نمای شیشه ای لامل (curtain wall) اصفهان


نما شیشه ای اصفهان

نمای شیشه ای لامل (curtain wall)

تعریف لامل

  در نمای کرتین وال، شیشه بر روی پروفیل آلومینیومی قرار میگیرد که به این ساختار لامل گفته میشود. در ساختار استاندارد نمای کرتین وال، هیچ بار اضافی به جزء وزن خود را تحمل نمیکند.

   لامل به صورت افقی و عمودی اجرا می شود. نام لامل افقی ترنسم و نام لامل عمودی مولیون است.

  ترنسم یا لامل افقی سایز طولی کوچکتری نسبت به مولیون یا لامل عمودی دارد زیرا بیشتر بار شیشه نما بر روی لامل عمودی

 می باشد که به خاطر زیبایی نما از داخل ساختمان اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر مساوی می گیرند.

انواع لامل در اصفهان

لامل فولادی،لامل آلومینیومی،لامل چوبی

لامل فولادی به خاطر  وزن بالا  و خوردگی در عایق بندی دچار مشکل شده است اما لامل آلومینیومی به دلیل استحکام بالا، بهتربن نوع لامل شناخته شده است. لامل آلومینیومی با وجود اینکه سبک است برای عایق بندی رطوبتی و هوا دهی خاصیت فیکسچر شدن بالایی دارد.

سطح مقطع لامل ها نیز به گونه‌ای توسط مهندسان طراحی شده است، که بتوانند لامل‌ها را با شیارهای مشخصی که بر روی آن‌ها وجود دارد، در هم قفل کنند و یا هنگام نصب، شیشه‌ها در فضای بین مولیون و ترنسم قرار گیرند.

گلدن وین در سطح شهر اصفهان پروژه های بسیاری را برای همشهریان به ثمر رسانده که می توان از پروژه فرهنگسرای شهرداری بهارستان اصفهان , اجرای درب و پنجره مهندس شهسواری و.. اشاره کرد.

نمای شیشه ای لامل

نمای ساختمان لامل

اجرای نمای لامل

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال اصفهان

 Curtain Wall یک کلمه انگلیسی است که معادل آن به فارسی دیوار پرده ای است. دیوار و پرده هر دو حائل هایی بین دو فضا هستند.از ترکیب این دو عبارت یا در حقیقت این دو نوع حائل محققان به ترکیبی دست پیدا کرده اند که هم استحکام و مقاومت دیوار را دارد و هم زیبایی و سبکی پرده را داراست.

نمای کرتین وال، یکی از سیستم‌های نمای مدرن ساختمانی است که ساختاری خود ایستا دارد. ساختار خود ایستا، به ساختاری گفته می‌شود، که سنگینی وزن بالای شیشه را بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل‌ها و شاسی کشی‌های مربوطه نگه می‌دارد و هیچ گونه بار مرده‌ای را بر ساختمان تحمیل نمی‌کند.  در صورت نصب شدن صحیح، سنگینی حاصل از وزن شیشه‌ها و بار انرژی‌های حاصل از باد، طوفان و بارندگی‌ها، معمولا متوجه پوسته خارجی نمای ساختمان می‌شود و متوجه خود ساختمان نخواهد بود.

سیستم کرتین وال یکی از عناصر فناوری نما در ساختمان مرتفع است. سازه نمای کرتین وال بسیار مقاوم دربرابرآب وهوا،حرارت و برودت،فشارباد،زمین لرزه می باشد. کرتین وال یک ساختار سبک است.

شیشه های استفاده شده در این ساختار شیشه دو جداره ، شیشه ساده ، شیشه لمینیت ، شیشه سکوریت، شیشه اسمارت می باشد.

شیشه باید کاملا دو جداره باشد تا  آب و باران میان آن نفوذ نکند.

نمای شیشه ای کرتین وال FRAMELESS

نمای شیشه ای کرتین وال FRAMELESSاصفهان

ابتدا شیشه های دو جداره به وسیله ی پروفیل های آلومینیومی قاب بندی می شود و سپس از بخش داخلی ساختمان توسط چسب استراکچر نصب می شود .چسب استراکچر نوعی چسب سیلیکونی است که با بقیه چسب های سیلیکونی فرق دارد، این چسب برای اتصال نمای شیشه ای فریم لس استفاده می شود.

جهت چسباندن شیشه و فلز،به سازه یک ساختمان کاربرد دارد.نمای شیشه ای فریم لس به صورت سطح یکدست ولی فریم های شیشه از زیر شیشه قابل رویت می باشد .کرتین وال فریم لس به دو صورت نصب می شود.

U-channel ، Full frameless step-unite

سیستم یو چنل درنمای شیشه ای فریم لس بسیار ساده و مقرون به صرفه می باشد در این روش از اسپیسرهایی به شکل u  استفاده می شود روش یوچنل به خاطر نوع اتصال شیشه ومیزان تحمل باربرای ساختمان هایی با ارتفاع کم مناسب است.

در سیستم Full frameless step-unite شیشه ها با لاستیک EPDM داخل فریم ها قرار میگیرد که به آن کاست می گویند.شیشه ها داخل کاست به ساختار پروفیل آلومینیومی برروی نمای ساختمان پیچ و پرچ شده و در نهایت توسط چسب های سیلیکونی آب بندی وهوا بندی می شود.چون شیشه ها از قبل داخل کارخانه فیکس شده به همین دلیل این سیستم تحمل وزن شیشه های بزرگ را دارد و درساختمان ها با ارتفاع زیاد قابل اجرا است.

نمای شیشه ای کرتین وال تیم فیس کپ

نمای شیشه ای کرتین وال FACECAP اصفهان

در نمای شیشه ای فیس کپ ابتدا پروفیل های آهنی زیر سازی می شود که برای ساخت سازه نمای شیشه ای از پروفیل های افقی و عمودی آلومینیومی استفاده می کنند.سپس  شیشه مستقیم بر روی ساختار لامل قرار میگیرد و قاب آلومینیوم دور شیشه ندارد،.شیشه ها در محل اتصال به خاطر استفاده از EPDM هوا بندی و آب بندی می شود. در پوش نگهدارنده روی لامل از بیرون شیشه قرار میگیرد

مزایای نمای شیشه ای کرتین وال FACECAP اصفهان

  • سرعت اجرای بالایی به نسبت اجرای فریم لس دارد.
  • بازشو را می توان از داخل یا دو جهته نصب کرد.
  • هزینه اجرای فیس کپ به نسبت اجرای فریم لس، پایین تر است.
  • از درپوش های مختلف با رنگ های متفاوت بین شیشه ها استفاده می شود.
  • بین شیشه ها از در پوش های دکوراتیو می توان استفاده کرد.
  • تغییر رنگ شیشه ها و نوع در پوشی که به کار می رود ،باعث دید متفاوت ازخطوط افقی و عمودی می شود.

نمای شیشه ای کرتین وال نیم فیس کپ در اصفهان

سیستم فیس کپ (Face cap) خود به دو بخش نیمه درپوش‌دار افقی یا عمودی و درپوش‌دار کامل افقی و عمودی تقسیم می‌شود. در سیستم‌های نیمه درپوش‌دار، برای اجرای نمای کرتین وال تنها یکی از خطوط عمودی یا افقی با درپوش آلومینیومی پوشانده می‌شود و در جهت باقی‌مانده، پوشش توسط لاستیک‌های درزگیری آب‌بندی و هوابندی می‌شود.

نمای شیشه ای کرتین وال FACECAP

روش ساخت و نصب نمای کرتین وال در اصفهان

ساخت و نصب نمای کرتین وال  به دو روش استیک (Stick) و یونیتایزد (Unitized) انجام می شود.

روش استیک (Stick)

در روش  استیک کلیه مراحل محاسبات فنی و سازه ای نمای کرتین وال ،حمل پروفیل آلومینیوم به محل نصب، ساخت و نصب سازه ،برش لامل غیر از مرحله تولید پروفیل آلومینیوم در محل پروژه انجام می شود.این روش به دلیل هزینه کمتر مناسب ساختمان های معمولی اداری و تجاری می باشد.

روش یونیتایزد (Unitized)

روش یونیتایزد یعنی نصب یکدست نما با قطعات مجزا است برعکس روش استیک تمامی مراحل ساخت قطعات و ساخت قاب نمای کرتین وال و حتی نصب شیشه درون قاب ها داخل کارخانه انجام می شود.این روش گران تر از روش استیک می باشد اما

با توجه به سرعت بالا در نصب و امنیت و استحکام بیشتر سازه،برای برج‌های بلند کاربردی است

مزایای نصب نمای کرتین وال در اصفهان

  • عایق بودن حرارتی: از هدر رفتن گرما در داخل جلوگیری می کند.
  • عایق بودن آب و هوا : از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند.
  • کاهش مصرف انرژی
  • استفاده مقبول از شفافیت نور روز
  • باعث زیبا سازی نما با شیشه های رنگی می شود و جذابیت نما رو دو چندان می کند.
  • ساختار سبک است و وزن مرده ساختمان را کاهش می دهد.
  • هزینه مراقبت و نگهداری کمی دارد.
  • در برابر زلزله و بادهای شدید مقاومت بالایی دارد.
  • از سرقت جلوگیری میکند.
  • عدم رویت داخل ساختمان به دلیل رفلکس بودن شیشه ها
  • مصرف انرژی را با انتخاب نوع شیشه می توان تخمین زد.
  • با انتخاب خاص نوع شیشه  می توان در قسمت نمای داخلی سازه ،فضایی زیبا و دلنشین ،محیطی آرام و ایده آل ایجاد نمود.

محصولات

805 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟