داعش مسؤول انفجارهای‌ فرودگاه کابل ، نظامیان آمریکا در میان ده‌ها تلفات حملات


پنتاگون و مقامات آمریکایی اظهار کردند که ۱۳ پرسنل نظامی آمریکایی طی حملات انتحاری امروز در کابل کشته شدند. رسانه‌ها از وقوع انفجارهای جدید خبر دادند. داعش مسؤولیت حملات را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو عامل انتحاری فروگاه کابل را هدف گرفتند که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۱۸ تن دیگر از نیروهای آمریکا شد. این انفجارها دست کم به کشته شدن دستکم ۶۰ افغان هم منجر شده است.

پنتاگون افزود: با این وجود روند خروج از افغانستان ادامه می‌یابد.

کنت مک‌کنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در این بیانیه گفت: دو عامل انتحاری که حمله را انجام دادند عضو داعش هستند.

مک‌کنزی ادامه داد، در پی دو انفجار کابل تیراندازی‌هایی نیز رخ داد. او در ابتدا آمار ۱۲ کشته و ۱۵ زخمی در صفوف نظامی آمریکا را تایید کرد.

ژنرال مک‌کنزی افزود: تصور نمی‌کنم طالبان با توجه به هدف مشترکشان با واشنگتن درباره دیدگاه خروج نیروهای آمریکایی به وقوع این حملات اجازه داده باشند.

مک‌کنزی تاکید کرد: آمریکا بعد از این حملات در پاسخ دادن به داعش مصمم است. نیروهای آمریکایی به طالبان اطلاع دادند، باید سطح کمربند امنیتی خود را گسترش دهند.

به گفته فرمانده آمریکایی، تهدیدات احتمالی در نزدیکی فرودگاه کابل حملات موشکی و بمب‌های انفجاری باشند و طالبان را در جریان  این اطلاعات قرار می‌دهند.

او تصریح کرد: به رغم غمی که به دلیل از دست دادن افراد چه آمریکایی و چه افغان احساس می‌کنیم به عملیات خروج شهروندان آمریکایی و کشورهای دیگر و دارندگان ویزا و افغان‌هایی که نگران جانشان هستند، ادامه می‌دهیم.

فرمانده مرکزی آمریکا گفت: ۱۰۰۰ آمریکایی دست کم همچنان در افغانستان هستند که منتظر خروجند.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟