لاستیک و نوار مویی


مشخصات لرزش پانل های درب تحت تأثیر مهر و موم های نوار هوای مورد استفاده در بین درب ها و بدنه خودرو در امتداد محیط درها قرار می گیرد. مهر و موم های نوار هوایی خواص مواد غیرخطی و ویسکوالاستیک را نشان می دهند که از نظر فرکانس ، دما ، میزان کرنش و دامنه و سابقه بار قبلی متفاوت است. خصوصیات مواد مهر و موم باید به دقت بررسی شود تا مشخصات ارتعاش خودرو در شرایط مختلف بارگیری پیش بینی شود.

در این مطالعه ، ما مدل هایپلاستیک و ویسکوالاستیک از مهر و موم نوار هوا را برای پیش بینی عملکرد دینامیکی درب خودرو و تأثیر آن بر پویایی کلی خودرو توسعه داده ایم. برای این منظور ، ابتدا با استفاده از یک تورفتگی رباتیک مجهز به سنسورهای نیرو و جابجایی ، آزمایش فشرده سازی استاتیک و آرامش استرس بر روی مهر و موم انجام شد و سپس یک مدل المان محدود با استفاده از نتایج این آزمایشات در ساخته شد. سرانجام ، یک مدل نمایشی از مهر و موم در مدل اجزای محدود درب خودرو ادغام شد تا تأثیر آن را بر روی ارتعاشات خودرو بررسی کند. پیش بینی های مدل با استفاده از تجزیه و تحلیل مد تجربی انجام شده در درب خودرو با و بدون مهر و موم اعتبار. مشاهده شد که مهر و موم تأثیر قابل توجهی بر پویایی خودرو دارد.

مهر و موم های بند آب و هوای سیستم درب خودرو نقش اصلی را در تعیین تلاش برای بسته شدن درب ، جدا کردن محفظه مسافر از آب و کاهش صدای باد در داخل خودرو دارد. با استفاده از تجزیه و تحلیل عناصر محدود غیرخطی ، می توان یک مقطع مهر و موم را برای رفتار انحراف بار فشرده سازی ، توزیع فشار تماس و آسپیراسیون به دلیل اختلاف فشار در سطح مهر و موم تجزیه و تحلیل کرد. پاسخ  مهر و موم ، شکل تغییر شکل یافته در هنگام فشرده سازی ، توزیع فشار تماس و اختلاف فشار آسپیراسیون از عوامل مهم عملکرد مهر و موم هستند که در طراحی مهر و موم هوای درب در نظر گرفته می شوند. تجزیه و تحلیل در اینجا شرح داده شده و ارزیابی طراحی مربوطه می تواند قبل از توسعه هر نوع نمونه اولیه در صورت موجود بودن هندسه کافی و اطلاعات خاصیت مواد ، انجام شود.
لاستیک های که کارخانه ی پنجره ی طلایی در پنجره ها استفاده میکند دارای این ویژگی هاست.

1.مناسب برای درب و قاب پنجره.

2.ضد آب ، ضد باد ، مقاومت در برابر پیری عالی.

3.برش آسان و نصب آسان ، بدون نیاز به ابزار تخصصی.

4.جلوگیری از جمع آوری گرد و غبار بین درهای کشویی یا برای پنجره ها.

5.سر و صدای بیرون را کاهش میدهد

 

 

مقاله

194 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟