه ساختار اولیه اولین دیوارهای شیشه ای فولادی بود، امروزه این نوع نما عموماً با استفاده از پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده ، طراحی و ساخته می شود. با توجه به این که فریم های آلومینیومی اغلب با شیشه پر می شوند، نور طبیعی را به فضای داخلی می دهند و از نظر معماری ظاهر بسیار زیبایی را ارائه می دهند.

کرتین وال به 3 روش اجرا می شوند:

کرتین وال سیستم فریم لس

کرتین وال سیستم کپ (لامل)

کرتین وال سیستم عنکلبوتی

کرتین وال با توجه به نیاز طراحان (با در نظر گرفتن الزامات ساختمان و عواملی مانند انقباض و انبساط حرارتی ، ارتعاشات و حرکات ساختمان در اثر نیروهای باد و زلزله، آب بندی موثر و تهویه هوا، عایق حرارتی برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی و عایق صدا و نورپردازی در ساختمان ) طراحی و اجرا می شود و مناسب ترین روش نما در ساختمان های چند طبقه می باشد.
کرتین وال را می توان در محل ساختمان ساخته شود و نیازی به ساخت در کارخانه نیست. گروه صنعتی گلدن وین مجری نمای لامل نیم و تمام کپ در اصفهان میباشد که اکثر پروژه های این کمپانی لامل تمام کپ میباشد .
در هنگام نصب کرتین وال، مواردی باید در نظر گرفته شود که مهمترین آنها جزئیات درپوش ها و نگهدارنده های شیشه ها در حین اجرا است.

طراحان این نماها موظفند جزئیات دقیق اجرا و نحوه نصب قطعات این دیوارها را بر روی نقشه اجرایی برای پیمانکاران توضیح دهند که گروه صنعتی گلدن وین مشاوره های لازم برای ساخت و اجرای نمای لامل به مهندسین میدهد. پروفیل عمودی و افقی یکی از اجزایی است که در اجرا و نصب کرتین وال حائز اهمیت است. پروفیل عمودی و افقی فلزی است که در قسمت بیرونی دیوار قرار دارد و به اعضای اسکلت فلزی داخل ساختمان متصل می شود.

می توان گفت پروفیل عمودی و افقی در معرفی نمای کرتین وال صفحه ای فلزی است که در قسمت بیرونی دیوار قرار گرفته و به فضای داخلی ساختمان متصل می شود و نوعی نگهدارنده ی شیشه ها و مابقی سازه میباشد.

بیرون ساختمان
یکی دیگر از متریال های مورد استفاده برای نمای خشک که به دلیل ماهیت و خواص منحصر به فرد مورد توجه معماران قرار گرفته است، نمای لامل گپ است. لامل گپ پوششی شفاف برای نمای ساختمان های مدرن است که هرگز بار ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها وزنی که می توانند تحمل کنند وزن خود و نیروی باد است که به آن وارد می شود.

یکی از نکات قابل توجه، ضخیم بودن شیشه های این نما است که باید تا حد ممکن با سازه ی انتخابی هماهنگی داشته باشد.
دو نوع ضخامت برای شیشه در این دیوارها وجود دارد:

ضخامت 6 میلی متر برای شیشه های عایق

ضخامت 4 میلی متر برای بقیه ساختمان

ضخامت 6 میلی متر بیشتر در نقاط اسپندل و ضخامت 4 میلی متر برای عایق شیشه استفاده می شود.

هزینه ی نمای کرتین وال را می توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد:

  1. هزینه خرید قطعات و پروفیل های مورد نیاز برای اجرای دیوار شیشه ای.
  2. هزینه های نصب و اجرای دیوارها و نیروی انسانی مورد نیاز.

این هزینه ها معمولاً به بودجه زیادی نیاز ندارند. علاوه بر این پس از نصب کرتین وال ها هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد و فقط هزینه ی شست و شوی نما است.

به طور کلی اجرای کرتین وال برای انواع ساختمان ها در کاهش هزینه های ساخت بسیار موثر است. علاوه بر این، این دیوارها مزایای بسیار دیگری نیز دارند، از جمله:

عایق کامل رطوبت، گرما و صدا.

بهینه سازی در انتقال نور و دمای محیط.

کاهش مصرف انرژی.

ساختار سبک وزن و کاهش بار مرده.

سرعت اجرا بالا.

زیبایی و جذابیت فوق العاده در شب و روز.

تفاوت نمای لامل و نما های اجری
نمای اجری یکی از نماهای سنتی است که در گذشته برای جداسازی فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شد. نمای کرتین وال نیز برای این منظور استفاده می شود اما با نمای اجری تفاوت دارد. این تفاوت ها به طور خلاصه به موارد زیر مربوط می شود:

زیبایی نما
وزن دیواری که وارد سازه اصلی می شود

هزینه های جاری نمای اجری

مقدار نور و نوری که از این دیوارها می گذرد

مقاومت دیوار در برابر بارهای جانبی روی نما
درجه عایق بودن نماها در برابر شرایط جوی

هر یک از اینها تأثیر بسزایی در طراحی و محاسبات مهندسی ساختمان دارند و بنابراین در طراحی و اجرای پروژه ی ساختمانی بسیار حائذ اهمیت هستند. از آنجایی که کرتین وال در بسیاری از موارد فوق بهتر از نماهای اجری هستند، در سال های اخیر در ساخت و سازهای مختلف رواج بیشتری یافته است.

جدیدترین قیمت‌های این دیوارهای شیشه‌ای مدرن را می‌توان با معیارهای مختلف ارزیابی و محاسبه کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، هزینه های دیوارهای پرده شیشه ای را می توان در دو بخش کلی طبقه بندی کرد که بر اساس این معیارها قیمت گذاری می شوند و اما گروه صنعتی گلدن وین نحوی محاسبه ی قیمت نمای لامل در اصفهان به بسیاری از سازندگان این شهر مشاوره میدهد.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟