تفاوت درب های چرخشی و کشویی در مزایا ومعایب


انتخاب درب عالی کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که مردم در مورد مزایای دو نوع مهم درب های لولایی و درهای کشویی بحث و جدل داشته اند. ترجیحات شخصی شما ممکن است دیدگاه شما را به یک دیدگاه سوق دهد، اما قبل از نتیجه گیری باید مزایا و معایب پایبندی به این گزینه را در نظر بگیرید.

طراحی اولیه آن در مزایا و معایب آن نهفته است. قبل از فهرست کردن این موارد، در این مقاله گروه صنعتی گلدن وین درب های چرخشی در مقابل درهای کشویی را تعریف می کند. همچنین ما به این موضوع می پردازیم که مزایا و معایب آنها چیست؟

درب چرخشی چیست؟

خانه خود را در نظر بگیرید، درهای اتاق خواب، حمام و آشپزخانه شما هر دو دارای دو لولا هستند که به سمت داخل یا بیرون باز می شوند. این نوع درب درب های چرخشی است.در این سیستم معمولاً درب توسط دو لولا به چارچوب در ثابت می شود. هر یک از ما با درب های چرخشی آشنا هستیم زیرا هزار سال قدمت دارند. درب‌های لولای مدت‌هاست که وجود داشته‌اند، و اگرچه درهای کشویی مدرن‌تر آن‌ها وارد دوران فروپاشی شده‌اند، اما همچنان مانند همیشه محبوب هستند. درب‌های چرخشی همیشه قاب‌دار هستند، اما می‌توانند از مواد مختلفی از چوب گرفته تا آلومینیوم، از پلاستیک گرفته تا شیشه ساخته شوند تا بتوانید درب را با توجه به فضای خود سفارشی کنید.اکثر درب‌های چرخشی دستی هستند، اما زمانی که درب‌های چرخشی اتوماتیک را انتخاب می‌کنید، یک سری مزایای اضافی به‌دست می‌آورید.

درب کشویی چیست؟

درب کشویی می تواند به صورت افقی بر روی ریل های فلزی ثابت شده در قاب های بالا و پایین لغزش یابد. در کنار درب غلتک هایی برای باز شدن وجود دارد. هنگامی که باز می شوند، این درب های کرکره مانند در یک شکاف فرو می روند بدون اینکه فضای بیرونی را مختل کنند.امروزه درهای کشویی به یک انتخاب محبوب برای مناطقی تبدیل شده اند که به حیاط خلوت و پاسیو منتهی می شوند. آنها همچنین یک انتخاب محبوب برای درب آشپزخانه و کمد هستند.درهای کشویی امکانات نامحدودی را برای تنوع فضا باز می کنند. شما به راحتی می توانید منطقه را تقسیم کنید و حتی راه حل های پیچیده فضایی ایجاد کنید. با استفاده از درهای کشویی می توانید فضاهایی ایجاد کنید و با ترکیب اتاق های متعدد فضاهای کوچکتر را کوچکتر کنید.روند فعلی در ساختمان های آپارتمانی مدرن ساخت آپارتمان های کوچکتر و استفاده از هر مایل مربع است. در این موارد، درهای کشویی یک انتخاب محبوب درب هستند.سیستم های درب کشویی نیز امکاناتی را برای طراحی داخلی فراهم می کنند، زیرا از درهای کشویی می توان به عنوان دیوارهای متحرک نیز استفاده کرد.

مزایا و معایب درب های چرخشی در مقابل درب های کشوییدر اینجا به برخی از مزایا و معایب درب های چرخشی اشاره می کنیم.

این نکات را دنبال کنید که به شما کمک می کند بهترین درها را در ایران(گروه صنعتی گلدن وین) پیدا کنید.  مزایای درب های چرخشی در مقابل درهای کشویی انواع مدل هادر بین انواع درب ها، تاب ها بیشترین انتخاب را دارند. علاوه بر این، محدوده قیمت درب های چرخشی قابل توجه است و شما می توانید ارزان ترین و گران ترین مدل ها را در این دسته پیدا کنید.مکانیسم های ساده و قابل اعتماددرب گردان می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. کل طرح خیلی دمدمی مزاج نیست، می تواند در بسیاری از چرخه های باز/بسته مقاومت کند.تعمیر و نگهداری آساندر صورت خرابی سخت افزار، به راحتی می توان آن را با قطعات جدید تعویض کرد و لزوماً نیازی به افراد حرفه ای برای نصب آن نیست. نصب آسان با توجه به دانش صحیح نصب درب های چرخشی بسیار ساده است و نباید هیچ مشکلی وجود داشته باشد. معایب درب های چرخشی در مقابل درهای کشویی فضای آنها به مقدار مشخصی فضای آزاد برای باز کردن نیاز دارند.چارچوب درباین یک هزینه اضافی است و عرض و ارتفاع درب را کاهش می دهد.زنگ زدگی یک مشکل رایج هنگام انتخاب سخت افزار ارزان این است که لولاها زنگ می زند و درب شروع به ترک خوردن می کند و به سختی باز می شود. این مشکل به ویژه برای درب ها و درب های ورودی در محیط های با رطوبت بالا اهمیت دارد.

مزایای درب های چرخشی در مقابل درهای کشویی صرفه جویی در فضااین درب ها هیچ فضای خارجی را مانند درهای چرخشی مسدود نمی کنند. اینها درهای کشویی را به انتخابی ایده آل برای اتاق هایی با فضای کم تبدیل می کنند. با این حال، درهای کشویی برای کمدهای جادار که درهای لولایی متعدد مناسب نیستند نیز ایده آل هستند.گزینه های طراحیدرهای کشویی نه تنها کاربردی هستند، بلکه دارای مزایای زیبایی شناختی بسیاری نیز هستند. درب‌های کشویی در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و انواع مختلفی دارند، از جمله درهایی که می‌توان آن‌ها را با گوشه‌های گرد، تاشو یا مستقیم باز کرد تا ظاهری را انتخاب کنید.بر خلاف درهای کلاسیک هنگام باز کردن به دیوار یا مبلمان برخورد نمی کندبدون نیاز به نصب قاب درب، دهانه دست نخورده باقی می ماند.معایب درب های چرخشی در مقابل درهای کشویی قیمت بالا.میانگین قیمت درب های کشویی به طور قابل توجهی بالاتر از متوسط ​​قیمت درب های چرخشی است.نصب و راه اندازیبرای نصب، به یک نصاب حرفه ای نیاز است، در صورت نصب نادرست، مکانیزم به سرعت از کار می افتد. با نصب نامناسب یا لوازم جانبی بی کیفیت، درب با سر و صدا حرکت می کند.

 

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟