تاریخچه و حقایق نرده های فلزی

تاریخچه و حقایق نرده های فلزی

تاریخچه و حقایق نرده های فلزی

از نظر افراد ناآگاه ، فلز، فلز است اما انواع مختلفی از فلزات وجود دارد که همه آنها می توانند سبک و احساس خاص خود را به یک محصول نهایی اضافه کنند. فلز بخشی مشترک از خانه و مناطق اطراف آن است و در طول قرن ها ، یکی از رایج ترین ویژگی های یک خانه یا ساختمان نرده های اطراف آن بوده است. نرده های فلزی دارای نقش ترکیبی در محیط خانه هستند و علاوه بر ظاهر زیبا ، از یک سطح امنیتی بیشتر برخوردار می شوند. در طول سال ها انواع مختلفی از فلزات برای نرده های فلزی استفاده شده است و موارد زیر محبوب ترین آنها هستند.

تاریخچه و حقایق نرده های فلزی

نرده استیل اصفهان

اصطلاح فرفورژه امروزه نیز برای نرده های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد اما به همان نوع فلزی که در قرون گذشته استفاده می شد اشاره ندارد. این اصطلاح غلطی نیست زیرا اصطلاح آهن فرفورژه به معنای واقعی کلمه به معنی دستکاری یا شکل دادن فلز است اما باید توجه داشت که نرده های فلزی فرفورژه که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند از همان فلز نرده های فلزی فرفورژه قبلی ساخته نمی شوند.

نرده های فلزی فرفورژه

آهن فرفورژه “آهن” استاندارد اروپا است و از قرون وسطی وجود داشته است ، اگرچه روش های ساخت ، طراحی و شکل دادن آهن در طول قرنها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. انقلاب صنعتی نیمه دوم قرن هجدهم روش های جدیدی برای ساخت آهن فرفورژه به ارمغان آورد و بسیاری از این روش ها، روش های ابتکاری برای از بین بردن هرگونه ناخالصی ناشی از تماس سوخت با فلز را به نمایش گذاشتند.

نرده های فلزی فرفورژه آهن فرفورژه "آهن" استاندارد اروپا است و از قرون وسطی وجود داشته است ، اگرچه روشهای ساخت ، طراحی و شکل دادن آهن در طول قرنها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. انقلاب صنعتی نیمه دوم قرن هجدهم روشهای جدیدی برای ساخت آهن فرفورژه به ارمغان آورد و بسیاری از این روشها، روشهای ابتکاری برای از بین بردن هرگونه ناخالصی ناشی از تماس سوخت با فلز را به نمایش گذاشتند. آخرین کارخانه ساخت آهن در انگلستان و جهان در سال 1973 تعطیل شد و به این سبک از فلز پایان داد. بناهای تاریخی با استفاده از آهن فرفورژه بازیافت شده می توانند به روشی واقعی حفظ شوند اما تمام نرده های فلزی آهن فرفورژه در واقع از فولاد خفیف ساخته شده اند. نرده های فلزی استیل فولاد خفیف به محبوب ترین شکل فلز برای ساخت نرده های فلزی تبدیل شده است و این به دلایل زیادی وجود دارد. از همه مهمتر برای تولیدکنندگان ، این فلز ارزان است ، به ویژه هنگامی که به صورت عمده خریداری شود. این کاهش گسترده در هزینه ها به نفع بسیاری از تأمین کنندگان و تولید کنندگان نرده های آهن بوده است ، که به مبارزه با افزایش هزینه ها در مناطق دیگر کمک می کند. فلز فولاد خفیف نیز بدون شکنندگی بسیار قابل انعطاف است و آن را به جایگزینی ایده آل برای نرده های فلزی فرفورژه تبدیل می کند. وقتی شروع به حذف تدریجی فلز آهن کرد ، محبوبیت این روش تولید فلز رو به رشد بود و از نظر تولید نرده فلزی جایگزین آن شد. حتی تا به امروز ، استیل خفیف رایج ترین شکل فولاد است. نرده های فلزی استیل ضد زنگ اگرچه بسیاری از افراد مختلف به اختراع یک فولاد ضد زنگ نزدیک بودند ، اما در کتاب های تاریخ ثبت شده است که هری برلی در اوت 1913 فولاد ضد زنگ را اختراع کرد. کمتر زنگ می زند تصورات را به طرق مختلف تسخیر کرده است. استیل ضد زنگ در بسیاری از دریچه های موتور هواپیماهای جنگنده که از فولاد ضد زنگ ساخته می شدند و در جنگ تلاش داشتند، ساخته شده است اما در دهه 1920 بود که برای ساخت و سازها و کارهای خارجی معمول مورد استفاده قرار گرفت. کلیسای جامع سنت پل در لندن و ساختمان کرایسلر در نیویورک تنها دو مکان معروف هستند که در قسمت خارجی آنها با فولاد ضد زنگ تقویت شده اند. امروزه نرده ها و موانع فولاد ضد زنگ صیقلی در بسیاری از خانه ها که قاب های نرده ها و راه پله ها را قاب بندی می کنند نقش پشتیبانی می کنند. انواع مختلفی از فلزات در ایجاد نرده های آهنی با برنج و کروم مورد استفاده قرار گرفته است که یک پوشش و سبک منحصر به فرد برای نرده ها ایجاد می کند. با توجه به فاکتور هزینه ، به نظر می رسد که فلز خفیف استیل محبوب ترین شکل فلز برای نرده ها باقی می ماند اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که این مورد را برای استفاده گسترده متمایز می کند. قابلیت انعطاف پذیری آن کمک می کند تا طیف گسترده تری از طرح ها ایجاد شود ، اطمینان حاصل شود که مشتریان می توانند با ضمانت ماندگاری طولانی مدت نرده ها ، سبک مورد نظر خود را بدست آورند. سلیقه مد و بودجه همیشه بر تصمیم کلی نرده های فلزی تأثیر می گذارد اما گزینه های زیادی برای هر مصرف کننده وجود دارد.

تاریخچه و حقایق نرده های فلزی

آخرین کارخانه ساخت آهن در انگلستان و جهان در سال 1973 تعطیل شد و به این سبک از فلز پایان داد. بناهای تاریخی با استفاده از آهن فرفورژه بازیافت شده می توانند به روشی واقعی حفظ شوند اما تمام نرده های فلزی آهن فرفورژه در واقع از فولاد خفیف ساخته شده اند.

نرده های فلزی استیل

فولاد خفیف به محبوب ترین شکل فلز برای ساخت نرده های فلزی تبدیل شده است و این به دلایل زیادی وجود دارد. از همه مهمتر برای تولیدکنندگان ، این فلز ارزان است ، به ویژه هنگامی که به صورت عمده خریداری شود. این کاهش گسترده در هزینه ها به نفع بسیاری از تأمین کنندگان و تولید کنندگان نرده های آهن بوده است ، که به مبارزه با افزایش هزینه ها در مناطق دیگر کمک می کند.

فلز فولاد خفیف نیز بدون شکنندگی بسیار قابل انعطاف است و آن را به جایگزینی ایده آل برای نرده های فلزی فرفورژه تبدیل می کند. وقتی شروع به حذف تدریجی فلز آهن کرد ، محبوبیت این روش تولید فلز رو به رشد بود و از نظر تولید نرده فلزی جایگزین آن شد. حتی تا به امروز ، استیل خفیف رایج ترین شکل فولاد است.

نرده های فلزی استیل ضد زنگ

اگرچه بسیاری از افراد مختلف به اختراع یک فولاد ضد زنگ نزدیک بودند ، اما در کتاب های تاریخ ثبت شده است که هری برلی در اوت 1913 فولاد ضد زنگ را اختراع کرد. کمتر زنگ می زند تصورات را به طرق مختلف تسخیر کرده است.

استیل  ضد زنگ در بسیاری از دریچه های موتور هواپیما های جنگنده که از فولاد ضد زنگ ساخته می شدند و در جنگ تلاش داشتند، ساخته شده است اما در دهه 1920 بود که برای ساخت و سازها و کارهای خارجی معمول مورد استفاده قرار گرفت.

کلیسای جامع سنت پل در لندن و ساختمان کرایسلر در نیویورک تنها دو مکان معروف هستند که در قسمت خارجی آنها با فولاد ضد زنگ تقویت شده اند. امروزه نرده ها و موانع فولاد ضد زنگ صیقلی در بسیاری از خانه ها که قاب های نرده ها و راه پله ها را قاب بندی می کنند نقش پشتیبانی می کنند.

انواع مختلفی از فلزات در ایجاد نرده های آهنی با برنج و کروم مورد استفاده قرار گرفته است که یک پوشش و سبک منحصر به فرد برای نرده ها ایجاد می کند. با توجه به فاکتور هزینه ، به نظر می رسد که فلز خفیف استیل محبوب ترین شکل فلز برای نرده ها باقی می ماند اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که این مورد را برای استفاده گسترده متمایز می کند.

قابلیت انعطاف پذیری آن کمک می کند تا طیف گسترده تری از طرح ها ایجاد شود ، اطمینان حاصل شود که مشتریان می توانند با ضمانت ماندگاری طولانی مدت نرده ها ، سبک مورد نظر خود را بدست آورند. سلیقه مد و بودجه همیشه بر تصمیم کلی نرده های فلزی تأثیر می گذارد اما گزینه های زیادی برای هر مصرف کننده وجود دارد.

مقاله

650 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید

ارسال
پشتیبانی واتس‌اپ
سلام 👋
چطور میتونم کمکتون کنم؟