کدام کشورها بیشترین سرمایه گذاری را در ساخت و ساز دارند؟

صنعت ساخت و ساز

کدام کشورها بیشترین سرمایه گذاری را در صنعت ساخت و ساز دارند؟

در سراسر جهان ،  صنعت ساخت و ساز رونق زیادی دارد. کشورها نه تنها به دنبال اسکان جمعیت در حال رشد هستند، بلکه به دنبال رقابت در مقیاس جهانی برای رشد ملت ها هستند. برخی از کشورها با سرعت زیاد  رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر توسط یک نیروی عظیم اقتصادی پشتیبانی می شوند.

با این حساب ، کدام کشورها بزرگترین سرمایه گذار در بازار ساخت و ساز هستند؟

در گذشته ، ایالات متحده چهره غالب بازار ساخت و ساز در سراسر جهان بوده است. تا ده سال پیش ، این کشور ارزش بازار ساخت و ساز 1313 میلیارد دلار در مقایسه با 1035 میلیارد دلار چین را داشت. اما فقط یک سال بعد ، در سال 2010 ، سرانجام این دو جای خود را تغییر دادند و چین 15٪ از کل سهم جهانی را به خود اختصاص داد.

پیشی گرفتن چین از آمریکا

به طور طبیعی ، قدرت بازار ساخت و ساز فردی یک کشور بسته به عوامل مختلف – از ثبات اقتصادی تا رشد جمعیت، یا تغییر ساده در نیازها – تغییر زیادی خواهد کرد. ایالات متحده برای مدت طولانی در رده های اول قرار داشت. این تا سال 2010 بود که چین از سهم بازار ساخت و ساز جهانی خود پیشی گرفت.

ایالات متحده در دوران رکود اقتصادی متضرر شده ، و سقوط بخش ساخت خانه منجر به کند شدن صنعت ساخت و ساز شد.

رشد سریع هند

چین ممکن است از رشد سریع بازار ساخت و ساز برخوردار باشد، اما هند مطمئناً خود را به عنوان یک رقیب در حال ظهور ثابت کرده است، با یک مطالعه نشان می دهد که این کشور تقریباً دو برابر سرعت چین در حال رشد است. این امر باعث شد هند از رتبه نهم جدول در سال 2009 تا رتبه چهارم در 2010 در جدول سهام جهانی در حال پرواز باشد.

سقوط اسپانیا

به دلیل بحران مالی اسپانیا از سال 2008-2014 ، این کشور از نظر سهم بازار ساخت و ساز نزول کرد. اسپانیا از رتبه پنجمین سهم بزرگ جهانی به هشتمین سهم بزرگ نزول پیدا کرد، زیرا این کشور و دیگر کشورهای اروپایی با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

رشد فعلی بازار ساخت و ساز

با توجه به اینکه اکثر کشورها در حال طی دوره بهبودی پس از بحران های اقتصادی جهانی هستند، بازار ساخت و ساز نیز قرار است یک دوره تحول و رشد مهیج را تجربه کند.

ترنر و تاونسند تصور می کنند که بازیابی قیمت های نفت، تقاضای مراکز داده و نیاز خرده فروشی به نوسازی به منظور ایجاد یک تجربه جدید برای رقابت با دنیای خرده فروشی آنلاین، شاهد افزایش قدرت بخش ساخت و ساز در بازار خواهد بود. به علاوه، تمایل جهانی برای رفتن به آینده ای سبزتر همچنین خواستار ادامه تلاش ها و بازسازی ساختمان ها و بناهای قدیمی است.

پیش بینی برای بازار ساخت و ساز آینده

مشاهدات و پیش بینی ها برای ادامه رشد جهانی بازار ساخت و ساز و با آن ، کدام کشورها بزرگترین بازیگران خواهند بود:

خروج انگلیس از بین ده برتر سال 2020

انگلیس در سالهای اخیر در جبهه های مختلف با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و از نظر سهم خود در بازار ساخت و ساز، طبق پیش بینی ها، این کشور در سال 2020 از ده برتر خارج می شود. مقدار مشخصی از عدم اطمینان Brexit بر سرمایه گذاری به طور کلی تأثیرگذار است و برای صنعت ساخت و ساز، تولید در انگلیس برای سه ماهه اول 2018 به دلیل شرایط سخت آب و هوایی در آن زمان 1.7٪ کاهش یافته است.

انتظار نمی رود که این افت طولانی مدت ادامه داشته باشد، زیرا بحران مسکن در انگلیس همچنان ادامه دارد و یک کاتالیزور برای بسیاری از پروژه های ساختمانی است که تا سال 2030 در سراسر انگلستان در حال اجرا است، و همچنین توسعه راه آهن و فرودگاه.

در حقیقت، برخی پیش بینی می کنند که انگلستان نه تنها در بازار ساخت و ساز دوباره شکل بگیرد، بلکه در واقع به یکی از بزرگترین عوامل سهم 14.7 درصدی صنعت ساخت و ساز در کل تولید اقتصادی جهان، تا سال 2030 تبدیل خواهد شد.

بزرگترین پروژه های ساختمانی در حال حاضر

همانطور که از پیشرفتها و فرصتهای بیشتر فناوری بهره مند می شویم، بازار ساخت و ساز شاهد چندین پروژه بزرگ است که به رشد دامن می زنند.

در حال حاضر، برخی از این پروژه های بزرگ ساختمانی پیشنهادی که در حال انجام هستند ، عبارتند از:

پروژه انتقال آب جنوب به شمال در چین

این پروژه قرار است به جمعیت ساکن در شمال چین برای دستیابی به منابع آب بیشتر کمک کند. این پروژه یک برنامه عظیم 48 ساله دارد!

پروژه Crossrail London در انگلستان

ساخت اولین سیستم قطار زیرزمینی جهان قرار است 40 ایستگاه را به هم متصل کند.

دوبی لند در دبی

در این پروژه مجتمع 278 کیلومتر مربعی ساخته خواهد شد که شامل تعدادی پارک موضوعی ، هتل ها و موارد دیگر است.

 

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟