پنجره ی مناسب برای خانه ی شما


هنگام بررسی گزینه های پنجره، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین راه حل ممکن برای پنجره و درب را برای نیازهای فردی خود دریافت می کنید. نه تنها طیف وسیعی از متریال ها وجود دارد که پنجره های شما می توانند از آنها ساخته شوند، بلکه انواع شیشه ها و سبک های بازشو نیز وجود دارد که می تواند انتخاب پنجره ها را کمی بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می شد درگیر کند!

در حالی که ممکن است سبک پنجره یا حداقل رنگ آن را در ذهن داشته باشید، جنس و نوع شیشه می تواند تاثیر زیادی بر راحتی و لذت طولانی مدت افرادی که در خانه جدید شما زندگی می کنند داشته باشد. یکی از اولین چیزهایی که باید در پروژه جدید خود لحاظ کنید مواد قاب پنجره ای است که انتخاب می کنید.

به عنوان مثال، مصالح رایج قاب پنجره عبارتند از:

چوب

آلومینیوم

یو پی وی سی

فولاد

فایبرگلاس

و در حالی که هرکدام نکات مثبت و منفی خود را دارند، یکی از آنها به دلایل مختلف برجسته است: پنجره های آلومینیومی.

در حالی که در دهه 1980 ممکن است uPVC ماده انتخابی برای فروشندگان شیشه دوجداره بوده باشد، تا جایی که در یک سریال تلویزیونی در بریتانیا مورد توجه قرار گرفت، اما محبوبیت آن به نفع مواد شیک تر، پایدار و موثرتر کاهش یافته است.

پس چرا پنجره های آلومینیومی به انتخاب محبوب برای ساختمان های مدرن تبدیل شده اند؟ آلومینیوم به عنوان ماده ای برای قاب پنجره و درب شما مزایای زیادی دارد. این یک فلز فراوان و طبیعی است، اما همچنین می تواند بارها و بارها بازیافت شود و آن را به یک انتخاب پایدار تبدیل کند. در مقایسه با فولاد یا فایبرگلاس، هزینه پایینی دارد و به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و اشعه ماوراء بنفش، خواص ضد باکتریایی و دوام، به نگهداری کمی نسبت به مواد دیگر نیاز دارد. آلومینیوم همچنین با تمام تنظیماتی که صاحبان خانه با آن آشنا هستند در دسترس است، اما قدرت آن به این معنی است که می توانید از پنجره های بزرگتر لذت ببرید و محیط بازتری در خانه خود ایجاد کنید.

بنابراین بیایید گزینه های شیشه ای و چند نوع مختلف پنجره های آلومینیومی و مزایای مربوط به آنها در ارائه یک خانه گرم، خشک، سالم و شیک را بررسی کنیم.

دوجداره و تک جداره

وقتی اکثر مردم به پنجره ها فکر می کنند، در واقع همان نوع شیشه ای است که به آن فکر می کنند. به یک خانه قدیمی و سرد بروید و تنها شیشه‌های پنجره‌ها (احتمالاً پر از رطوبت) به کانون توجه تبدیل می‌شوند. در یک روز سرد وارد یک خانه مدرن شوید و سهولت نسبی که پمپ ترمال اتاق ها را گرم می کند به شیشه دوجداره و عایق بودن نسبت داده می شود.

بنابراین بیایید دو نوع اصلی عایق بندی را کمی بیشتر بررسی کنیم.

پنجره های تک جداره

پنجره های تک جداره به سادگی دارای یک لایه شیشه هستند تا یک محیط را از محیط دیگر جدا کنند. تک جداره عایق موثری ایجاد نمی کند و افزایش ضخامت شیشه باعث بهبود عایق آن نمی شود. انتخاب نوع مناسب شیشه مانند پوشش Low-E می تواند کمی عملکرد را بهبود بخشد. تک جداره چند لایه برای کاهش صدا و UV بهتر است.

پنجره های دوجداره

پنجره های دو جداره با دو لایه شیشه با یک فضای هوای مهر و موم شده یا عایق ساخته می شوند که در مقایسه با شیشه های تک جداره، عایق بیشتری از محیط های بیرونی ایجاد می کند. برای تقویت بیشتر عایق، می توان یک گاز بی اثر مانند آرگون یا کریپتون را به فضای هوا اضافه کرد. R-value شیشه نشان دهنده درجه عایق بودن آن است و هنگام مقایسه گزینه های شیشه مفید است.

در برخی مناطق شیشه سه جداره در دسترس است، با این حال در آب و هوای NZ، یک واحد دو جداره موثر معمولا برای بهبود عایق کافی است. گاهی اوقات مکان پنجره انواع شیشه های مورد استفاده در خانه را تعیین می کند. به عنوان مثال، برخی از شیشه های دو جداره چند لایه برای پنجره های رو به جاده استفاده می کنند تا صدای ترافیک را کاهش دهند. تمام پنجره‌های بیرونی خانه‌های مدرن به دلیل قوانین دولتی دو جداره هستند و به خانه‌ای گرم‌تر و خشک‌تر کمک می‌کنند.

انواع پنجره های آلومینیومی
در زیر چندین نوع مختلف پنجره که اغلب در پروژه های مسکن در نیوزلند استفاده می شود و مزایا یا کاربردهای کلیدی آنها آورده شده است.

پنجره ثابت

این پنجره ها باز نمی شوند. آنها اغلب به عنوان پنجره های تصویر نامیده می شوند زیرا معمولاً برای نمایش یک نما یا فعال کردن نور به مناطق تاریک دیگر استفاده می شوند.

پنجره های سایبان

اینها از بالا لولا می شوند و به قسمت بازشو ارسی می گویند. آنها برای اجازه دادن به جریان هوا از طریق خانه شما در صورت نیاز عالی هستند. هنگامی که پنجره های سایبان باز می مانند، بهتر از پنجره های دیواری از باران محافظت می کنند. مهم نیست که یک پنجره نازک بلند حمام، یک پنجره اتاق خواب وسیع تر یا یک پنجره اتاق نشیمن باشد، این پنجره ها در همه خانه ها / ساختمان ها رایج هستند.

 

پنجره های محفظه

لولایی به پهلو به جای بالا، کمتر رایج است، اما برخی سبک باز کردن کناری را ترجیح می دهند. هنگامی که پنجره بسته می شود، مانند یک پنجره سایبان به نظر می رسد و فقط دستگیره ها در کنار آن قرار دارند.

پنجره های دو تاشو

اینها به صورت دو یا چند پانل لولایی ساخته می شوند که به عقب تا می شوند تا یک دهانه بزرگ ایجاد کنند. پنجره‌های دوتایی با تعداد پانل‌های زوج بهترین هستند زیرا باز و بسته کردن پنجره را آسان‌تر می‌کند. پنجره های دوتایی اغلب برای ایجاد یک بازشوی بدون درز بین داخل و خارج، در مناطقی مانند آشپزخانه یا بارها استفاده می شود.

پنجره های کشویی

پنجره‌های کشویی دارای یک مسیر کشویی هستند که پانل‌ها را قادر می‌سازد در پشت پانل ثابت حرکت کنند. آنها برای افزایش جریان هوا یا اتصال مناطق زندگی داخلی و خارجی عالی هستند. از آنجایی که پانل‌های کشویی از قاب بیرون نمی‌زنند، گزینه‌ای امن برای پیاده‌روها یا مناطق پرترافیک هستند.

سه ریل

بر خلاف دو تا، که در آن کل فضای پنجره یا درب باز می شود، لنگه ها دارای دو یا سه شیشه کشویی هستند که به شما امکان می دهد دو سوم اندازه پنجره را باز کنید. این‌ها در موقعیت‌هایی که نمی‌خواهید باز شدن پنجره مانع از راهرو یا فضای زندگی شود، محبوب هستند.

پنجره های ترمال

پنجره های ترمال در تمام انواع بازشو که در بالا توضیح داده شد موجود هستند، اما از پروفیل های متفاوت تا پنجره های استاندارد ساخته می شوند. در اینجا به مزیت اصلی پنجره های ترمال و تفاوت آنها با پنجره های استاندارد می پردازیم.

یک پنجره آلومینیومی معمولی عایق خوبی نیست زیرا امکان انتقال حرارت از داخل به بیرون را فراهم می کند. بیش از 40 درصد از گرمای خانه شما می تواند در زمستان از طریق پنجره های شما از بین برود یا برعکس در تابستان زمانی که شما سعی می کنید خانه خود را خنک نگه دارید. در مقابل، پنجره های ترمال دارای یک عایق نایلونی هستند که در پروفیل آلومینیومی تعبیه شده است که به عنوان یک عایق عمل می کند، انتقال حرارت را از طریق قاب پنجره کاهش می دهد و دمای یکنواخت تری را در خانه شما حفظ می کند.

برای افزایش بهره وری انرژی یک پنجره ترمال، شیشه دوجداره با یک فاصله دهنده ترمال، شیشه با پوشش پایین E و پرکننده آرگون گزینه های عالی هستند که تراکم و انتقال حرارت از طریق شیشه را کاهش می دهند.

پنجره های بهبود یافته ترمال با تاکید بیشتر بر بهره وری انرژی و خانه های سالم تر به طور فزاینده ای در ایران محبوب می شوند.

پنجره یکی از مهم ترین خریدهایی است که هنگام ساخت خانه انجام می دهید. آنها برای راحتی شما و همچنین سلامتی شما حیاتی هستند، بنابراین برای اطمینان از انتخاب صحیح شما سزاوار توجه بیشتری هستند.

طراحی خانه های مدرن به سمت پنجره های بزرگتر و تعداد بیشتری از آنها در حال حرکت است. ارزش آن را دارد که در مورد تأثیر پنجره ها بر راحتی خانه خود فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که بهترین راه حل پنجره را برای برآورده کردن نیازهای منحصر به فرد خود دریافت می کنید و اطمینان حاصل کنید که هرگز از انتخاب های خود پشیمان نمی شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟