عوامل موثر بر قیمت الومینیوم

قیمت آلومینیوم

آلومینیوم یکی از متداول ترین مواد مورد استفاده در سراسر کره زمین است که در برابر خوردگی ، هادی عالی برق و وزن فقط فولاد معادل آن مقاومت می کند. آلومینیوم که بیشتر در حمل و نقل ، ساخت و ساز و بسته بندی استفاده می شود ، در کشورهای جهان و در کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان خرید و فروش می شود. قیمت آلومینیوم بسته به شرایط موجود در صنایع اصلی آن در نوسان است و بنابراین در معرض طیف گسترده ای از عوامل خارجی است.

یکی از رایج ترین عواملی که بر قیمت آلومینیوم تأثیر می گذارد ، تقاضای برق در هر منطقه است. فرآیند ذوب مورد استفاده برای تولید آلومینیوم به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و تغییرات در قیمت برق مستقیماً بر هزینه آلومینیوم تأثیر می گذارد. این می تواند منجر به جابجایی یا حتی خاموش شدن کامل کارخانه های ذوب شود.

در کشورهای پیشرفته ، حمل و نقل بزرگترین بازار آلومینیوم است ، به ویژه در اتومبیل و هوا فضا. پیشرفت در مواد جدید سبک تر و در دسترس بودن آنها در نهایت تقاضای آلومینیوم و متعاقباً قیمت آن کاهش خواهد یافت. شرکت های هواپیمایی در حال گسترش استفاده از مواد کامپوزیت الیاف کربن جدید با هدف کاهش مصرف آلومینیوم از 50 به 20 درصد هستند. این امر بدون شک تأثیر بسزایی در بازار آلومینیوم خواهد داشت. دومین صنعت بزرگ آلومینیوم بازار ساختمان و ساخت و ساز است ، جایی که تقاضا در کشورهای در حال توسعه هنوز بسیار زیاد است – آلومینیوم تا 30 درصد از مصالح ساختمانی را در اینجا تشکیل می دهد. طبیعت نامنظم صنعت ساختمان بر قیمت آلومینیوم تأثیر می گذارد ، زیرا رشد ساخت و ساز قیمت را افزایش می دهد و جمع شدن ساختمان قیمت را کاهش می دهد. علی رغم تکیه آلومینیوم به چنین بازارهای متغیری ، قیمت این مواد در تمام مدت بالا است. سهام تولید کمترین میزان موجود در دهه های گذشته است و فعالیت های شدید ساختمانی در کشورهایی مانند هند و چین تقاضای آلومینیوم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این روند برای سایر فلزات مانند مس ، روی و سرب نیز مشهود است. با توجه به مصرف جهانی و تولید این مواد ، قیمت مواد اولیه بسیار حساس به تغییر در اقتصاد و نرخ ارز است. رکود اقتصادی ، رشد سریع اقتصاد چین و سقوط تدریجی دلار همه عواملی هستند که باعث می شوند قیمت آلومینیوم با گذشت زمان دچار نوسان شود.برای چنین کالای جهانی تعجب آور نیست که قیمت آلومینیوم به اندازه مکان های تولید و فروش متغیر است. قیمت ها در اقتصادهای پیشرفته پایدارتر است ، اما تا زمانی که از آن در صنایع عظیم حمل و نقل و ساخت و ساز جهانی استفاده شود ، قیمت آن به ناچار با نوسانات بازار فعلی گره خواهد خورد.

 

مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟