ابعاد مختلف شیشه ها


پنجره های خانه دارای طیف وسیعی از اشکال ، سبک ها و مواد هستند ، اگرچه بسیاری از تولید کنندگان پنجره ها اندازه استاندارد پنجره را ارائه می دهند. قبل از بررسی اندازه های استاندارد ویندوز در انگلستان ، مهم این است که شما یاد بگیرید که چگونه پنجره جایگزینی اندازه را نیاز دارید.

چگونه می توانم به پنجره اندازه مورد نیاز خود پی ببرم؟

تولیدکنندگان پنجره از علامت گذاری اندازه ساده برای پنجره های جایگزین استفاده می کنند ، که می توانید با استفاده از آن پنجره مورد نظر را اندازه بگیرید. این علامت گذاری اساساً عرض و ارتفاع ترکیبی است. دو عدد اول نشانگر عرض و دو عدد دوم نشانگر ارتفاع هستند. به عنوان مثال ، یک پنجره با نماد اندازه 3236 عرض 3 فوت 2 اینچ (96.52 سانتی متر) و ارتفاع 3 فوت 6 اینچ (106.68 سانتی متر) خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که اندازه گیری واقعی پنجره حدود نیم اینچ کمتر از شناسه کل عدد خواهد بود. این کار برای سهولت نصب ویندوز انجام می شود. بنابراین ، برای پنجره ای که با فاصله 36 اینچ (91.44 سانتی متر) در باز 36 اینچ مشخص شده باشد ، در واقع اندازه آن 35.5 اینچ (90.17 سانتی متر) در 35.5 اینچ است.

اندازه های پنجره را کج کرده و بچرخانید

پنجره های شیب و چرخش یک راه حل عملی برای پنجره ها برای آپارتمان ها و مکان های دیگر است که از یک طبقه بالاتر برخوردار هستند. به طور معمول ، یک پنجره شیب و چرخش در حداقل اندازه 60 سانتی متر (23.6 اینچ) در 50 سانتی متر (19.7 اینچ) و حداکثر اندازه 190 سانتی متر (74.8 اینچ) در 130 سانتی متر (51.2 اینچ) است.

با این حال ، پنجره های دو شیب و چرخش در حداقل اندازه 60 سانتی متر (23.6 اینچ) در 120 سانتی متر (47.2 اینچ) و حداکثر اندازه 170 سانتی متر (66.9 اینچ) در 240 سانتی متر (94.5 اینچ) هستند. برای یک نوع سه گانه با 2 شیشه دهانه خارجی ، آنها حداقل اندازه 60 سانتی متر (23.6 اینچ) در 160 سانتی متر (62.3 اینچ) و حداکثر اندازه 190 سانتی متر (74.8 اینچ) در 300 سانتی متر (118.1 اینچ) را دارند.

هنگام در نظر گرفتن اندازه موردنیاز برای خانه ، مهم است که در نظر بگیرید که وقتی قسمت بازشو از ارتفاع بازتر شد ، به همان اندازه می توانید عرض کنید. در غیر این صورت ، فشار زیادی را روی لولاها وارد خواهید کرد یا ممکن است فضای کافی برای باز کردن داخلی آنها وجود نداشته باشد.

اندازه های استاندارد پنجره ارسی

پنجره های ارسی کشویی یک سبک کلاسیک از پنجره است ، مناسب برای زیبایی بخشیدن به خواص دوره. در طول دوره های ویکتوریا و ادواردین ، ​​عرض استاندارد برای آنها تقریباً 4 فوت (1.2 متر) بود. از آنجا که بیشترین املاک انگلستان با پنجره های ارسی در این مدت ساخته شده است ، این رقم تقریباً به اندازه استاندارد نزدیک است که می توانید دریافت کنید. با این حال ، آنها در سایر عرض های استاندارد نیز موجود هستند که به شرح زیر است

36 اینچ (91.44 سانتی متر)

48 اینچ (121.9 سانتی متر)

60 اینچ (152.4 سانتی متر)

72 اینچ (182.9 سانتی متر)

84 اینچ (213.4 سانتی متر)

پنجره های ارسی همچنین دارای تعدادی ارتفاع استاندارد هستند که در زیر لیست کرده ایم:

24 اینچ (60.96 سانتی متر)

36 اینچ (91.44 سانتی متر)

48 اینچ (121.9 سانتی متر)

60 اینچ (152.4 سانتی متر)

مانند سایر انواع پنجره ها ، می توان آنها را نیز به صورت منحصر به فرد اندازه گیری کرد. این نکته قابل توجه است زیرا اندازه آنها قبل و در دوران گرجستان متنوع تر بود. بنابراین ، اگر پنجره های ارسی را در این نوع املاک جایگزین می کنید ، ممکن است لازم باشد که آنها به طور خاص ساخته شوند. پنجره های ارسی استاندارد و ساخته شده برای اندازه گیری در اینجا در اورست در دسترس ما هستند.

اندازه های استاندارد پنجره خلیج

پنجره های خلیجی یک روش عالی برای ایجاد یک نقطه کانونی شیک در جلوی ملک شما است در حالی که اتاق را با نور غرق می کنید. از آنجا که از دیوار بیرون می آیند ، می توانند فضای اضافی را برای نشیمن یا ذخیره سازی فراهم کنند.

آنها در عرض های استاندارد از 3 فوت 6 اینچ (101.6 سانتی متر) شروع می شوند و به عرض 10 فوت 6 اینچ (320 سانتی متر) می رسند. از نظر قد ، طول آنها از 3 فوت (91.44 سانتی متر) تا 6 فوت 6 اینچ (198.12 سانتی متر) است.

اندازه استاندارد پنجره براساس اتاق

به طور کلی ، اتاق های خانه دارای پنجره هایی با اندازه های مختلف هستند زیرا نور و تهویه هوا در هر اتاق یکسان نیست. بعلاوه ، ممکن است برای حفظ سطح حریم خصوصی ، پنجره های کوچکتر در حمام داشته باشید. ما اندازه استاندارد پنجره ها را برای اتاق های اصلی خانه پوشش داده ایم تا به شما ایده ای از آنچه باید مراقب باشید ، دهیم.

پنجره های حمام

همانطور که قبلا ذکر شد ، پنجره های حمام شما به احتمال زیاد کوچکتر از آنهایی هستند که در آشپزخانه ، اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما نصب شده اند. اندازه استاندارد برای آنها نیز به نوع پنجره آنها بستگی دارد (روکش ، ارسی کشویی و غیره). ما به شما توصیه می کنیم اندازه های استاندارد پنجره را در بالا بررسی کنید و نحوه بررسی اینکه برای اندازه گیری در پنجره باید تعیین کنید که آیا یک پنجره با اندازه استاندارد مناسب برای استفاده در سرویس بهداشتی شما وجود دارد ، بررسی کنید.

پنجره های اتاق نشیمن

اتاق های نشیمن بزرگترین پنجره ها را در خانه دارند. از آنجا که اتاق استراحت یکی از اتاقهایی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب نقطه کانونی املاک است ، مهم است که پنجره ها خوب به نظر برسند و نور کافی را به آنها بدهند. پنجره های ارسی ، خلیج و پنجره های کشویی معمولاً برای اتاق نشیمن استفاده می شوند ، بنابراین اندازه های استاندارد مربوطه برای این نوع پنجره ها به شما کمک می کند تا جایگزین های مناسب را پیدا کنید.

پنجره های آشپزخانه

ارتفاع پنجره ها در آشپزخانه بسته به محل قرارگیری آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، پنجره های واقع در بالای سینک ظرفشویی با در نظر گرفتن ارتفاع کابینت آشپزخانه و ضخامت سطح میز محاسبه می شوند ، در حالی که هر پنجره ای که در بالای صفحه پشتی نصب شده باشد ، باید ارتفاع صفحه پشتی را نیز در نظر بگیرید.

 

مقاله

310 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟