پنجره های خانه خود را به جای تعمیر، تعویض کنید؟


تعویض پنجره کاری نیست که صاحبان خانه دوست داشته باشند. تا زمانی که پنجره ها به ظاهر ساختمان لطمه ای وارد نکنند و به راحتی باز یا بسته شوند، اکثر مالکان هرگز به فکر تعویض آنها نخواهند بود.

اما پنجره ها فقط دریچه هایی در دیوارها نیستند که نور می تواند وارد خانه شود. همانطور که Advantage Management توضیح می دهد، پنجره ها بخش مهمی از سیستم عایق کاری خانه هستند. آنها به عنوان یک مانع برای جلوگیری از رطوبت و تمام مشکلات آن از خانه شما عمل می کنند.

اگر پنجره های شما دیگر این عملکردها را انجام ندهد، هزینه بیشتری نسبت به هزینه صرفه جویی شما خواهد داشت. این هزینه ممکن است در قبوض بالاتر انرژی برای خانه، به علاوه خطر بیشتر آسیب آب دیده شود.

شما همچنین نمی خواهید پنجره ها خود را تعویض کنید، زمانی که می توانید آنها را با تعمیر آنها به کار ببرید. چه زمانی باید پنجره های خانه خود را در مقابل تعمیر آن ها تعویض کنید؟ چه چیزهایی می توانند به شما در تصمیم گیری کمک کنند؟

شیشه آسیب دیده

فرض کنید شیشه آسیب دیده است به طوری که قدرت بینایی مختل شده و به یک مسئله ایمنی تبدیل شده است. در این صورت می توانید قسمت آسیب دیده پنجره را تعویض کنید. تعویض شیشه برای پنجره های تک جداره راحت تر از پنجره های چند جداره است. ممکن است علاوه بر تعویض شیشه برای پنجره های چند جداره، به تعویض ارسی نیز نیاز داشته باشید.

مونتین ها و مولیون ها آسیب دیده

اگر مونتین‌های پنجره (قابی که برای جدا کردن یا نگه‌داشتن شیشه در جای خود استفاده می‌شود) یا مونیون‌ها (میله یا تیری که واحدهای پنجره را جدا می‌کند) شکسته یا پوسیده شده باشند، می‌توان آنها را بازسازی کرد. همچنین، اگر بتونه ای که شیشه های پنجره را در جای خود نگه می دارد، با قطعات از دست رفته شکننده شده باشد، این نیز به راحتی قابل تعمیر است.

گیره های پنجره

ارسی ها برای استحکام و عملکرد کلی پنجره حیاتی هستند. اما آنها گیر می کنند. اگر ارسی و قاب توسط لایه‌هایی از رنگ به هم متصل شوند، ممکن است ارسی گیر کند. ممکن است ارسی پنجره نیز شل شده یا از مسیر خود خارج شده باشد. به هر دلیلی، ارسی های پنجره را می توان تعویض کرد.

کلاهک چکه ای آسیب دیده یا از بین رفته است

درپوش قطره ای یک چشمک L شکل است که بعد از پنجره شما اما قبل از سایدینگ نصب می شود. این جزئیات کوچک تضمین می کند که آب به گوشه های پنجره نشت نمی کند و به خانه شما نفوذ نمی کند. درپوش دور پنجره شما ممکن است شل شود یا پوسیده شود. اما خوشبختانه، وقتی این اتفاق می‌افتد، مجبور نیستید کل پنجره را جایگزین کنید.

پوشش خارجی قدیمی، شل یا آسیب دیده

روکش پنجره های بیرونی در اطراف قاب پنجره های خارج از خانه شما می چرخند. آنها فضای بین قاب پنجره و دیوار را می پوشانند. آنها عمدتاً به عنوان یک لمس نهایی اضافه می شوند (برای ارائه ظاهری تمیز) اما عملکرد عملی جلوگیری از پیش نویس ها را نیز انجام می دهند. اگر پوشش پنجره بیرونی پوسیده، گم شده یا زشت باشد، قابل تعمیر است.

نشتی های جزئی

ناودان ها، زهکش ها و لوله های زهکشی ضعیف ممکن است آب را به دیوارهای خانه منحرف کرده و باعث نشت پنجره شوند. تا زمانی که نشتی از اطراف پنجره باشد و نه از آن، پنجره نیازی به تعویض ندارد. برای حل این مشکل، مشکلات زهکشی که باعث نشتی می شود را برطرف کنید

پنجره های مه آلود

اگر پنجره های دو جداره یا سه جداره مه می شوند، به این دلیل است که آب در داخل واحد شیشه ای عایق (IGU) متراکم می شود. ویندوزهای جدیدتر برخلاف نسخه‌های قدیمی‌تر دارای IGU هستند که مهر و موم شده و دائمی هستند. از بین بردن و بازسازی IGU یک گزینه نیست. اگر IGU به طور موثر کار نمی کند، زمان تعویض پنجره فرا رسیده است.

مسائل ساختاری

اگر مشکلات ظاهری در ناودانی ها، روکش خانه و سایر ویژگی های پنجره وجود دارد، زمان تعویض آن فرا رسیده است. مشکلات در اطراف پنجره، مانند سایدینگ یا عایق نیز ممکن است بر پنجره تأثیر بگذارد. اگر نشانه‌هایی از آسیب ساختاری در پنجره‌های خود مشاهده کردید، ممکن است لازم باشد پنجره و بخش‌هایی از ساختمان خود را تعویض کنید.

نشت آب قابل توجه

همانطور که قبلا گفته شد، اگر پوشش پنجره بیرونی وحشتناک باشد یا مشکلاتی در مناطق نزدیک پنجره وجود داشته باشد، آب به داخل خانه نفوذ می کند. اما، اگر بررسی کرده باشید و هیچ مشکلی در مناطق مجاور وجود نداشته باشد، احتمالاً نشتی از پنجره شما می آید. یک پنجره نشتی باید تعویض شود. برای رفع آن کار زیادی نمی توانید انجام دهید.

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟