تفاوت پنجره PVC و UPVC چیست؟

تفاوت پنجره PVC و UPVC 

پی وی سی (پلی وینیل کلراید) و UPVC (پلی وینیل کلراید بدون پلاستیک) دو نوع وینیل هستند. به دلیل تطبیق پذیری و انعطاف پذیری در تولید اشکال مختلف ، آنها در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال ، آنها عملکردهای مختلفی را انجام می دهند. از پی وی سی اغلب برای ساخت سایدینگ و نرده ها استفاده می شود ، در حالی که از UPVC برای ساخت درب و پنجره استفاده می شود. PVC به دلیل ترکیب شیمیایی مناسب برای ساخت پنجره و درب نیست.

 

 

تفاوت پنجره PVC و UPVC

 

خواص PVC

PVC به دلیل خاصیت سمی بودن در اروپا و در تمام محصولات اسباب بازی در ایالات متحده ممنوع است. PVC حاوی فتالات و BPA است که ترکیبات شیمیایی مورد استفاده برای پلاستیک سازی وینیل و انعطاف پذیری مشهور آن هستند. در نتیجه ، PVC تخلخل بیشتری دارد و به مرور زمان برای از بین بردن لکه های سطح به نگهداری بیشتری نیاز دارد. بنابراین ، از پی وی سی اغلب در ساخت پنجره و در استفاده نمی شود.

فتالات ها و BPA اثرات مضری برای محیط زیست و سلامتی ما ایجاد می کنند ، خصوصاً در صورت آتش سوزی هنگام انتقال مواد شیمیایی در هوا. هنگامی که در معرض دمای بالا قرار می گیرد ، PVC بخارات سمی منتشر می کند که می تواند به چندین سیستم اندام آسیب برساند. از پی وی سی هنوز به طور گسترده ای در آمریکای شمالی استفاده می شود ، زیرا استانداردها و محدودیت های زیست محیطی کمتر در مقایسه با اروپا وجود دارد.

 

خواص UPVC

UPVC به پلی وینیل کلراید پلاستیکی نشده اشاره دارد. همانطور که از نام آن پیداست ، این ماده فتالات یا BPA ندارد و در عین حال که مزایای قاب پنجره وینیل را حفظ می کند ، محصولی ایمن برای محیط زیست است. UPVC یک ماده مقاوم است ، به ویژه به دلیل بازده حرارتی و دوام در ساخت پنجره استفاده می شود.

UPVC

چندین مزیت اضافی ارائه می دهد:

سطح متخلخل کمتر به طور قابل توجهی باعث کاهش تعمیر و نگهداری می شود

بازده انرژی بالا

افزایش طول عمر به دهه های گذشته

سفت و سخت و منعطف نیست

مقاومت در برابر ضربه بالا

قاب سفید روشن و با گذشت زمان رنگ آن را حفظ می کند

مواد قابل بازیافت

مقایسه

پی وی سی

مواد انعطاف پذیر

کم هزینه

با دوام کمتر

متخلخل تر ، نیاز به نگهداری بیشتری دارد

حاوی سموم: فتالات و BPA است

گزینه های محدود رنگ

UPVC

کم هزینه

تعمیر و نگهداری رایگان

سازگار با محیط زیست: قابل بازیافت ، بدون فتالات یا BPA

دوام و ماندگاری بالا

گزینه های محدود رنگ

درب و پنجره UPVC ما

ما فقط در پنجره ها و درهای وینیل خود از UPVC استفاده می کنیم تا محصولی با عملکرد بالا و ایمن را به مشتریان خود ارائه دهیم. برای گزینه های بیشتر رنگ بین UPVC سفید یا UPVC با نمای بیرونی آلومینیومی انتخاب کنید.

UPVC به دلیل بهره وری انرژی ، دوام و مقرون به صرفه بودن ، گزینه بسیار خوبی برای پنجره ها و درها است. هدایت کم درب و پنجره یو پی وی سی اصفهان انتقال گرما را در مناطق گرمتر به حداقل می رساند و عایق حرارتی عالی را در شرایط خنک تر فراهم می کند.

در مورد انتخاب موادی که برای محل زندگی ، آب و هوای محلی و معماری شما مناسب ترند ، آگاهانه تصمیم بگیرید. مواد مناسب می توانند جهانی را تغییر دهند.

مقاله

920 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟