اندازه پنجره ها

اندازه پنجره ها

هنگام تلاش برای تعیین نوع و اندازه پنجره‌ ها که برای فضای خود نیاز دارید، ابتدا باید اندازه‌ های استاندارد پنجره را تعیین کنید و اینکه آیا به پنجره‌ های سفارشی نیاز دارید یا پنجره‌ های معمولی کار شما را حل میکند. اندازه پنجره های معمولی بسته به عملکرد فضا متفاوت است، مانند پنجره حمام کوچکتر از پنجره آشپزخانه است.

اندازه متوسط ​​پنجره به دوره ای که خانه در آن ساخته شده و نوع استفاده از پنجره ها بستگی دارد. هر به‌روزرسانی که در خانه‌ های قدیمی‌تر انجام می‌شد، می‌توانست اندازه متوسط ​​پنجره را بزرگ‌تر کند تا پنجره‌ های بزرگ‌تر و مدرن‌تر ایجاد شود. ابعاد استاندارد پنجره برای هر فضا متفاوت خواهد بود، اما باید در اندازه های باشد که توسط پیمانکاران و سازندگان استفاده می شود. هنگام ساختن خانه، ابعاد استاندارد پنجره باید در نظر گرفته شود که کدام پنجره ها بیشترین نور خورشید را وارد می کنند.

هیچ اندازه استاندارد فنی یا واقعی پنجره وجود ندارد، اما اندازه‌ های مقعول پنجره وجود دارد که اکثر پیمانکاران و کارخانجات تولید درب و پنجره توصیه می‌کنند. انواع پنجره ها شامل پنجره های تک جداره یا دو جداره، پنجره های دیواری ، پنجره های زیرزمین و پنجره های کشویی می باشد. پنجره های مدرن پنجره هایی هستند که از لحاظ استاندارها معمول نیستند و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. پنجره‌ های مدرن پنجره‌ هایی هستند که ابعاد یا شکل‌ های عجیب و غریب دارند که ساخت آنها از عهده ی هر کارخانه ای برنمیاد.

اندازه پنجره های لولایی و کلنگی

پنجره های کلنگی: پنجره های کلنگی به همراه شیشه های دوجداره رایج ترین و ابتدایی ترین پنجره ها هستند. پنجره های کلنگی مانند دو پنجره هستند که به صورت عمودی متصل و نصب می شوند. آنها یا به سمت بالا و یا پایین باز می شوند. یک قسمت پنجره همیشه ثابت می ماند. اندازه های پنجره گلنگی 60 در 60 و یا 40 در 40 سانتی متر بسیار کاربردی تر هستند.
پنجره های کلنگی به طور کلی در آشپزخانه، اتاق زیر شیروانی، زیرزمین و حمام یافت می شوند. پنجره های کلنگی را میتوان در ابعاد مختلف زیر یک متر ساخت اما معمولا به دلیل کابرد آنها در ابعاد کوچک مثلا زیر نیم متر ساخته میشوند. تفاوت اصلی بین پنجره های کلنگی و بازشوی دو حالته در این است که پنجره های کلنگی همه به بیرون باز می شوند اما بازشوی دو حالته به داخل ساختمان نیز می توانند باز شوند.

اندازه پنجره هاپنجره های کشویی:
پنجره های کشویی دارای دو صفحه شیشه ای هستند که روی فریم قرار می گیرند. این نوع پنجره ها بیشتر در باغ ها یا ایوان ها یافت می شوند. اگرچه می توان از آنها در هر جایی از خانه استفاده کرد. اندازه های استاندارد پنجره کشویی از ارتفاع 2600 میلی متر نمی توان بالا تر رود و عرض هر لنگه ی آنها به صورت معمول 1300 تا 1600 میلی متر می باشد (البته برای گلدن وین امکان ساخت پنجره ها با اندازه های بزرگ تر اماکان پذیر است). اندازه‌ های استاندارد برای پنجره‌ های بزرگ دارای تنوع زیادی هستند.

پنجره های زیرزمین معمولا ارتفاع کمتری نسبت به دیگر پنجره ها دارند. آنها باید در فضای کوچکی که بین پایه بتنی و زمینی که خانه روی آن قرار دارد (فنداسیون)، قرار گیرند. اکثر پنجره‌ های زیرزمین کشویی، پنجره‌ های بزرگ یا پنجره‌ های هواکش هستند. برخی از پنجره های زیرزمین اصلا باز نمی شوند و ثابت هستند و بیشتر برای بحث نور رسانی به محیط کاربرد دارند. اندازه پنجره های استاندارد برای پنجره های زیرزمین در عرض 1200 و ارتفاع 2000 میلی متر است.

پنجره‌ های آشپزخانه پنجره‌ های بزرگ هستند. اگرچه بسته به زمانی که خانه ساخته شده است، آنها می توانند به راحتی نوع بازشو و نوع پنجره ها را مشخص و یا تغییر داد. اندازه پنجره آشپزخانه با توجه به ابعاد آشپزخانه و نیاز به نور طبیعی تعیین و مشخص می شود. خانه‌ های جدیدتر دارای پنجره‌ های آشپزخانه سفارشی بزرگ‌تر هستند زیرا هر چه پنجره های بزرگ تری کار شود آشپزخانه ی لوکس تری خواهیم داشت.
البته در هنگام نقشه کشی و طراحی پنجره ها ابعاد استاندارد شیشه ها را باید در نظر گرفت برای مثال شیشه ی 7 متر در 3 متر امکان ساخت ندارد.

اندازه پنجره اتاق خواب

اندازه پنجره هااندازه های استاندارد پنجره اتاق خواب می تواند از دوره ای به دوره ی دیگر متفاوت باشد. در 20 سال گذشته، پنجره‌ های بزرگ‌تری که به نور طبیعی خورشید اجازه ورود به اتاق خواب را می‌دهند، محبوب‌تر شده‌اند و بنابراین اندازه‌ های استاندارد پنجره‌ های اتاق خواب از یک متر به 2 و گاهی 3 متر افزایش داشته اند (مگر اینکه پنجره ها تخصصی یا سفارشی باشند). با این حال، خانه های قدیمی هنوز هم پنجره های اتاق خواب کوچک تری نسبت به حد معمول امروزه دارند اما خوشبختانه امکان تعویض آنها وجود دارند.

مقاله

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟