شیشه های هوشمند اصفهان


شیشه های هوشمند اصفهان

  شیشه‌های هوشمند نوعی شیشه منحصر به فرد هستند که قادرند براساس محرک‌های خارجی، ویژگی انتقال نور خود را تغییر دهند. شیشه‌های هوشمند به طور معمول در انواع فعال و منفعل طبقه‌بندی می‌شوند. شیشه‌های هوشمند فعال به یک جریان الکتریکی هدایت شده توسط کاربر پاسخ می‌دهند و شیشه‌های هوشمند منفعل نیز پاسخگوی عوامل محیطی مانند گرما یا اشعه ماوراء بنفش (UV) هستند.

گلدن وین عرضه کننده انواع شیشه چندجداره اصفهان ,درب و پنجره یوپی وی سی اصفهان برای ارائه خدمات با کیفیت تر به مشتریان شیشه های هوشمند در اصفهان را نیز ارائه کرده است.

ویژگی شیشه های هوشمند :

  • اشعه های مضر را کنترل کرده و ضد یو وی می باشد.
  • خاصیت مات شدن دارد و در این شیشه ها نورهای مرئی نفوذ می کند.
  • عایق صوتی بودن بالایی دارد.
  • با وجود این شیشه حریم شخصی برای افراد حفظ می شود.
  • در امور آموزشی می توان به عنوان صفحه نمایش از آن استفاده کرد.
  • همچنین در اتاق کنفرانس ، محیط  اداری ، اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در مقابل ضربه ایمنی بالایی دارد.
  • هزینه تعمیرات شیشه ارزان است.
  • در این سیستم  تغییر از حالت شفاف به مات  یا مات به شفاف اجرایی است.
  • میزان مات بودن شیشه  با کلید و کنترل قابل تغییر می باشد.

تولید این شیشه های هوشمند بر پایه ی چهار تکنولوژی می باشند که عبارت اند از:

  1. الکتروکروماتیک
  2. کریستال مایع
  3. ذره های معلق
  4. مواد ترموکرومیک

  امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده محققان برای تولید شیشه ای که نور را کم پخش کند تلاش زیادی انجام دهند خصوصا برای ساختمان هایی که کاربری تجاری دارند. می توان با فراهم نمودن ورود انرژی خورشید به داخل فضای مورد نظر و جلوگیری از خروج آن، مصرف انرژی را تا میزان قابل توجهی کاهش داد. شیشه های هوشمند قابلیت خوبی از لحاظ ورود نور به داخل محیط و محافظت از شرایط جوی را دارا می باشند.

  • این شیشه ها در عرض های مختلف از 120 سانتی متر تا 180 سانتی متر تولید می شوند و از لحاظ طولی هیچ محدودیتی ندارند.
  • شیشه های هوشمند شفاف تر و واضح تر از شیشه های معمولی هستند.
  • این شیشه ها آنتی یووی بوده و اشعات مضر خورشید را فیلتر می کند.
  • همچنین می توان از این شیشه ها به عنوان پرده تصویر استفاده نمود و از آن در ترکیب ویدیو پروژکتور استفاده کرد زیرا قابلیت نگه داری تصویر بر روی خود را دارد.
  • شما به سادگی می توانید با فشار دادن یک کلید شیشه را از حالت ماتی در آورده و به شیشه شفاف تبدیل کنید و یا بالعکس.
  • از این شیشه های هوشمند در محیط هایی مانند حمام شیشه ای ، اتاق های کنفرانس ادارات و شرکت ها ، پارتیشن بندی های اداری ، پنجره ها و … استفاده می شود.

 

قیمت شیشه هوشمند

قیمت شیشه های هوشمند در ایران

شیشه های هوشمند در ایران

انواع شیشه های هوشمند

انواع شیشه های هوشمند در اصفهان

شیشه هوشمند فعال:

شیشه هوشمند فعال برای تغییر خصوصیات به محرک الکتریکی نیاز دارد. براساس نوع فن‌آوری مورد استفاده، شیشه های هوشمند فعال را می‌توان به انواع زیر دسته‌بندی کرد:

شیشه هوشمند الکتروکرومیک:

شیشه‌های هوشمند الکتروشیمیایی می‌توانند سرعت انتقال نور را مطابق با جریان الکتریکی تغییر دهند. قبل از عبور یک جریان سطحی شفاف دارند و هنگام روشن شدن، نیمه مات  یا کاملاً مات می‌شوند، اگرچه این انتقال می‌تواند مدتی زمان کوتاهی طول بکشد.

شیشه هوشمند LC:

شیشه های هوشمند LC و PDLC با فشردن یک لایه نازک از کریستال های مایع بین دو هادی الکتریکی شفاف ساخته می‌شوند. مشابه شیشه های الکتروکرومیک، شیشه های هوشمند PDLC قبل از اینکه جریان الکتریکی اجازه عبور از آن را داشته باشد شفاف است.

تفاوت این است که شیشه PDLC سرعت تعویض شفافیت به مات بودن را تنها در چند ثانیه انجام می‌دهد و خیلی سریع‌تر از سایر فناوری‌ها هستند. شیشه های هوشمند LC عمدتاً در شیشه های هوشمند مات شونده (Privacy Glass) در ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شوند.

شیشه هوشمند SPD:

فناوری SPD از ذرات میکروسکوپی معلق به شکل یک لایه نازک بین لایه های شیشه استفاده می‌کند. در حالت ساده شفاف است و هنگام انتقال جریان الکتریکی مات می‌شود. میزان نور، تابش و گرمایی که از شیشه عبور می‌کند توسط کاربر کنترل می‌شود.تفاوت اصلی بین شیشه هوشمند الکتروکرومیک، LC و SPD در این است که دو حالت اخیر یعنی LC و SPD برای ماندن در حالت مات نیاز به جریان الکتریکی مداوم دارند و به محض قطع یا خاموش شدن دوباره به حالت اولیه که همان حالت شفاف است باز می‌گردند.

شیشه هوشمند منفعل:

شیشه های هوشمند منفعل با توجه به وجود محرک های خارجی مانند گرما و نور ، خواص خود را تغییر می‌دهند. براساس محرک، می‌توان به انواع زیر طبقه‌بندی شوند:

شیشه ترموکرومیک:

همان‌طور که از نامش پیداست، شیشه های هوشمند ترموکرومیک خاصیت انتقال نور خود را با توجه به میزان گرمای جذب شده تغییر می‌دهند. این ماده عمدتاً در پنجره‌های هوشمند برای کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها و کنترل میزان گرمای ورودی به اتاق استفاده می‌شود. در حال حاضر، شیشه های هوشمند ترموکرومیک به دلیل کم هزینه بودن و سهولت نصب در مقایسه با سایر شیشه‌ها‌، بیشترین کاربرد را در معماری دارد.

شیشه فوتوکرومیک:

شیشه های هوشمند فوتوکرومیک خاصیت انتقال نور خود را با توجه به میزان اشعه ماوراء بنفش (UV) تغییر می‌دهند. این ماده در لنزهای تغییر رنگ عینک آفتابی، شیشه ساختمان و شیمی فوق مولکولی استفاده می‌شود. با این حال، بزرگترین کاربرد تجاری آن در قالب پنجره‌های هوشمند در نمای شیشه ای ساختمان‌ها است

شیشه های هوشمند ( نوع کریستال مایع ):

ساختمان درونی این شیشه تشکیل شده از دو لایه شفاف قلع به عنوان الکترود که لایه ای از کریستال مایع بین آنها ساندویچ شده است. در این هنگام زمانی که جریان الکتریکی وجود ندارد مولکول‌های کریستال مایع دارای وضعیتی رندوم وار می‌باشد که به دلیل پراکنده بودن شیشه حالت مات دارد و با برقراری جریان الکتریکی مولکول‌ها به حالت هم جهت و هم راستا قرار می‌گیرد و شیشه به صورت شفاف نمایان می‌شود. سابقه شیشه‌های هوشمند کریستال مایع در نوع تجاری و امروزی آن به سال ۲۰۰۱ بر می‌گردد و تنها تفاوت این شیشه‌ها در تقابل با شیشه‌های قدیمی وجود یک کلید ایجاد کننده جریان الکتریکی است. به صورتی که تا زمان دلخواه می‌توانید از حالت مات و یا شفاف بودن شیشه بهره ببرید. در این نوع شیشه هوشمند، شیشـه نور مستقیم خورشید را پراکنده نموده و تا ۹۸ درصد اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز را حذف می نماید.

شیشه‌های  خود تمیز شونده یا Self Cleaning:

شیشه‌های خود شستشو در سطوح پایین هوشمندی قرار می‌گیرند. در فرایند ساخت این شیشه بر روی سطوح آن پوششی شفاف از نوع سخت اعمال می‌شود که با انجام یک فرایند شیمیایی باعث عدم اتصال مواد آلی و ذرات آلودگی چسبنده به شیشه می‌شود. شیشه‌های خود شو با استفاده از دو فرایند همزمان باعث تمیز نگه داشتن سطح شیشه می‌شوند:

الف- به علت اینکه لایه روی سطح شیشه، خاصیت فوتوکاتالیک (استفاده از نور برای انجام واکنش دارد، باعث از بین بردن اتصال آلودگی‌های موجود روی سطح شیشه با شیشه می‌شود.)

ب- خاصیت دوم این روکش که همزمان با خاصیت فتوکاتالیک به وسیله نورUV فعال می‌شود. خاصیت هیدروفیلیک (آب دوستی) است. این ویژگی باعث می‌شود که آب روی سطح شیشه به صورت ورق پخش شود بنابراین به راحتی روی سطح شیشه جاری و پخش می‌شود و سطح شیشه را تمیز می‌کند.

پنجره‌های هوشمند (آرایه‌های نانوسیمی پلی‌آنیلین ):

دانشمندان، موفق به ساخت پنجره‌هایی شدند که در آن از ابرخازن‌ها استفاده شده بود. این ابرخازن‌ها درون پنجره‌های الکترونیکی قرار داده شده‌اند؛ پنجره‌هایی که قادر به تغییر رنگ هستند. زمانی که تابش نور خورشید شدید است، این پنجره‌ها نور را جذب کرده و در خود ذخیره می‌کنند، زمانی که ظرفیت این پنجره‌ها تکمیل شد، شیشه‌ها تاریک شده و عبور نور را محدود می‌کند. با این کار مقدار نور ورودی به خانه و دمای آن تحت کنترل در می‌آید و از سوی دیگر انرژی ذخیره شده در آن را می‌توان برای استفاده در ادوات الکترونیکی دیگر نظیر نمایشگرهای تلویزیونی به‌ کار گرفت. با مصرف انرژی ذخیره شده در پنجره هوشمند توسط دیگر ادوات، خازن‌ها تخلیه شده و دوباره با جذب نور خورشید شارژ می‌شوند. این پنجره‌های هوشمند از آرایه‌های نانوسیمی پلی‌آنیلین ساخته می‌شوند. پلی‌آنیلین دارای ظرفیت بالایی است و هزینه تولید آن اندک است، از دیگر مزایای این ماده شفاف بودن و انعطاف‌پذیر بودن آن است. پارامتر انعطاف پذیر بودن بسیار مهم است؛ زیرا به‌ راحتی می‌توان آن را به صورت رول درآورد و در ادواتی با اشکال مختلف استفاده کرد، برای مثال می‌توان پرده‌هایی هوشمند تولید کرد.

معایب و مزایای پنجره‌های هوشمند

معایب و مزایای پنجره‌های هوشمند اصفهان

پنجره‌های هوشمند موجود، از پنجره های الکتروکرومیک گرفته تا پنجره های با ذرات معلق، با وجود مزایای زیادی که دارند، دارای معایبی نیز هستند که قیمت بالا، کاهش سریع بازدهی، به‌کارگیری مواد سمی و زیان‌آور در فرآیند ساخت از آن جمله است.
محققان در تلاش برای ساخت پنجره‌های هوشمندی که معایب مذکور را نداشته باشد، سیستم جدیدی را ابداع کرده‌اند که در آن از یک پلیمر و از یک حلال، مانند متانول استفاده شده است. این نوع از پنجره‌های هوشمند، ارزان قیمت بوده و در فرایند ساخت آنها از آلاینده‌های کمتری استفاده شده است؛ همچنین از استحکام بالایی نیز برخوردار هستند. از فواید دیگر پنجره‌های هوشمند جدید می‌توان به قابلیت تبدیل سریع و آسان از حالت کاملاً مات به حالت شفاف در چند ثانیه اشاره کرد. این رفتار در میان پنجره‌های هوشمند، بی‌نظیر است و روش جدیدی برای ذخیره‌سازی گرما، سرما و نور با هزینه کم و از طریق مدیریت نورهای عبور داده شده به داخل ساختمان است.

موارد استفاده ی شیشه های هوشمند در اصفهان

مشخصات فیزیکی، عایق صوتی و قابلیت محیطی مناسب شیشه های هوشمند مات شونده (ضخامتهای ۲۵-۴ دهم میلمیتر) سبب کاربرد زیاد در صنایع ساختمانی و سالنهای اجتماعات و اماکن عمومی گردیده است. امروزه شاهد استفاده از این شیشه ها در خودروهای سواری و اتوبوس های بین شهری نیز هستیم، پنجره ی نمای ساختمان ها، بیمارستان ها، سرویس های بهداشتی، پنجره های فروشگاه ها و آسانسور خانه ها (در حالت نیاز به ایجاد عدم دید) جلوی فروشگاه ها در شب و… استفاده کرد. یکی از موارد مصرف این پنجره ‌ها در موزه‌ها است، جایی که ورود بـیش از حد نور خورشید می‌تواند موجب آسیب دیدن اشیاء قیمتی شود.

انواع شیشه های هوشمند از نظر کاربرد

انواع شیشه های هوشمند از نظر کاربرد

شیشه هوشمند مات شونده:

هنگامی که منبع تغذیه روشن است، با فشردن یک دکمه مولکول‌های کریستال مایع در کنار هم تراز شده و شیشه کاملاً مات می‌شود. هنگامی که جریان الکتریکی قطع می‌شود، مولکول‌های کریستال مایع به طور تصادفی از یکدیگر دور می‌شوند، بنابراین نور پراکنده شده و شیشه دوباره شفاف می‌شود.

کاربردها:

  • هتل‌ها: حریم خصوصی اتاق‌های هتل، شیشه حمام، پنجره‌های بیرونی، درها، پنجره‌های مرکزی اتاق کنفرانس و چراغ‌های سقفی، ورودی و پارتیشن‌های رستوران‌ها و حریم خصوصی بالکن‌ها
  • تجاری: پارتیشن‌بندی اتاق‌ها، درب‌ها ورودی، درب های کشویی و تاشو، پنجره‌ها و چراغ‌های سقفی
  • بهداشت و درمان: درب های بیمارستان‌ها که باید دارای شیشه محافظت مات شونده و شیشه‌‎های محافظت از اشعه X باشند همانند درب ICU
  • مسکونی: فضای حمام و پارتیشن‌های جداکننده فضاها
  • بانکی: شیشه معاملات با ارباب رجوع و اتاق‌های سپرده ایمن

مزایا:

  • کنترل حریم خصوصی به شکلی سریع، کارآمد و دقیق
  • افزایش عملکرد فضا
  • خصوصیات نوری استثنایی که باعث کاهش درخشش و کرنش چشم می‌شود.
  • بهداشتی بودن و نیاز به نگهداری کم
  • بهبود ظاهر محیط داخلی
  • عمر و دوام طولانی

معایب:

  • گران بودن نسبت به شیشه‌های منفعل یا معمولی
  • گرم کردن محیط به دلیل جذب نور (تهویه مطبوع توصیه می‌شود.)

شیشه هوشنمد خود تمیز شونده:

اولین چیزی که باید در مورد شیشه های خود تمیز شونده توجه کنید اینست که آنها در واقع «قطعات شیشه‌ای ساده» نیستند. آن‌ها دارای یک پوشش بیرونی بسیار نازک از دی اکسید تیتانیوم، یک ترکیب تیتانیومی سفید و پودری هستند که باعث تمیز ماندن سطح شیشه می‌شوند.

کاربردها:

  • کلیه ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری و درمانی
  • کاربردهای صنعتی
  • استفاده در استخرها و مراکز اسپا

مزایا:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • با پوشش داخلی منعکس کننده گرما جهت بهبود در بهره‌وری انرژی
  • افزایش مقاومت شیشه در برابر سایش و خراش
  • جلوگیری از تشکیل اثر انگشت روی شیشه
  • روشن تر شدن و شفافیت بیشتر شیشه
  • باقی ماندن شیشه از آب، روغن و کثیفی تا مدت زمان طولانی

معایب:

  • ۱۵ تا ۲۰ درصد پرهزینه‌تر از شیشه معمولی
  • وجود اثرات محصوص گرد و غبار بر روی شیشه
  • عدم مؤثر بودن در رابر رسوبات نمکی (نزدیکی به ساحل و دریا)
  • تحقیقات نشان می‌دهد که پنجره‌هایی تحت نور مداوم خورشید نیستند، اثر تمیز کننده کمتری دارند. یعنی نور خورشید باعث فعال شدن شیشه تمیز شونده می‌شود.

محصولات

312 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟