دلار در برابر ین به بالاترین سطح رسید


به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، جفت ارز  دلار/ ین (USD/JPY) در معاملات اولیه روز جمعه، به بالاترین حد هشت هفته‌ی اخیر صعود کرد. این جفت در بالای سطح 148.80 شکست و سپس به حدود 148.35 بازگشت.

گفتنی است حرکت قیمت این جفت‌ارز در حالی رخ داد که بازارهای مالی مشتاقانه منتظر نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن بودند که البته این نشست برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است. در این بین، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی ممکن است درباره‌ی پایان‌دادن به سیاست نرخ بهره‌ی منفی خود صحبت کند، وجود دارد، و این موضوعی است که می‌تواند کاهش اخیر ارزش  ین ژاپن  را مهار کند

 

سرمایه‌گذاران در سطح جهان در آستانه‌ی تعطیلات آخر هفته، در موضع احتیاط به سر می‌برند. گذشته از آن، تحولات بالقوه در خاورمیانه می‌تواند بر پویایی بازار تأثیر بگذارد. علاوه بر این، جامعه مالی مشتاقانه منتظر نتایج جلسات بانک مرکزی است که قرار است هفته‌ی آینده برگزار شود. بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی اروپا نیز در این میان نقش کلیدی دارند که مطابق با پیش‌بینی‌ها، نرخ بهره را ثابت نگه می‌دارند. با این حال، سرمایه‌گذاران، زبان دستورالعمل‌های آینده بانک‌ها را برای هرگونه نشانه‌ای از مسیرهای نرخ بهره در آینده تفسیر خواهند کرد.

با تمام این‌ها، از آنجا که عملکرد ین نقش کلیدی و پیامدهای گسترده‌تری برای بازارهای ارزی دارد، نشست آتی بانک مرکزی ژاپن به صورت ویژه‌ای در کانون توجه قرار گرفت. افزون بر آن، با احتمال تغییر در سیاست پولی ژاپن، بحث‌های روز سه‌شنبه می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تغییرات قابل‌توجهی برای ین ژاپن باشد و بر استراتژی‌های سرمایه‌گذار در حرکت رو به جلو تأثیر بگذارد.

 

منبع  به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

اخبار

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟