چرا همه درخواست بالکن شیشه ای دارند؟


چرا همه درخواست بالکن شیشه ای دارند ؟

فکر می کنیم مردم متوجه شده اند که شیشه محصول بسیار عالی است، به اندازه کافی قوی است که در برابر ضربه و لرزش مقاومت کند، زیبایی بسیار بالایی دارد و تقریباً تمام متریال دیگر را تکمیل می کند.
پس به نظر شما محصولی برتر نسبت به ریل های فرفورژه است؟

البته در سال های گدشته مردم از فلزات برای نرده های خود استفاده میکردند اما امروزه بسیاری از طراحان و سازندگان به نرده های شیشه ای روی اورده اند زیرا شیشه زیبایی و جذابت دو چندان را به خانه ها میبخشد و یا بسیاری از مالکین شفافیت شیشه ها را  بهتر از کدری فلز میپسندند.

حتی با شیشه هم گزینه های زیادی وجود دارد . محصولات، تامین کنندگان و سیستم های مختلف زیادی وجود دارد.

ما ( گروه صنعتی گلدن وین) برای سادگی پیشنهاد می کنم که بگویم سه دسته برای بالکن های شیشه ای وجود دارد:

سیستم های سازه شیشه ای: از شیشه های بسیار ضخیم استفاده می کنند و از ستون های فلزی عمودی استفاده نمی کنند.

سیستم های اسپیگاتی: از “گیره های شیشه ای” یا “لگ” برای نگه داشتن شیشه استفاده می کنند. این نوع بالکن شیشه ای معمولاً در هر متر یا بیشتر و در گوشه های بالکن دارای یک ستون عمودی خواهد بود.

دسته سوم سیستم منحصر به فرد و اختصاصی ما است که البته از زیر مجموعه های دسته های بالاست اما به دلیل اینکه محبوبیت دو چندان دارد در گروه جداگانه به انها میپردازیم.
سیستم بالکن شیشه ای: این سیستم گروه صنعتی گلدن را می توان در برخی موارد بدون اسپیگات(پایه) عمودی کوتاه و یا بلند(پین) اجرا کرد و یا در صورت لزوم از تعداد محدودی از انها استفاده کنیم، یعنی هر دو متر یا بیشتر یک اسپیگات کار میشود. و یا هنگامی که اسپیگات های عمودی کار رفته باشد، بسیار تمیز و نرم هستند، هیچ گیره ،بند و یا پینی ندارند.

شیشه ساختاری چیست؟

شیشه ساختاری یعنی شیشه جز اصلی از متریال نرده است. شیشه در اینجا نه تنها به عنوان یک پانل بلکه به عنوان ساختار و یک عضو اصلی ساختاری استفاده می شود. مقاومت واقعی در برابر نیرو های باد،فشار افراد و بار اضافه  توسط شیشه گرفته می شود. شیشه از قسمت پایینی که در داخل یک پین یا اسپسگات ثابت شده یا گیره دار شده محکم میشود.

مزیت اصلی این نوع شیشه ها این است که در همه موارد به هیچ ستون عمودی ویا پینی نیاز نخواهد داشت، معایب اصلی آن این است که فشار زیادی را هم از نظر وزن و هم از نظر بار به سازه ی اصلی وارد می کند و ممکن است باعث عملکرد ضعیف ان شود و البته در بین تمامی نرده های گروه صنعتی گلدن وین به مراتب گرانتر از سایر سیستم ها است. در برخی موارد نرده های شیشه ای ما به هیچ پستی نیاز ندارند. در این موارد آنها بسیار شبیه به نرده های شیشه ای بدون قاب هستند.

چرا محصول نرده شیشه ای خود را به جای شیشه ساختاری توصیه می کنیم؟

اول به این دلیل که این کار من هم هست. اما به طور جدی از بازخورد مشتریان دریافتیم که قیمت سیستم ما بین نیم تا یک سوم هزینه شیشه ساختاری است، اما نتیجه نهایی بسیار مشابه است. یکی دیگر از جنبه های مهم نگهداری و هرگونه جایگزینی پانل های شیشه ای در آینده است. این کار با شیشه های ساختاری بسیار دشوار است، در حالی که با سیستم نرده بالکن بسیار آسان است.

در بالکن ها توانستیم نرده های شیشه ای را بدون هیچ پایه عمودی بسازیم و از شیشه 10 میلی متری استفاده کنیم.

آیا وزن در انتخاب سیستم عامل مهمی است؟

وزن در بسیاری از موارد می تواند یک عنصر مهم باشد. به ویژه در بالکن هایی که از سازه جدا شده اند. در بالکن های کنسولی، وزن به یک عامل مهم در محاسبه “واکنش بار” است . یک اصل موضوع در مهندسی سازه این است که “هرچه وزن بیشتر باشد، سازه برای مقابله با وزن باید بسیار مستحکم ساخته شده است.

در اینجا تخمین وزن برای سه دسته آورده شده است.

سیستم سنتی با شیشه های شفاف 10 میلی متری، حدود 40 تا 50 کیلوگرم در هر متر وزن خواهد داشت.

سیستم نرده شیشه ای ساختاری، با شیشه های شفاف 15 میلی متری، حدود 70 تا 80 کیلوگرم بر متر وزن خواهد داشت. گزینه های بدون قاب به حداقل شیشه چند لایه 21.5 میلی متری نیاز دارند و می توانند بیش از 100 کیلوگرم در هر متر وزن داشته باشند.

نرده شیشه ای اختصاصی سیستم بالکن ما، با شیشه های شفاف 10 میلی متری، تقریباً 30 کیلوگرم در هر متر وزن خواهد داشت.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟