عایق بندی درب و پنجره ی ترمال بریک

پنجره های لیفت اند اسلاید (lift&slide)

شکست حرارتی: چالشی بین عملکرد انرژی و ظاهر

بازده انرژی ساختمان ها نیز به درب های ورودی مربوط می شود. درها به طور بالقوه برای نتیجه نهایی سیستمهای عایق ویرانگر هستند. به ویژه اگر هدف عملکرد نسبت به گواهینامه ساختمان باشد.

اقدامات خوب شامل نصب درب هایی است که می توانند گرما را در زمستان حفظ کنند و در تابستان هوای گرم را رد کنند. علاوه بر سیستم های بسته شدن ، با کمک پروفیل های چند پایه و مهر و موم های نسبی ، تحقق درب ها اغلب با استفاده از پروفیل های فلزی با شکست گرم انجام می شود.

شکست حرارتی

فناوری شکست حرارتی اجازه می دهد تا پل حرارتی ایجاد شده توسط فلز (آلومینیوم یا فولاد) بین محیط خارجی و داخلی ایجاد شود ، که گرما یا سرما را از طریق هدایت منتقل می کند:در زمستان ، سرما را می گذاریم: در واقع اگر در یا پنجره ای را بدون وقفه حرارتی لمس کنید ، سطح فلز قاب حتی در طرف رو به بیرون ساختمان گرم خواهد بود.

در تابستان گرما را وارد می کنیم: مانند مورد قبلی ، سطح قاب رو به داخل خانه به دلیل دمای خارجی گرم خواهد شد.

پروفیل های پنجره ها و درها با شکست حرارتی با یک سیستم خاص مشخص می شوند که شامل استفاده از یک پلیمر پلاستیکی است که قادر به جلوگیری از هدایت دما بین دو طرف فلزی (داخلی و خارجی) پروفیل است.عملکرد و ظاهر انرژیمتأسفانه ، بهره وری انرژی گاهی با زیبایی برخورد می کند: این مورد پروفیل های شکست حرارتی و لولاهای درب است.در واقع ، در درب های ساخته شده با قاب های پروفیل فلزی که دارای شکست حرارتی هستند ، اغلب از لولاهای خارجی استفاده می شود. در مورد درب های کوچک ممکن است کوچک باشند اما در مورد درب های بزرگتر ، می توانند بسیار حجیم باشند.وقتی درها در نماهای شیشه ای فلزی ادغام می شوند ، می توانند اندازه مهمی داشته باشند ، نه بزرگ. با افزایش وزن ، ضخامت پرفیل افزایش می یابد. با این همه ممکن است منجر به نیاز تولید کننده به قرار دادن لولاهای بیشتر بر روی درب درب شود. این واقعاً لطمه ای به زیبایی شناسی می زند.شکست حرارتی و لولاهای پنهانبعضی اوقات لولاهای محوری اجرا می شوند ، اما از نظر انرژی و عملکرد محدودیت هایی وجود دارد.متأسفانه ، قسمت پلیمری نمی تواند عملکرد مکانیکی فلز را تضمین کند ، و این استفاده از لولاهای پنهان را محدود می کند.این لولاها را می توان روی درهای دارای قاب پروفیل با شکست حرارتی نصب کرد. این موارد همان موضوعاتی را نشان نمی دهد که در عوض برای این نوع پروفیل ها مشخص است (تغییر شکل قاب ، باز شدن لولا) و باعث می شود درهای بزرگ و قابل توجهی سنگین ساخته شوند.عملکرد و زیبایی از این سیستم بهره مند می شود و باعث می شود مهندسان ، معماران و طراحان داخلی شرایط بهتری داشته باشند.

 

مقاله

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟