پنجره های ایمن برای کودکان


شیب و چرخاندن پنجره ها به عنوان یک راه حل بسیار محبوب برای خانه های مدرن ظاهر شده است. این پنجره‌ها برای خانواده‌هایی با بچه‌ها ایده‌آل هستند، زیرا احتمال بیرون رفتن یا گیرکردن انگشتانشان در شیشه را کاهش می‌دهند. به لطف پنجره کج و چرخان، خانه شما زیباتر می شود و جذابیت زیبایی شناسی خاصی دارد. سیستم بازشو دوگانه راحتی و عملکرد را افزایش می دهد.

به دلیل مکانیزم عملیاتی پیچیده، پنجره‌های شیب‌دار کمی گران‌تر از سایر انواع پنجره‌ها هستند. آنها در مواد مختلفی از جمله چوب، آلومینیوم و یو پی وی سی وجود دارند. نصب پنجره شیب دار در منزل شما دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به تفصیل آن ها را بیان خواهیم کرد.

پنجره های شیب دار چیست؟

پنجره ها تحت تاثیر طرح های اسکاندیناویایی، کج و چرخاندن پنجره ها روی دو محور باز می شوند و کاملا انعطاف پذیر هستند. به لطف این نوآوری در طراحی، اکنون می توانید پنجره را به دو روش مختلف باز کنید. پنجره را می توان از پایین به سمت داخل خم کرد و در بالا یک دهانه کوچک برای هوا باقی گذاشت. علاوه بر این، پنجره را می توان به سمت داخل مانند پنجره ای باز کرد. به طور معمول، این نوع پنجره به عنوان یک ویژگی ایمنی یا یک خروجی اضطراری نصب می شود.

مکانیسم دستگیره پنجره استفاده را هدایت می کند. پنجره را می توان با پایین آوردن دسته قفل کرد، که به طور همزمان تمام نقاط قفل را درگیر می کند. هنگامی که دستگیره را تا انتها به سمت بالا می‌چرخانید (به سمت بالا)، پنجره به سمت داخل باز می‌شود، درست مانند پنجره‌های قابدار. دستگیره را می توان تا نیمه افقی چرخاند تا پنجره را به سمت پایین متمایل کند. با این حال، مکانیسم پنجره ها بسته به سازنده می تواند متفاوت باشد.

مزایای شیب و چرخش پنجره ها

شما می توانید این نوع پنجره را به دو روش مختلف باز کنید که آن را بسیار سازگار می کند. پنجره را می توان از پایین به سمت داخل کج کرد و باز کرد، درست مانند یک پنجره معمولی. طراحی قابل انطباق پنجره کج و چرخشی تهویه خانه را آسان می کند. شما می توانید پنجره را کمی باز نگه دارید تا به لطف ویژگی کج شدن پنجره، هوای تازه وارد خانه شما شود. برای اینکه بیشتر هوای تازه و بیرون را تنفس کنید، می‌توانید پنجره را کاملاً باز بگذارید. علاوه بر این، شیب پنجره مانع از ورود آب باران به خانه شما در طول فصل باران می شود.

به طور نسبی، پنجره های شیب دار و چرخشی نسبت به پنجره های معمولی ایمن تر هستند. یک سارق به دلیل کج بودن پنجره وارد خانه شما بسیار سخت می شود. باز کردن اجباری پنجره به دلیل لولای چرخشی چالش برانگیز است. برای خانواده هایی که بچه یا حتی سگ دارند، پنجره نیز گزینه ایمن تری است. یک پنجره کج شده از بالا رفتن بچه ها یا حیوانات یا گیر کردن انگشتان یا پنجه هایشان جلوگیری می کند.

به دلیل طراحی پیچیده، پنجره هوابند است. این تضمین می کند که گرما در داخل باقی می ماند. همچنین مانع از ورود هوای سرد به خانه شما می شود و فشار وارده بر بخاری شما را کاهش می دهد. به دلیل بهره وری انرژی استثنایی، پنجره های کج و چرخان شما را قادر می سازد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و هزینه های برق شهری خود را به حداقل برسانید.

در مقایسه با پنجره‌های معمولی، نگهداری و تمیز کردن پنجره‌های شیب‌دار نیز ساده است. به لطف چرخش پنجره به داخل به راحتی می توانید به تمام طرف های شیشه برسید و هر زمان که لازم بود آن را پاک کنید.

معایب شیب و چرخش پنجره ها

پنجره کج و چرخان به دلیل طراحی پیچیده و امروزی آن گرانتر از پنجره‌های دیواری، دو آویزان یا سایر سبک‌های پنجره است. هزینه تعمیرات و نگهداری نیز به دلیل پیچیدگی طراحی می تواند افزایش یابد.

نصب این نوع پنجره باید به خوبی فکر شود. با توجه به اینکه پنجره به سمت داخل باز می شود، باید آن را به صورت غیر انسدادی قرار دهید. به عنوان مثال، قرار دادن چیزی مستقیماً پشت مبل شما می تواند آسیب زا باشد و منجر به آسیب شود.

طراحی و ظاهر مدرن پنجره محدودیت های بیشتری را برای نصب اعمال می کند. اگر در یک ساختمان معمولی و قدیمی زندگی می کنید، ممکن است پنجره کج و چرخان برای خانه شما ایده آل نباشد زیرا ممکن است نامناسب به نظر برسد. برای خانه هایی با طراحی مدرن یا امروزی، این پنجره عالی است.                                                                                              برای مشاوره وخرید از این نوع پنجره با گروه صنعتی گلدن وین تماس بگیرید

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟